Studiu despre violenta in scoli

Conform unui  studiu international efectuat de Organizatia Mondiala a Sanatatii in 37 de tari, Romania este nominalizata pe primele locuri la violenta in scoli.
In cealalta parte a balantei se afla Olanda, cu 7%. Studiile au demonstrat ca cel putin unul din patru elevi de clasele VII-VIII se teme sa nu fie atacat sau sa devina victima violentei in scoli. Cel mai mare procent din acest punct de vedere se intalneste in Ungaria (75%), la scor strans aflandu-se Romania.
Aproape 70% din elevii romani se afla in aceasta situatie, ducandu-se cu teama la ore. Pe locul trei in topul insecuritatii scolare se afla filipinezii (60%). scolile din Danemarca si Singapore sunt cele mai sigure, deoarece, conform datelor, doar 6% din cursanti se tem de acest lucru, respectiv 8 %. Studiul a fost efectuat de OMS impreuna cu Asociatia Mondiala de Psihiatrie, Asociatia Internationala de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului si asociatiile de profesionisti. El se intituleaza „Violenta scolara: epidemiologie, istoric si preventie”. Tarile in ordine descrescatoare a ratei violentei scolare calculate in functie de raportarile profesorilor privind siguranta lor si a elevilor: Romania (50%), Kuweit, Iran, Columbia, Ungaria, Portugalia, Spania, Grecia, Slovenia, Belgia, Singapore, Islanda, Australia, Hong-Kong, Coreea, Norvegia Cipru, Republica Slovaca, Lituania etc.

P.S. Stire Mediafax de azi:

O elevă în clasa a VI-a de la o şcoală din sectorul 6 al Capitalei a fost agresată de trei tinere cu patru ani mai mari ca ea pe motiv că fata ar fi încercat să îi „fure” prietenul uneia dintre agresoare, potrivit Poliţiei Capitalei. În urmă cu o zi, Gica P., de 38 de ani, din sectorul 6 al Capitalei, a depus o plângere la Secţia 21 Poliţie cu privire la faptul ca fiica sa, în vârstă de 12 ani, elevă în clasa a-VI-a la o şcoală din sectorul 6, fost agresată de două fete. Tânăra a povestit că luni, în jurul orei 12.00, cele trei au dus-o pe victimă la un punct termic situat pe strada Dealul Ţugulea şi, pe motiv că fata a încercat să se împrietenească cu prietenul uneia dintre ele, i-au tăiat şuviţe de păr din breton, iar una dintre cele trei a ars-o cu ţigara pe obraz, provocandu-i o rană cu diametrul de aproximativ opt milimetri.”

47 de gânduri despre “Studiu despre violenta in scoli

  1. interesant.
    ei…ce parere au „ai nostri”…a fost cineva interesat? a spuns cineva ceva „memorabil”?
    crezi ca o asemenea problema ar cunoaste o ameliorare decenta la noi?
    distinsele capete luminate de conduc hatai ministerul educatiei nu sunt impresionate de nimic?
    apai, sa le luam in ordine (din ce am observat eu…monitorizand presa o perioada de timp): elevii se mai bat si intre ei, se mai injunghie cu diverse cutitase si bricege…fetele se mai paruiesc… si totul e filmat cu telefonul mobil si apoi postat pe internet…necazul e ca aceste „incidente” sunt minore comparativ cu amploarea pe care au luat-o incidentele de-a dreptul sangeroase intre profesori si elevi.
    am citit stupefiata despre un copil impushkat in timpul orei (de catre profesor, nervos..asta e…ce…??), batut mar, strans de gat…lovit cu pantoful peste fata. de asemenea, am luat la cunostinta despre o bataie teribila aplicata de elev unei profesoare, bataie urmata de o prea cinstita aruncare pe scari a aceleasi profesoare.
    deci, lucrurile au scapat frumos de tot de sub control.
    si noi, ca de obicei…n-avem timp nici macar de asta.

  2. Ina, imi pare rau ca nu pot sa iti raspund concret. Stiu doar ca este de datoria noastra sa ridicam aceste probleme. Macar sub presiunea opiniei publice sa actioneze intr-un fel. Presedintele, Primul-Ministru, partidele politice, distinsele capete luminate care conduc Ministerul Educatiei..
    Eu ma simt cumva prost ca de abia acum, cand resimt cu adevarat in mod direct importanta acestui fenomen, am inceput sa-i dau cu adevarat atentie. Probabil marea majoritate citeste aceste lucruri ca pe un fapt divers, gandindu-se ca sunt fenomene izolate. Dar e clar ca nu mai e vorba de incidente, ci de un fenomen care incepe sa ia amploare. Cazurile despre care vorbesti tu sunt absolut socante, incredibile.

