Guvernul prezentat sâmbătă de premierul Jose Luis Rodriguez Zapatero este primul din istoria Spaniei care are în componenţa sa mai multe femei decât bărbaţi. În plus, executivul de la Madrid este şi cel mai tânăr de până acum. Socialistul Zapatero a depus sâmbătă jurământul în faţa Regelui Juan Carlos, în urma alegerilor legislative câştigate la 9 martie. Este cel de-al doilea mandat de prim-ministru pe care Zapatero îl deţine.
La polul opus, Romania este singura tara din Uniunea Europeana din al carei guvern nu face parte nici o femeie.
13/04/2008 la 6:34 pm |
Din experienţa mea în învăţământ, pot zice că se poate să fie rău sau bine şi-aşa şi-aşa (adică, nu-i în funcţie de sex, neapărat). Să vedem cum va fi în Spania…
13/04/2008 la 6:39 pm |
Iar noi sper ca vom avea un Presedinte , femeie !
Nu este o gluma proasta, este o dorinta a multora…….
Dl. Iliescu, stie cine este acesta Doamna.O cunoaste f. bine.
13/04/2008 la 7:22 pm |
Multumesc, Krudus. Macar sa avem si noi o femeie in Guvern, sa nu ne facem de ras.
Parerea mea este, Vania, ca le va fi mai bine. Statisticile arata ca acolo unde sunt mai multe femei in guvern, ca in Suedia, de pilda, bugetul este alocat in proportie mult mai mare catre educatie si rezolvarea problemelor sociale. Un alt indice este cel al coruptiei, care are o rata mult mai mica in tari guvernate de femei.
13/04/2008 la 8:26 pm |
Foarte interesant. Poate se va intampla si la noi vreo minune, desi cu atatia misoghini, mai greu…
13/04/2008 la 8:39 pm |
Hmm, Corina, nu stiu. Un pic misogina sunt si eu. Dar tinand cont ca atatia barbati nu au reusit sa faca nimic, sa dea Dumnezeu sa reuseasca femeile. Sunt de acord cu faptul ca femeile sunt mai predispuse spre cultura, spre invatamant, le pasa mai mult de cei nevoiasi, probabil mai putin corupte. Dar noi o avem pe Udrea si deja notiunea de femeie necorupta s-a dus dracu’
Desigur, nu generalizam.
13/04/2008 la 8:52 pm |
„Orice face, femeia trebuie s-o facă de două ori mai bine ca bărbatul pentru a i se da acelaşi calificativ. Din fericire, nu e greu”. A zis Charlotte Whitton, prima femeie primar al oraşului Ottawa.
http://www.thecanadianencyclopedia.com/index.cfm?PgNm=TCE&Params=A1ARTA0008570
Se poate. Singura condiţie este să reuşim să ne schimbăm concepţiile. Alea cum că toate femeile sunt … cum se zice că sunt. Să scăpăm de etichete. Şi de prejudecăţi. Părerea mea.
13/04/2008 la 9:00 pm |
Nu este acum nici o femeie în guvern, dar toate femeile care au trecut prin Guvernele României au crescut foarte, foarte mult din punct de vedere politic, tocmai pentru că au dovedit ca sunt potrivite activităţii guvernamentale şi au priceperea administrării unui portofoliu ministerial. Stau şi mă gândesc acum şi chiar nu-mi aduc aminte de nici o doamnă ministru care să fi rămas anonimă. De exemplu, de doamna Andronescu nu auzisem mai nimic înainte de a fi ministru, acum este unul dintre cei mai de încredere membri ai partidului din care face parte… din păcate încă nu este încă folosită de către partid la adevărata valoare. Monica Macovei, deşi un om politic controversat şi înjurată de adversarii politici, este un om politic puternic şi respectat de întreaga clasă politică, parteneri sau adversari, nimeni nu-şi permite să o trateze superficial.
La bărbaţii sunt foarte multe exemple de rateuri uitate într-un colţ de istorie.