  3. In primul rand, zic eu, profesorii ar trebui sa stie sa ii tina in frau. Mai e si educatia, ce vad acasa, teribilismul si toate cele specifice varstei. Copiii astia, violenti, ar trebui speriati bine. Nu stiu, daca politia s-ar duce prin scoli si i-ar ameninta putin, daca ar patrula pe strazi. Nu stiu, dar trebuie facut ceva concret in sensul asta, daca nu o sa ajugem ca in america si se trezeste vreunul ca are chef sa se duca cu bomba la scoala.

  4. Păi în şcoli. Normal că în şcoli. Nu acolo se produce procesul de învăţare ? În cursurile primare şi gimnaziale se deprind noţiunile de bază: sub formă de izbit cu capul de tablă, de bancă. Şi este predat de către cadre didactice special antrenate. Noţiunile astfel deprinse vor fi folosite, ulterior, în ciclul liceal. Unde vor fi aplicate, de această dată, de către elevi profesorilor.

  5. Corina..sunt socante..si dureros este ca nu se iau masuri de catre responsabilii din minister.
    singura masura luata de care am eu cunostinta este de data recenta..si anume desfacerea contractului de munca in cazul profesoarei de geografie care a batut cu foarte mare cruzime o eleva (de clasa a 8 a..bolnava de diabet si avand si tensiune oscilanta..).
    in rest..citim in ziare, vedem la tv…si cam atat..de parca asta e normal sa se intample. si nu facem nimic.
    aaaaaaaa….se fac comisii, para – comisii…se ingroapa anchetele (daca ai timp, te rog sa citesti pe blogul meu mesajul pe care l-am primit din partea domnului Gighileanu, tatal unui elev de la liceul lipatti, batut si strans de gat de profesorul sau de desen….iti vei face cu siguranta cruce si iti vei schimba total perspectiva asupra sistemului de invatamant romanesc).
    nenorocirea e ca lucrurile merg din ce in ce mai rau…agresivitatea e prezenta chiar si in gradinite (e destul de recent cazul unei fetite de 5 ani de la craiova care a fost lovita cu un pantof peste fata de catre profesoara ei de balet. rezultat: fractura de piramida nazala. urmari: ridicari multiple din umeri: profesoara avea contract de colaborare…inspectoratul n-are ce sa-i faca…iar politia nu se baga…au fost necesare doar 2 zile de spitalizare. faptul ca amaratul ala de copil se va chinui ani de zile cu acea nenorocita de fractura nu conteaza. nu au ce face. ei, asta trebuie sa dispara: „nu avem ce face”!!!!!!!).
    multumesc mult.

  6. Da, Ina, am citit, e chiar socant. Eu, asa cum am spus, de ieri seara nu mai sunt om. Culmea e ca si eu, la randul meu, am fost victima violentei in scoala. Eram in clasa a 9-a la Lazar, aveam 14 ani. Nu am vorbit aproape niciodata despre asta. Atunci era chiar un caz izolat. Acum asa ceva nu ar mai mira.. Sunt de acord cu tine. Si va multumesc inca o data. Mordechai, Ina, Oana – tuturor.

  7. @Corina
    Dumnezeule! Ce tragedie ai traversat. imi pare tare rau. 😦

    nu stiu, poate gasesti tu o cale sa te faci auzita. ai o voce respectata. poate reusesti sa faci ceva. poate mobilizezi si alte voci. ceva bun trebuie sa se intample odata si odata in tara asta.
    p.s. o imbratisare calda „virtuala” din partea mea nepoatei tale si aveti grija multa de ea.
    forget about karate. nu e o solutie. acuma sa ne transformam toate in niste ninja necrutatoare…e prea mult….unde ajungem?
    p.s. inca o data multumesc.

  8. Corina, nu vom rezolva nimic până ce nu vom schimba această cultură confruntaţională, care este, într-un fel, păcatul originar al „democraţiei” româneşti. ORICE subiect este tratat, în spaţiul public, în termeni şi din perspectiva războiului. Război între generaţii, între galerii, între partide, între sexe. Cine vrea consens, e comunist, mama lui de stalinist! Războiul româno-român merge mai departe. Şi mai e ceva: suntem, din perspectiva valorilor morale şi etice, oricât de pline ar fi bisericile, un popor fără Dumnezeu! Adică un popor primitiv, ne place sau nu. Să-ţi arzi colega cu ţigarea? De ce nu, dacă ţipă atât de frumos!
    Şi atenţie: animalele astea abia intră pe piaţa violenţei! Cine le va ţine sub control?

  9. Costel, ai dreptate, e vorba de o frica, pe de o parte, de care a tot vorbit Bibliotecarul, adica lipsa de spirit civic, dar si de ceea ce spui tu. Ne-am invatat sa ne uram si nu putem depasi acest prag. In postul precedent cineva mi-a scris: ” Sa dam o lege sa fie din nou presedinte Iliescu, ca sa nu fie atacata nepoata Corinei Cretu”. Cum pot eu sa raspund in fata unui asemenea comentariu? Bucuria mea – daca ii pot spune asa – sta in faptul ca am vazut atatia oameni carora le pasa. Fara nici o legatura cu politica. Dar sunt oameni, oameni cu O mare. Comentariul de care-ti spun mai sus e izolat, in rest toate celelalte ilustreaza ingrijorarea oamenilor. Stiu de pilda ca un comentator cum este Ithys, care de pilda vine pe blogul meu sa ma critice – si nu e nimic rau ca are alta orientare politica, de aceasta data a reactionat dincolo de patimile politice. Eu asta imi doresc, ca in problemele mari, esentiale pentru noi ca oameni si pentru noi ca tara, sa reusim sa trecem peste aceste patimi subiective si sa fim oameni.

  10. Stimata Doamna Corinne CRETU

    Va rog sa primiti din partea mea cele mai sincere omagii.
    Un alt caz, o eleva arsa cu tigara.
    Traiesc in lumea libera de mai mult de 30 ani nicaeri in lume nu este posibil ce se petrece in ROMANIA:

    Sunt trist de tot ce petrece in ROMANIA.
    Sunteti tânara in politica, incercati sa salvati cu micul Dvs suport ce se mai poate, SPUNETI ADEVARUL.

    CRIMINALI sunt in PSD si infiltrati in politicul din ROMANIA

    Romania si natiunea platesc factura guvernarilor post decembriste:
    dec 89 – 1996
    2000 – 2004

    Intre 1996 – 2000 regimul neo comunist a frânat democratizare si modernizarea ROMANIEI.

    Iata in câteva rânduri CRIMELE acestui cataclism FSN, PDSR, PSD :

    Coruptia si MAFIA
    Administratie catastrofala
    Invatamânt sub orice nivel, a vedea pactul invatamântului
    Sistemul sanitar dezastros mai trist ca in CONGO
    Securitatea rutiera in mediul urban
    Violenta scolara
    Accidentele mortale pe drumurile publice, indiferenta totala
    Insecuritatea cetateneasca
    Câini maidanezi,
    Lista este foarte lunga si pe zi ce trece se constata alte catastrofe

    Regret CRIMINALI sunt in tara si incercati sa-i votati

    Cu stima,

  11. @ bibliotecaru’
    China reprezinta „campionul” respectarii drepturilor omului din Orientul prea indepartat de noi, iar Tibetul normal „este agenturili straini” care vor sa se amestece in treburile interne ale maretzei R.P.C.
    FREE TIBET!!!!

    @Corina
    neinfectati sunt o multime in tzara voastra si mai ales in diaspora romana…de ce nu putem fi de acord ca nu suntem de acord in privinta lui Iliescu si al rolului socialismului i Romania?

  12. Nu vreau să vă stric bucuria, domnule(doamnă?) neinfectat(ă) de comunism, dar asta nu este echivalent cu a nu fi infectat cu multe altele, de la ură la prostie, pură şi simplă.
    Nu spun că regimul comunist a fost o fericire, dar, să fim oneşti: nu este semn de mare inteligenţă să vezi doar părţile bune ale unui sistem şi doar părţile rele ale altuia, cum, în idioata noastră ţară, se tot practică de la Marea Unire, dintr-un motiv extrem de simplu: nu suntem siguri de identitatea noastră! De aceea ne identificăm cu oameni, de aceea creăm mitologii, gen România interbelică, un rai agrar al Europei, gen Epoca de Aur, gen neinfectaţii de comunism, în loc să ne identificăm cu valori şi principii etice şi morale, cu proiecte de societate.
    Nu vreţi să ştiţi ce fel de rai era România interbelică? Dacă da, citiţi-i pe Brunea Fox şi Geo Bogza, statisticile epocii. România nu se reducea la Bucureşti şi Bucureştii la câteva bulevarde din centru!
    România avea cea mai puţin productivă agricultură din întreaga Europă! De ce exporta aşa mult? Aţi auzit de amânarea consumului? Asta făceau ţăranii: nu mâncau suficient, pentru a avea ce vinde, să-şi plătească „fonciirea”!
    Dacă vrem să înţelegem ce se întâmplă cu noi, trebuie să renunţăm la gândirea în clişee şi la maniheism. Dacă se poate! Dacă nu, ne vom mândri în continuare că suntem neinfectaţi fie cu comunism, fie cu capitalism!

  13. Draga Corina,

    Lucrurile acestea se intampla din pacate de foarte multa vreme. Imi pare rau doar ca a trebuit sa treci tu prin asa ceva. Stiu ca nepoatele tale iti sunt foarte dragi si probabil ai suferit enorm. Ceea ce este si mai grav este ca violenta in scoli incepe de la varste foarte fragede.