Eu cred că femeile ar trebui să aibă mult mai mult curaj, mai întâi să aibă curajul asumării unui rol politic prin înscrierea în partide şi apoi să fie la fel de ambiţioase precum şi colegii lor bărbaţi. Ceea ce mă miră pe mine foarte mult este de ce nu există femei în zona voturilor uninominale, adică la primari, şi de ce, atunci când există candidaţi femei, populaţia feminină nu le susţine prin vot.
13/04/2008 la 9:02 pm |
Uitam esenţialul. Şi eu cred că femeile ar aduce un plus de valoare normalităţii, măcar pentru faptul că majoritatea femeilor au mai mult bun simţ decât bărbaţii. Nu văd o femei promovând o lege care dezavantajează bolnavi, copii, bătrâni, persoane cu handicap…
13/04/2008 la 9:06 pm |
O avem si pe Corina. Nu spun ca implicit sunt de acord cu afirmatia ta Oana pt ca personal o admir pe doamna Udrea, pe care o gasesc inteligenta, ambitioasa si nu in ultimul rand o prezenta agreabila in lumea politica, dar vroiam sa subliniez ca nu este numai domnia sa ci si Corina sau Daciana Sarbu si mai sunt. Corina cred ca militeaza pentru un rol mai activ al femeilor in poltica si nu numai , indiferent din ce partid provin. Cred.
13/04/2008 la 9:18 pm |
@Corina draga,
e oarecum “indecenta” o asemenea discutie in Romania, unde aproape fara exceptie femeile din politica sunt privite cu suspiciune. Si, in afara de asta, daca apare din nou numele unei E.U. ori E.B., e deja vulgara intreaga situatie!
Acum, ca sa revin cu adevrat la tema, cred ca femeile pot aduce o bogatie de simtire si de gandire in politica, pe care nimeni nu reuseste inca sa o inteleaga, mai ales la noi, unde barbatii cred ca societatea in general, si politica in special, le apartine
13/04/2008 la 9:21 pm |
Maria, eu nu cred asta: citez :” barbatii cred ca societatea in general, si politica in special, le apartine”
13/04/2008 la 9:29 pm |
@Victor,
asa percep eu ceea ce se intampla la noi! E o lume puternic masculina si misogina, o lume brutala si fara nuante, fara compasiune si fara sensibilitate. Nu crezi?
13/04/2008 la 9:47 pm |
Ba da. Numai ca eu nu m-am facut inteles. Vroiam sa precizez ca nu cred ca este normal ca barbatii sa considere ca societatea si politica le apartin.
13/04/2008 la 10:06 pm |
Am citit aici o opinie laudativa la adresa inteligentei doamnei Udrea. Fiecare cu opinia lui. Eu de exemplu nu inteleg cum o persoana inteligenta poate sa se razboaiasca politic cu cineva din tabara opusa spunind despre acea persoana ca este “penibil si jenant si ca om politic si ca barbat”. OK, inteleg sa te iei de omul politic, dar sa te iei de barbatia sa, cred ca este o lovitura sub centura, ca sa nu spun o insulta oribila, nedemna de o femeie ce se vrea in topul politicii. Incercati sa imaginati versiunea despre sexul opus si veti avea poate o imagine mai sugestiva.
Aici e blogul Corinei, si nu as fi facut aceasta remarca daca situatia respectiva nu ar fi sugestiva pentru politicienii de sex opus pe care ni-i dorim. Despre asta discutam: vrem femei in politica, vrem femei la guvernare, dar in acelasi timp vrem femei care sa merite respectul nostru si care sa se ridice la nivelul asteptarilor noastre.