  14. Violența în școli, pe stradă, acasă, la televizor… Peste tot… Omul e cel mai periculos animal, spunea cineva. E animal căci în loc sa facă ceva, împarte statistici în stânga și în dreapta. Benjamin Disroeli spunea „există trei feluri de minciuni: minciunile, minciunile teribile și statisticile.”.
    Oare nu pot exista programe pentru săraci…? Pentru noi, cei egali cu voi? Căci săracia e cea care te împinge la acte de violentă. N-am văzut nici un copil de bani gata să facă astfel de gesturi în școli.
    Criticați părinții(că nu-i educă) și acești mici infractori(spunându-le că nu au nici un viitor). Păi ce să-i zică unui copil maicăsa când el pleacă cu 2-3 lei în buzunar și colegul lui are ultimul tip de telefon mobil. Şi al naibii are și penultimul tip, căci doar cel mai tare și mai tare are 2 celulare. Ce vină are un copil când realizează că va face pe lună cât voi lăsați șpagă, că unu’ are pile, că o duce mai rău decât vedeți voi prin filme…???
    Îi trimiteți la închisoare… Domnilor…, doamnelor… închisoarea e doar un mijloc de a te face și mai rău… Cușca e pentru câini, nu pentru oameni…
    Dar cine să găsească oare soluții…? Eu? Ei?
    Da’ ce pretenții să avem de la oamenii care nu-și respectă nici măcar propria limbă.
    Cu toate astea știu sigur că dacă mă nășteam în altă țara, emigram în România… Dar oare cum o să-mi fac fiul să gândească la fel… ?

  15. Parerea mea, Yang, este ca saracia nu scuza violenta, in nici un fel. Si copiii de bani gata pot fi violenti si vulgari. Nu cred ca averea conteaza in primul rand, ci educatia. Am observat si eu aceasta competitie, copiii nu se mai lauda cu note si cu realizari, ci cu masinile parintilor, samd. Totul tine de educatie, de bunul simt elementar. Asa cred eu. Sigur ca saracia este o mare problema – pentru care trebuie sa existe nu numai programe, ci si actiuni concrete. Aceasta imensa prapastie intre oamenii saraci si o patura de oameni bogati este o realitate dureroasa.

  16. majoritatea patim astfel, pana nu cunoastem durerea, nu uralm cu toata fiinta, abia atunci realizam ca e mai mult decat credeam… se spune ca din necazuri, din suferinte, trebuie sa pricepem a lua invataminte, si sa nu incercam a le uita, sa pastram amintirea lor, atat cat sa nu lasam a se mai intampla… nici noua si nici altora…
    eu cred ca ati fii ridicat problema aceasta, adevarat poate ca nu acum, dar ati fii facut-o, ati dat dovada de solidaritate si ati picurat suflet acolo unde majoritatea au scuipat pe rani si suflete ingenuchiate… eu zic ca va implicati deja in ceva probleme si asta e doar inceputul… pt ca va pasa, pt ca sunteti OM mai inainte de toate;
    zicea bunica mea ca: ” numai inima care a plans cat curge un rau intr-o zi, aceea va stii sa vada suferinta ce striga langa ea, si aceea va stii cu adevarat sa mangaie.. „… sigur ca nu e firesc a se intampla multe, sigur ca in toate gasim o pilda… si, sigur ca trebuie sa ne implicam cu totii, de ce sa scuze saracia violenta….zic asta, pt ca nu numai copii si tineri posesori ai telefoanelor mobile sunt jefuiti, sa avem pardon… cate batrane neajutorate sunt jecmanite la colt de strada… ma repet, institutiile statului trebuie sa ia decizii, sa se aplece asupra acestei cangrene, dar si noi, nu trebuie a ne limita sa analizam, a recunoaste si atat…
    raman la parerea ca infiintarea unor institutii specializate pt educarea copiilor cu comportamente deviante accentuate este necesara, atentie insa la incadrarea personalului…avem nevoie nu de specialisti si atat, avem in primul rand nevoie de profesionisti, ca peste tot de altfel;
    respecte si mult succes in tot ceea ce veti intreprinde, va vom fii alaturi, fiind in interesul nostru al tuturor;
    SIBILLA

    @domnule Stefan RADOVEANU, cu tot respectul… exagerati, e penibil sa zugraviti Romania cu atat de mare usurinta in cele mai nefaste culori, e incorect si nedrept ceea ce afirmati dvs ” in lume nu se petrece ceea ce se petrece in Romania „…. sa avem pardon, in lume, se impusca elevii in salile de clasa, in curtea scoli… in lume se fac productii cinematografice avand drept subiect gastile si ” nebuniile acetora ” si apoi sunt puse la dispozitie pt a fii difuzate … tarilor unde se gaseste teren ” fertil „… aruncati cu piatra, caci deh, ” e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune.. „.. incorect este si modul in care ati incercat a luneca pe alte pante… probabil ca acolo sunteti in ” cunostinta ” ??!!!
    si, incetati a face pe lupul moralist, dvs care nu stapaniti arta de a face curte unei femei, zic asta in cea mai coerenta si mai limpede limba materna domnule si zic pt ca sunteti constant in a sari ” garduletul bunului simt cam des „, si cica, acum oferiti modele de comportare civilizata… mi-am asumat riscul a va suporta raspunsurile marete si ” bineintentionate ” in lb franceza… nu le voi citi, pt ca eu sunt om si roman, mai inainte de toate… e cazul sa va temperati ” elanul ” in … cam multe !
    SIBILLA

  17. Imi amintesc sentimentul asta. Era cumplit sa trebuiasca sa ocolesc anumite strazi in drumul spre scoala, ori sa ma grabesc sa impachetez de-a valma caiete, manuale si penar, dupa sunetul ultimului clopotel, din grija de a nu ma expune, ramanand ultimul in clasa, acolo unde apareau, indata dupa terminarea orelor, personaje cu care nu isi dorea nimeni sa se intalneasca. Se aflau in cautare de obiecte lasate prin banci, de intarziati pe care sa ii poata scapa de povara inutila a cate unui ceas, a cate unui stilou, ori a banilor de buzunar, ori pur si simplu in cautarea unor momente in care sa savureze sentimentul de putere discretionara pe care li-l conferea constiinta ca exista fiinte umane carora le inspira teama.

    Episoade nefericite am trait atat in ciclul primar si gimnazial, cat si in cel liceal si asta fara a fi copilarit intr-unul din cartierele unde riscurile erau considerate foarte ridicate si fara a fi chiar genul de victima de servici.

    Solutia nu poate fi una locala si cu atat mai putin una individuala. Radacina raului o constituie cultura violentei, atat de desantat propagata prin toate canalele cu putinta, pe de o parte si vulnerabilitatea maximala a acestei categorii de potentiale victime, insotita de constiinta ca violenta ramane in extrem de multe cazuri nepedepsita social, fiind uneori chiar rasplatita.

    Cata vreme, pentru a fi provocat leziuni ce necesita spitalizare si interventii chirurgicale, in prezenta unor dovezi covarsitoare si intr-o situatie de mediatizare maxima, autorul primeste o pedeapsa minimala cu inchisoarea si este obligat la plata unor daune in cuantum absolut suportabil, e ceva in neregula si cu politica in domeniul penal. (m-am referit la cazul arhicunoscut al unui cameraman agresat barbar de un individ intr-o situatie conexa unei partide de fotbal)

    Pentru infractiuni cum ar fi lovirea sau vatamarea corporala, ar trebui pur si simplu crescute pedepsele, incepand de la minime si terminand cu maximele, exclusa amenda penala si posibilitatea pronuntarii de pedepse de privare de libertate cu suspendarea executarii, pe de o parte si usurata efectuarea probatoriului de catre organul de urmarire penala, respectiv subiectul pasiv constituit in parte vatamata pe de alta.

    Pentru a obtine un certificat medico-legal de la IML, este necesar ca victima sa fi fost adusa intr-o stare foarte grava. Ceea ce nu se traduce in zile de spitalizare, nu inseamna practic, nimic. Or legiuitorul nu trebuie sa aiba aici in vedere gravitatea consecintelor medico-legale ale faptei, pentru a stabili gravitatea pericolului social al faptei, cat insusi recursul la violenta ca act in sine.

    Greutatea anti-sociala a faptei ar trebui sa inceteze a fi masurata in zile de spitalizare si sa fie cautata mai degraba in contextul desfasurarii faptei incriminate.

    Introducerea unor subiecti pasivi speciali, in cazul agravantelor unora din infractiuni ar fi o alta idee utila. In cazul in care anumite categorii de subiecti cu vulnerabilitate ridicata devin victime, in baza ideii ca acestia necesita protectie speciala, s-ar putea introduce astfel pedepse mai aspre decat cele prevazute pentru infractiunea in forma simpla. Aici ar putea intra atat copiii de varsta scolara, cat si batranii si alte persoane pentru care exercitiul legitimei aparari trebuie prezumat a fi restrans.

    Dincolo de actiunea la nivel legislativ, imbunatatiri se cer aduse, fara indoiala si la nivelul masurilor de aplicare a legii, atat in sensul preventiei, cat si al depistarii si pedepsirii unor asemenea fapte.

    Victimele sunt nu de putine ori constranse sa pastreze tacerea asupra faptelor, iar la varstele despre care vorbim, teama de pumnul, cutitul sau box-ul infractorului (nu in putine randuri, la randul sau minor) cantareste mult mai greu in balanta decizionala decat naziunta spre dreptate a victimei.