13/04/2008 la 11:44 pm |
discutia aceasta a devenit foarte interesanta si va multumesc. In Romania, teoretic, femeile au toate sansele sa se afirme, dar mentalitatea societatii, in ansamblul ei, reduc la minum aceasta posibilitate. Eu am fost norocoasa, dar stiu cat a trebuit sa muncesc si sa demonstrez ca pot, mai ales la inceput, cand eram doar expert la Cotroceni si cei care erau de zeci de ani prin diverse institutii ale statului, pre si post decembriste, imi faceau sicane de toate felurile, enervati ca o pustoaica de 26-27 de ani vine si face intr-un mod mai rapid si mai eficient ceea ce lor li se parea imposibil uneori. Nu vreau sa exemplifica prea mult – poate o sa scriu ceva o data separat despre asta – dar dupa 90 a fost evidenta o ciocnire surda intre generatii. Dar tema noastra e alta: femeile in politica. Sa stiti ca si tarile arabe au la aceasta ora mai multe femei atat in guvern, cat si in Parlemntele nationale.
La noi, femeile serioase au fost in general obligate sa se retraga in fata aranjamentelor si intereselor politice. Ele sunt mai putin dispuse la trocuri si aranjamente, tin mai mult la principii sau au ceea ce se numeste “frica de Dumnezeu”. De aceea refuza sa se angajeze in trocuri si aranjamente mai mult sau mai putin transparente, mai mult sau mai putin morale. Daca printr-o conjunctura sau alta o femeie a ajuns ministru, ea a fost prima sacrificata, asa s-a intamplat in toate guvernele. Probabil pentru ca nu a avut grupuri de interese in spate.
Dar ceea ce ne omoara este mentalitatea oamenilor, pe care Bibliotecarul a surprins-o atat de bine: femeile nu voteaza femei! Poate ca ar merita un studiu, sa vedem care sunt cauzele si cum putem schimba aceasta stare de fapt.
Cat priveste exemplele pe care le-au dat Oana, Maria risca sa compromita ideea prezentei femeii in lumea politica. Victor a dat contra-argumente, multumesc, pt ca nu doar EB si EU exista in lumea politica.
13/04/2008 la 11:48 pm |
Adica, pe scurt, vorba Diasporeanului, poate ca sunt si sunt sigura ca sunt atatea si atatea femei demne de respect, profesioniste si dedicate problemelor umane, sociale, ale vietii oamenilor de zi cu zi.
14/04/2008 la 1:29 am |
Corina Cretu, eu v-as vota la presidentie, serios si pe cuvant si cu mana pe inima !
femeile fac treaba buna in politica, ma refer nu la oricare si in nici un caz la cele enumerate mai sus, ma duc cu gandul la ” domna da fier “, la multe femei cu care ne mandrim din tara noastra, ma gandesc ca nu ne strica putin ” matriarhat “, in spatele fiecarui barbat om politic e o femeie, ar trebui sa luam aminte la felul in care inteleg alte guverne sa dea o sansa femeii , aici, noi avem a ne impune respectul, vrem musai femei in guvernul nostru, dar, ma repet nu orice femei de ” succesuri “…
ba femeile voteza femei, dar cum bine ati conturat si reliefat, nu pe oricine…
eu stiu sigur ca veti face parte din Guvernul Romaniei curand, foarte curand Corina Cretu, si, sa nu fiu luata in ras, pentru ca pe mine intuitia nu m-a tradat niciodata, sunt eu ” pe langa ” politica, dar am simturile f dezvoltate, mai vorbim, am gura aurita
respecte si felicitari pentru un articol demn de luat aminte….
Doamne Ajuta !
Sibilla
14/04/2008 la 2:05 am |
Sibilla mi-ai luat vorba din gura. Adica si eu as vota-o pe Corina Presedinte.
14/04/2008 la 7:38 am |
Ca o gluma, un motiv in plus ca sa emigrezi. Acuma, cum venim noi dupa un sir de guvernari una mai proasta ca alta, mai ostile romanilor si mai puse pe jaf, guvernari care au reusit sa faca din Romania o tara de tot rahatul si sa faca sa urce la suprafata toata pleava societatii, e destul de nebulos sa discutam despre femei la guvernare. Unele doamne ministru, poate ratacite in atmosfera de jaf general, s-au straduit cum au putut sa faca treaba cit de cit intr-o atmosfera mai discreta: Kati Andronescu, Sulfinica, Hilde Puwak. Pacat de sotul Hildei, care si-a bagat sotia la apa din imprudenta, fiindca la cit s-a furat in Romania, 100000 de euro e un flecustet, o gluma, nici macar de un sandvis. Monica Macovei a reusit sa fie un ministru penibil: 160 de greseli autorecunoscute in patru legi inseamna descalificare totala, asta ca sa las la o parte o biografie profesionala ciudata, care ar presupune legaturi cu fosta securitate – si chiar fara sa dau crezare unei prese care ii leaga tineretea de bautura si prea multa generozitate sexuala. Norica Nicolai, cu care era sa ne procopsim ca ministru, o persoana la fel de dubioasa biografic. Concluzia este aceea ca in politica noastra femeile nu difera de barbati: unele incearca sa-si pastreze decenta si bunul simt, altele, ca si omologii lor barbati nu sunt decit niste panarame sustinute si promovate artificial. Asa incit problema nu ar sta intr-o falsa antagonie barbati – femei, ci pur si simplu in a promova calitatea umana. Iar la Romania de acum, slabe sperante.
14/04/2008 la 8:57 am |
La întrebarea mea, poate nu foarte exact formulată, nu am primit nici un răspuns. Dacă femeile sunt majoritare în România şi nu au probleme cu fricile şi concepţiile intime de a se implica în politică, atunci în partide ar trebuie ca membrii femeie să fie majoritari. Iar dacă membri femeie sunt majoritari şi femeile ar ţine cu ele însele, întreaga conducere ar trebui să fie majoritar feminină. Este o logică a lucrurilor care totuşi nu merge mai departe. De ce?
Am să vă spun o mică poveste. La început medicina era legată de vraci, cel care lega cumva realul de Divinitate. Apoi medicina a ajuns o ştiinţă şi femeile nu aveau acces la acest domeniu al ştiinţei. După o mare perioadă de timp femeile au pătruns şi sfera medicinii.
Când eram mic, aveam percepţia că meseria de medic este exclusiv a femeilor. Pe la 5 ani când am văzut pentru prima dată (conştient, desigur) un medic bărbat, m-am mirat până peste poate. Îmi amintesc că îmi spuneam, ce caută ăsta aici, nu toţi medicii sunt femei? Mi se părea normal ca atunci când mă gândeam la medic să mă gândesc automat la o femeie. Am crescut de la vârsta de 5 ani şi acum observ că în număr copleşitor, în România marii profesori în medicină sunt bărbaţi.
Ce vroiam eu să spun cu această poveste a percepţiei personale. Nu societatea are un punct de vedere învechit, cel puţin în acest domeniu, ci în fiecare dintre noi stă o percepţie căruia îi suntem sclavi. În femei ar trebui să se producă mai întâi o revoluţie, trebuie mai întâi să simtă ele intim că au dreptul şi forţa să acceadă la postul de preşedinte al României şi, cu această ambiţie, să intre într-un partid politic. Dacă femeia va accepta în sinea sa că un bărbat este mai bun decât ea, totul este pierdut.
14/04/2008 la 9:40 am |
la anul guvernul Romaniei va avea cu siguranta mai multe femei si ce e mai important mai multe..,elene”
asa ca nu trebuie sa ne lamentam. PD-L e plin de femei dragute si ,,puternice” blonde si mai putin blonde, vocale si mai retrase, ce mai, pe toate gusturile.totul e sa avem rabdare nu-i asa? sau sa fim misogini in continuare si sa le barfim ca un vestit ministru si candidat la primarie care le cauta cu lupa prin paturile sefilor lor
14/04/2008 la 10:09 am |
Multumec mult – Sfinx, Victor, Instalatorul, Bibliotecarul.
Olimpiu, nimeni nu se lamenteaza. Cifrele sunt cifre. Imaginea asta de singura tara fara o femeie in guvern este ingrozitoare. Dar, din punctul meu de vedere, prefer ca femeile sa straluceasca prin absenta decat sa fie compromise.