    Masuri de preventie sau cel putin de prevenire a recurentei unor asemenea fapte ar putea fi gandite. Stimularea victimelor unor fapte ramase nedescoperite de a le dezvalui si de a contribui la identificarea autorilor poate fi realizata printr-o colaborare intre organele MIRA si MEC. Psihologii din scoli ar putea fi pregatiti pentru a lucra intr-un sistem care sa includa colaborarea cu ofiterii responsabili pentru siguranta publica si cu colegii de la cercetari penale si judiciar, pentru cazuri deja depistate. In cazul unor fapte ce nu pot fi dovedite dar despre care exista banuieli temeinice ca s-ar fi petrecut cu adevarat si ai caror autori prezumtivi sunt identificati, s-ar putea organiza flagrant-delicte, etc.

    Copiii si parintii acestora nu se expun cu usurinta traumei unor proceduri judiciare, mai ales la gandul ca rezultatul ar putea fi nul, faptasul ramanand in libertate si avand de doua ori mai multe motive sa ii aleaga pe ei si nu pe altii pentru repetarea actelor de violenta.

    Daca tanara victima intelege ca, odata ce a identificat un faptas, acesta nu va mai fi in strada, ori in curtea scolii pentru o perioada lunga, iar dovada abominabilului act nu va mai fi atat de complicata si traumatizanta, sunt convins ca se pot obtine rezultate surprinzatoare.

    Dar pentru toate acestea, e necesar ca legiuitorul, pe de o parte si organele de aplicare si administrare a legii, pe de alta sa nu mai vada in violenta impotriva copiilor un delict minor si oarecum inevitabil (un soi de boala a copilariei prin care toti trebuie sa trecem, pentru a ne intari sistemul imun) si sa nu ii mai trateze pe autorii cu indulgenta mult peste cea acordata autorilor unor fapte penale indreptate impotriva patrimoniului, spre exemplu.

  18. O remarca interesanta ar fi ca studiul citat are ca obiect al cercetarii o realitate subiectiva: prezenta sau absenta temerii de a deveni victime ale violentei in randul populatiei tinta.

    Interesanta ar fi fost punerea in paralel a unor statistici judiciare privitoare la recurenta inregistrata obiectiv a faptelor de violenta impotriva minorilor scolarizati, din aceleasi tari pe care le mentioneaza studiul de mai sus.

    Frapant este faptul ca Statele Unite nu apar pe locuri fruntase, cu toate ca, la nivel obiectiv, nivelul infractionalitatii juvenile cu violenta, pe anumiti discriminanti geografici si sociali, este extrem de ridicat, scoala fiind unul din locurile predilecte de desfasurare a unor asemenea fapte.

  19. Violenta in scoli este consecinta directa a violentei domestice. Frustrarile, lipsa banilor, degradarea morala, stresul cotidian, toate astea fac ca presiunea pe romanul de rand sa fie enorm de mare. Odata ajuns acasa gaseste locul ideal pt a refula…Acolo poate sa-si urle toate frustrarile acumulate.
    De asemnea rautatea si nesimtirea reprezinta la ora actuala „valori” transmise de la parinte la copil. F multi considera ca intr-o lume asa de dura este bine sa-si invete copiii sa fie nepasatori la ceilalti sa fie „doar pt ei”. Inca de mici, majoritatea isi invata copiii sa nu dea nimic celorlalti uitand sa-i invete sa nu ia de la altii fara sa li se ofere.

    Exemplul si asa zisa educatie in familie sunt principala explicatie la grdul inalt de violenta din scolile romanesti.

    Scoala este complet dezinteresata si sa fim corecti si lipsita de motivatie si de fonduri.

    Multe din aceste acte de agresiune intre copii, intre copii si profesori pot fi preintimpinate prin controale psihologice regulate ale tuturor adica atat ale profilor cat si ale elevilor. Asta ar implica existenta a cel putin unui cabinet psihologic in fiecare scoala.

    O alta modalitate de a diminua violenta in scoli ar putea fi supravegherea video completa a scolilor. Si ar mai fi dar cum oricum nu avem bani decat pt borduri sau pt Vanghelioane, Vangheliade si alte vanuri nu are rost sa mai dezbatem…

  20. Pingback: Pumnul şi palma: contribuţii la o istorie a pedagogiei româneşti « Mihnea Georgescu

  21. in aproape 20 de ani cei care s-au perindat pe la putere, inclusiv posesoarea acestui blog, fara sa faca nimic de parca invatamintul nu ne priveste pe toti. acum se urla. din pacate doar se urla, se citeaza studii, se umplu ziarele de imagini socante. in scoli unde conditiile sunt cum sunt, unde disciplina e vazuta ca un soi de lipsire de libertate, unde reformele se tin lant de nu mai stii ce va fi la anul, unde profesorii sunt cei mai slabi profesionisti lumea se mira ca este asa. poate fi si mai rau. nu e vorba numai de anumite scoli si anumite cartiere. e vorba de un sistem marginalizat cu totul. si atunci ce doriti?

  22. Priviti cazul copilei de 12 ani arsa cu tigara de catre 3 adolescente. Vad ca nimeni nu ia atitudine. Politicul este interesat de ce mai spune tonomatu Ciutacu. Felicitari Corina Cretu pentru acest subiect.