Bibliotecaru – Femeile nu sunt solidare si, ce e mai grav, in Romania femeile nu voteaza femei. Conceptia potrivit careia politica nu este pentru femei este mai raspandita printre femei decat printre barbati.
Mi-a placut mult cum a spus Instalatorul, e vorba de calitatea umana. In politica romaneasca de azi patrund mai usor cei care fac scandal, care incearca sa socheze cu orice pret – si acest lucru cred ca e valabil atat pentru barbati, cat si pentru femei. Este o trasatura generala, din pacate.
14/04/2008 la 10:27 am |
Am lecturat multe puncte de vedere interesante legate de acest subiect al ascederii femeilor in functiile-cheie din politica.
Sunt de acord cu Bibliotecarul in privinta afirmatiei ca rezolvarea acestei delicate si complicate probleme de apartenenta feminina la structurile importante ale puterii este in esenta o chestiune de reconstructie a mentalitatilor in favoarea emanciparii femeii.
In acest sens exista deja exemple fericite intamplate in America, de unde avem ce invata si chiar trebuie sa invatam: candidatura la Presedintie a fostei prime doamne Hillary Clinton sau Condoleezza Rice, Secretarul de Stat american si sefa diplomatiei americane, care desfasoara in prezent o campanie activa pentru a obtine nominalizarea Partidului Republican pentru functia de Vicepresedinte al Statelor Unite.
Un alt exemplu de femeie-model pentru cea mai inalta functie in stat este Angela Merkel, prima femeie Cancelar din istoria Germaniei si prima femeie care conduce Germania de cand a devenit stat nationalist, in 1871, avand la baza profesia de fizician, incununata printr-un doctorat in fizica la Universitatea din Leipzig si fiind totodata presedinta Partidului Uniunii Democratice Crestine. Intr-un top dat publicitatii de revista Forbes, Angela Merkel este cea mai puternica femeie din lume, fiind urmata in clasament de Condoleezza Rice, secretarul de stat american.
Interesant de retinut este si faptul ca actualul secretar de stat american, Condoleezza Rice este prima femeie afro-americană şi a doua femeie după Madeleine Albright (în timpul preşedinţiei lui Bill Clinton) în această funcţie.
Din partea mea, Corina, te vei bucura de toata sustinerea si aprecierea, indiferent in care functie importanta de conducere institutionala vei activa, pentru ca viata politica romaneasca are nevoie de echilibru, normalitate si mai ales de coloana vertebrala verticala, atribute esentiale pe care tu deja le promovezi cu hotarare, consecventa si daruire in arena europarlementara, dar si pe multe alte fronturi de actiune.
Iti doresc mult succes si fie ca sortii sa-ti fie favorabili cat mai curand !
14/04/2008 la 10:35 am |
Multumesc frumos, Pescarusul Argintiu, pentru sprijin. Mi se pare extrem de interesanta aceasta trecere in revista a femeilor importante din politica internationala. Nimic nu se castiga fara eforturi si fara munca, cam asta ar fi concluzia mea. Femeile pe care le-ai amintit au avut norocul unor societati in care emanciparea femeii este deja o realitate, dar in acelasi timp au in spate ani de pregatire si nu au urcat trepte ierarhice in salturi.
Sunt miscata de aceste dovezi de simpatie si va multumesc din inima tuturor.
14/04/2008 la 11:15 am |
Asa este, ai perfecta dreptate. Dar mai presus de toate, aceste femei au crezut in fortele proprii cu indarjire, s-au autoeducat in privinta calitatilor lor manageriale si mai ales si-au acordat dreptul de a-si masura fortele cu barbatii in arena “leilor” din politica, convinse fiind ca vor invinge si vor adjudeca cu onoare si distinctie functii din varful puterii.
Ma bucur mult ca am reusit impreuna cu ceilalti prieteni sa-ti insuflam incredere, o stare benefica si un tonus optimist in aceasta zi cenusie si ploioasa, dar senina si armonioasa in sufletele noastre.