  23. Dan Iancu,

    Tot sistemul este prost gandit. Legile sunt proaste iar cele care mai sunt nu se respecta nu se aplica. Relatia intre institutiile statului este dezastruoasa. Asta nu neparat de cand cu cearta dintre Palate ci dintotdeauna. Nu s-a vrut buna functionalitate a sistemului ci dimpotriva, s-a urmarit o harababura cu scopul de a se putea fura. Intr-un sistem haotic necontrolabil in care institutiile de baza alle statului nu interactioneaza este mult mai usor sa tragi cascavalul. Asta este tot. Nu numai invatamantul a fost neglijat. Agricultura, industria, sanatatea etc. toate au fost neglijate.

  24. Eu sunt de acord cu ce spuneti, dle Dan Iancu. Este evident ca sistemul de invatamant a fost lasat de izbeliste, nu stiu daca in ultimii patru ani sau in ultimii 20 de ani. Este o realitate. Dupa cum realitate este si faptul ca profesorii nu castiga pe masura muncii lor, cum medicii nu castiga pe cat ar merita. Un absolvent de drept castiga de doua ori mai mult decat un medic si un profesor la un loc si acest decalaj a contribuit si el de-profesionalizarea sistemului de invatamant. Imi place si ce spuneti despre disciplina, care nu mai exista ca notiune. „Scoala este complet dezinteresata, lipsita de motivatie si fonduri” – spune V Babiciu si are dreptate.
    Dar, in opinia mea, e ceva mult mai profund, care tine de noi, ca oameni. Ne-am inrait, ne-am degradat ca societate.
    Domnule Iancu, eu nu fac politica in legatura cu acest subiect. Nu m-am ocupat niciodata de invatamantul romanesc pentru ca nu astea au fost atributiile mele. Dar as putea sa va spun ca, in opinia mea, ministrii ca dna Andronescu – rectorul Politehnicii – sau dl Athanasiu nu se compara cu ce avem acum. Este o opinie subiectiva poate.
    In orice caz, nu am de ce sa pledez pro-domo, cum se spune, si nu acesta e scopul meu. Ci sa faca cineva ceva.

  25. e primul ziar pe care l-am deschis…poftim:

    „Elev snopit in bataie pentru o punga de sticks-uri
    Tot luni, la Brasov, trei tineri neidentificati inca au batut cu bestialitate un elev al Liceului „Iosif Silimon” pentru simplul motiv ca a rasturnat o punga cu sticks-uri. Corectia a fost aplicata chiar in unitatea de invatamânt si nici un cadru didactic nu a intervenit. Elevul in varsta de 17 ani a ajuns in stare grava la spital cu rani la cap si pe tot corpul. Daniel Istrate a rasturnat, din câte se pare, o punga cu sticksuri pe care tocmai o cumparase de la un chiosc o colega. Revoltata, fata si-a chemat prietenii, care l-au batut pe elev cu pumnii si picioarele. Oamenii legii incearca sa ii identifice pe cei trei agresori. „In acest moment efectuam cercetari in vederea identificarii si retinerii celor trei persoane suspectate de agresarea elevului”, a declarat comisarul sef Liviu Naghi, purtatorul de cuvânt al IPJ Brasov. In cursul zilei de ieri, Daniel Istrate a parasit Spitalul Judetean de Urgenta Brasov. Elevul urmeaza sa se prezinte la medicul legist care va stabili câte zile de ingrijiri medicale sunt necesare in urma agresiunii. Conducerea Liceului „Iosif Silimon” din Brasov a refuzat sa faca orice fel de comentariu cu privire la acest incident. ”

    de retinut..ca incidentul a avut loc in scoala..dar probabil ca distinsii profesorii erau la cafea, tigara si barfa…

  26. ” „Tu alegi!” este un program anti- violenţă are se desfăşoară în liceele de pe raza sectorului 6. Tinerii vor participa la discuţii alături de profesori şi specialişti ai Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, abordând atât cauzele cât şi efectele violenţei în şcoli. La sfârşitul fiecărei întâlniri, mesajul transmis de formatori va fi preluat şi popularizat de o vedetă din lumea muzicală. Proiectul va ajunge la apogeu în luna mai, când va fi organizat Festivalul „Tu alegi”, unde liceenii vor participa la competiţii sportive, concursuri de artă urbană şi dezbateri publice pe tema violenţei în şcoli.”

    alta abureala…mare minune de nu va „populariza” mesajul vedeta pepe..om care cunoaste „treburile”, stie bine cum e cu violenta in baruri si cu clementa justitiei.