Am revenit dorind sa recomand spre lectura, daca timpul atat de limitat va permite, cartea “Femei in tara barbatilor” sau “Al doilea sex in 23 de episoade”, aparuta luna trecuta la Editura Univers si care se constiuie intr-o colectie de nuvele-povestiri scrise cu maiestrie si talent de 23 de scriitoare cu personalitati puternice, uneori patimase, alteori coplesitoare.
Eu ma delectez in prezent cu scrierile cuprinse in aceasta antologie inedita si va invit sa cautati eternul feminin printre randuri, in rasucirile de fraze, in profunzimea gandurilor, si asa cum spunea Ioan T. Morar in prefata cartii, sa “cititi cu dragoste aceste pagini, caci ele va reconecteaza la mister.”
Va astept deja cu nerabdare sa schimbam impresii pe marginea acestei carti intr-un viitor apropiat.
14/04/2008 la 11:58 am |
Multumesc mult pentru recomandari, Pescarusule. Voi cumpara cartile si apoi sper sa povestim.
Pe mine m-au fascinat intotdeauna biografiile – asta apropos de ce ai scris la inceputul comentariului tau. Toti oamenii care au facut ceva sau au ajuns cineva – barbati sau femei – s-au supus unui proces de auto-disciplina si auto-educare. Femeile mai ales s-au luptat cu prejudecati si obstacole de tot felul. Important este, e adevarat, sa crezi in tine dar in acelasi timp sa stii sa inveti tot timpul. Si sa iti pese de oameni, de ce se intampla in jurul tau.
Eu iti multumesc foarte mult, tie si tuturor care vin aici. Cuvintele voastre inseamna foarte mult pentru mine, intr-adevar.
14/04/2008 la 1:51 pm |
Postul de externe e vacant si Elena Udrea e femeie.
14/04/2008 la 2:07 pm |
Semnez oricând pentru o femeie preşedinte/preşedintă. Am şi un nume în minte.
14/04/2008 la 3:33 pm |
@ Mordechai
trebuie sa votezi nu sa semnezi ; sau poate ca ma însel eu caci n’am mai fost la vot din ‘90
deci, unde trebuie sa semnez?
psst! sufla’mi si mie numele
14/04/2008 la 3:37 pm |
Doresc sa informez cetatenii ca sunt candidat la Consiliul Local Sector 3 din partea Partidului Conservator si ma gandesc la cateva teme
14/04/2008 la 3:38 pm |
Stiu ca multi vor spune ca Partidul Conservator nu va obtine la alegeri mai mult de 3% insa eu sunt optimist. As vrea ca sectorul unde stau, activitatile culturale sa fie la ele acasa
14/04/2008 la 3:41 pm |
@ corina
si toate aceste lucruri maretze se intampla doar datorita rolului major pe care socialismul cu fatza umana il joaca in spania urmasilor lui franco!!!!!
ce vrei tu sa insinuezi abil e ca orice guvern de dreapta din spania nu ar fi in stare sa aduca atatea femei in guvern? slaba argumentatie! de fapt aceeasi argumentatie obosita cum ca numai socialismul aduce dreptate si egalitate, bla bla….
14/04/2008 la 3:46 pm |
Copii, copii, stati asa ca si eu as vota-o pe Corina, ce?, am zis eu ca femeile nu sunt bune? Dar societatea e de asa natura. Priviti si voi cum sunt vazute femeile la volan si faceti o comparatie. Pentru ca tot asa sunt vazute si in politica. Desigur, mentalitatea femeii la cratita s-a mai dus, dar nu de tot.
14/04/2008 la 3:56 pm |
@Petrisor: felicitari si succes, dar sper ca nu te astepti sa te votez si eu:)
@neinfectat de comunism: Eu nu insinuez nimic, doar las faptele sa vorbeasca. De ce nu a existat nici un guvern de dreapta cu o componenta majoritar feminina sau macar intr-o proportie rezonabila? Ca au avut destula vreme la dispozitie…
Tu prea politizezi orice, dar, in fine, eu nu am obosit..
14/04/2008 la 3:58 pm |
Multumesc tuturor celor care spun ca m-ar vota sau ar semna pentru mine. Sper sa nu va dezamagesc si sa nu va razganditi pana iunie 2009, cand vor fi din nou alegeri pentru Parlamentul European.
14/04/2008 la 4:02 pm |
@ corina
poate nu fost destule femei la dispozitie?
14/04/2008 la 4:03 pm |
Oana,
Pe ce se bazeaza parerea formata in randul multora despre modul femeilor de a conduce o masina? Pe o conceptie conform careia a conduce o masina inseamna sa fii rapid, sa ai tupeu, sa te bagi, sa depasesti, si multe alte “calitati” care eu unul le-as ingloba in ceea ce generic numim “agresivitate” si “indemanare”.
In fapt, personal, pot spune ca daca consider suma accidentelor auto facute de toate femeile pe care le-am cunoscut de-a lungul vietii sunt mai putine la numar decat cele facute de mine insumi sau doar de unul dintre cunoscutii mei barbati.
Altfel spus :
“Prudenta si responsabilitatea” versus “agresivitate si indemanare”
Acum se pot formula pareri care sa generalizeze modul femeilor sau al barbatilor de a sofa.
14/04/2008 la 4:04 pm |
Si putem extrapola. Desigur.
14/04/2008 la 4:22 pm |
Romania e departe de un presedinte serios, ce sa mai zic de un presedinte femeie… e bine ca se misca lucrurile, si asa putin, dar in zonele adanci ale societatii se regasesc inca multe mentalitati care nu se schimba asa usor si trebuie ani de educatie serioasa… eu nu vreau decat politicieni care sa le pese, indiferent de genul pe care il poarta pentru ca nu asta e relevant, ci ceea ce fac si in ceea ce cred… nu vad nicio diferenta in numarul de femei pentru ca nu in asta sta competenta… dar intr-o societate normala cred ca cel putin jumatate din mandate ar trebui sa fie ale femeilor pentru ca asa e corect… din pacate, in Romania nu prea e cazul pentru ca e Romania si iti trebuie prea multa rabdare si bun simt sa rezisti in politica romaneasca. cel putin asa vad eu lucrurile si sunt sigur ca au multe femei care au renuntat exact pentru acest lucru…
iar Spania e Spania… despre tarile nordice nici nu are rost sa mai aduc aminte… mare diferenta e mentalitate si asta dureaza… si de asta nu cred ca o sa va votez in viitorul apropiat pentru o functie de presedinte… dar in PE e altceva pentru ca acolo mentalitatea asta e doar ceva istoric, acolo conteaza ce spui, nu cine o spune… asta e tot o impresie desigur
14/04/2008 la 4:23 pm |
@ Oana, Victor
Eu nu sofez, dar sunt de acord cu ce spune Victor. Atatea accidente, atatea vieti omenesti pierdute, doar din ambitie si agresivitate, din lipsa de rabdare. Cred ca aici, barbatii chiar au ce invata de la femei. Poate ca fac si multe greseli, dar au un instinct de conservare mult mai dezvoltat.
14/04/2008 la 4:24 pm |
@ Neinfectat
Femei de valoare exista in toate partidele. Numai ca unele partide le marginalizeaza, alte partide la pun in valoare.
14/04/2008 la 4:25 pm |
Simt ca trebuie sa revin cu un comentariu usor off topic, daca imi permiti corina:
Votul celor multi e inevitabil votul celor prosti si, in lipsa unei preselectii exigente care sa prefire candidatii cei mai valorosi cu mult inaintea votului popular, prostimea nu poate alege decit dupa mintea ei: manelisti, fotbalisti si gargaristi flaminzi de faima sau agoniseala. In orice societate prostii sint intotdeauna in majoritate si dindu-le ocazia sa aleaga direct vor sfirsi prin a alege invariabil un rahat proeminent, pervers si cu iz puternic.