  27. Ina, cred ca am gresit eu prin felul in care am incheiat. Ideea era ca de ceea ce se intampla in scoli raspund, cred eu, Ministerul Invatamantului, profesorii, conducerea scolii. Sigur, educatia din familie este esentiala, dar de multe ori copiii educati cad victime ale anturajului lor.
    Am citit si pe blogul tau despre incidentul din Brasov. Eu parca nu am auzit niciodata despre atat de multe cazuri si atat de dese in legatura cu violenta din scoli. De aceea spuneam ca, in opinia mea, ar trebui adoptate niste masuri de urgenta pentru prevenirea acestor violente.
    Eu apreciez foarte mult aplecarea ta asupra acestui subiect si daruirea ta.

  28. @ INA
    Legile nu sunt proaste. sunt elaborate in asa fel incat politicienii sa nu raspunda. Adica sunt facute sa protejeze politicul.

  29. draga mea Corina…n-am vrut sa sune a repros (nu mi-as permite asa ceva…sunt un musafir pe blogul tau primitor)…
    pur si simplu, intrebam si eu…”oare cine poate rezolva chestiunea asta?”
    atat.
    @Petrisor
    Prietene, legile astea nu sunt facute pentru a asigura confortul democratic al cetatii noastre.
    ci pentru a ne turba definitiv.

  30. Pentru ca tacamul sa fie complet, agresoarele din intamplarea de ieri citata de Corina sunt eleve la Liceul Pedagogic, adica ar trebui sa devina educatoare si invatatoare!

  31. @Confucius
    deci, nu e gluma…au innebunit toti.

    si propria mea invatatoare era o tipa foarte violenta….cu toate ca eram prima ei promotie…
    batea la noi cat putea…si ce sa vezi?
    acu’ e director adjunct la scoala.
    ministeru’ stie cum vine treaba cu astia de au „chemare” pentru pedagogie.
    si ii rasplateste.

  32. @Ina
    Asa e. Eu am avut norocul sa am o invatatoare de scoala foarte veche, de dinainte de ’44. Ne facea si scoala si educatie. Nu avea nevoie sa ne bata.

    Eram ultima ei promotie.

    acu’ e oale si ulcele…

  33. Violenţa în şcoli este un caz particular al violenţei în România, din păcate violenţa începe la Palatul Cotroceni, care ar trebuii să fie un factor de echilibru şi nu de veşnică hărţuială.
    Violenţa se continuă în toată clasa politică unde nu se pune accent pe lupta de idei ci se marşează pe atacul la persoacă. Violenţa este amplificată de o presă inconştientă şi răuvoitoare aproape unanimă în a căuta doar senzaţionalul negativ , violent.
    Violenţa o întâlnim de cum am ieşit pe uşa apartamentului în staţia de autobuz sau în magazin, la ghişeul unei socierăţi sau la propriul servici.
    Să nu ne mirăm atunci dacă vedem cum copii noştri ne copiază, învaţă de la noi cum să se comporte şi cum se vor comporta ei cu noi atunci când noi vom fi bătrâni şi neajutoraţi.
    Până nu vom înţelege că noi cu toţii suntem de vină pentru derapajele care au apărut, până când nu vom înţelege că nu trebue să dăm vina pe alţii ci să ne asumăm vina şi să luăm atitudine fiecare la locul nostru de muncă sau în mijlocul străzii dacă este nevoe pentru a ne opune în primul rând indiferenţei din noi.

  34. Violenta in scoli nu este de acum, acum a inceput sa i se dea atentie. Eu cand eram in scoala ne luam profesorii de perciuni si ne dadeau cap in cap. Deh erau alte vremuri. Vilolenta elevilor fata de profesori vine din mediul infect in care acestia raiesc.

  35. Pingback: Violenta in scoli « ministru >> prim-ministru >> blogger

  36. Pingback: Violenta si educatia religioasa 2 « Dumnezeu e ateu! - Blog

  37. La baza infracionalitatii juvenile stau multi factori pe care prea putini ii sesizam si consider ca ar trebui sa luam atitudine in adevaratul sens al cuvantului si sa ne implicam odata fara sa ne dam doar cu parerea.
    In fine ca sa nu ma abat de la idee factorii majori in dezvoltarea unui caracter deficitar sunt: 1.Un mediu impropriu unei dezvoltari intelectuale benfedice pt societate si aici ma refer la educatia primita de la parinti si un rol semnificativ anturajele in care acel individ se implica.Am observat ca majoritatea de aici isi dau cu parerea dar folosesc un subiect inadecvat unei dezbateri de acest gen.Vina este a noastra a tututor a celor care nnu luam atitudine.Pt Dumnezeu treziti-va odata la realitate si ganditi-va ce doriti pt viitorul copiilor dumneavoastra.Am doar 19 ani dar stiu mult mai bn ca dv orice amanunt legat de acest subiect intrucat am luat parte in multe campanii legate de acest subiect deci unele puncte de vedere ale dv celor de aici mi se par total pe dinfara intrucat nu aduceti arguumente care sa va sustina punctul de vedere.Pt detalii mai multe aveti adresa mea de yahoo aungurenci_maryan_adryan

Lasă un răspuns către Ina Anulează răspunsul