Vina nu e a alegatorilor ci a partidelor si politicienilor care pot trage sforile nestingheriti abia daca sint inconjurati si sprijiniti in parlament si administratie de cit mai multi trogloditi care n-au nimic de aface cu politica, gindirea si aplicarea legilor. Accederea nulitatilor in parlament si administratie se face cu voia si puternicul sprijin al clase politice romanesti. De ce are nevoie un Hrebenciuc, Vadim sau Voiculescu de votul unor incompetenti daca nu ca sa voteze orbeste ceea ce li se porunceste?!
14/04/2008 la 4:38 pm |
stire xtrem de fierbinte: urmatorii candidati din partea PSD tocmai au fost propusi:
…ADI COPILU’ MINUNE LA INTERNE.
SALAM…LA AGRICULTURA.
COSTICA ARGINT… LA FINANTE.
MEZINU ROMICA.. LA EDUCATIE.
ALA DE A OMORAT IN ROMA…LA EXTERNE
SI BULIBASHA…CA PRESE-DINTE DE AUR…!
14/04/2008 la 4:39 pm |
@Corina Cretu
da, stiu ca nu ma vei vota, si ceilalti din celelalte partide, dar eu vreau, impreuna cu ceilalti consilieri de la celelalte partide sa facem ceva pentru comnunitatea pe care o reprezentam. Am senzatia ca atunci cand spui primarie de sector spui spatiu verde dar nu este asa. As vrea ca si cultura sa-si faca loc intr-o comunitate cat de mica
, sper sa ma sustii Corina
14/04/2008 la 5:04 pm |
Petrisor, eu am glumit. Eu sunt de acord cu tine si sper sa faci lucruri bune, am vazut ca ai multe idei. Sustinerea mea pentru asemenea proiecte este neconditionata. Si se pot face. Ma uitam la Mihai Malaimare cat de entuziast este si cate face – cred ca pentru cauze importante putem si trebuie sa trecem peste chestiunile de partid.
14/04/2008 la 5:07 pm |
Corina,
de dimineata urmaresc ce scriu la acesta postare prietenii nostri de blogg si nu pot decat sa constat ,cu placere,ca tara nu-i plina de misogini.Exista in PSD ,pecum si in celelalte partide,incepand cu tine,femei frumoase,chiar foarte frumoase,destepte,charismatice,elegante in tinuta,comportament si discurs care pana in prezent s-au afirmat in politica si viata economico-sociala insuficient.In acest context se pun cateva intrebari firesti:
-cine si de ce nu doreste afirmarea femeilor in politica si in viata economico-sociala?
-dupa ce criterii se fac selectiile pentru diverse functii si de catre cine?
-au femeile complexul inegalitatii dintre sexe?
- le este frica barbatilor de competenta si seriozitatea femeilor in demersul politic si administrativ,
-exista prezent in mentalul colectiv amintirile unui trecut nu prea fast cu privire la promovarea femeii ?
-exista inca o ractie de retinere/adversitate a femeilor fata de fenomenul politic,vis a vis cu comportamentul unor reprezentanti ai politicului actual?
-selectia liderilor in viata politica are loc pe baza “contului din banca” si a functionarii”pilelor,cunostintelor si relatiilor,vechi slogan comunist?
Intrebarile acestea nu sunt singurele ce pot fi puse.
-de ce nu un presedinte , d-na Corina Cretu?
-de ce nu un prim-ministru ca si Ecaterina Andronescu?
-de ce nu un presedinte al Curtii Constitutionale ca si Norica Nicolai ?
-de ce nu si Roberta Anastase la relatia cu parlamentul?
-de ce nu D.Olguta Vasilescu la Ministerul Educ.si Cercetarii?
-de ce nu d-na Tatoiu la Economie?
si seria ar putea continua,exemplele le-am luat in functie de propria-mi dorinta,desigur subiectiva in acest moment,dar perfect realizabila intr-uin viitor nu prea-ndepartat.
Si sa inchei tot cu o intrebare:”Ei ce zici Corina,suntem de acord?”
Seara placuta!Sarut- mana !IonBorgo.
14/04/2008 la 5:11 pm |
P.S.Poate asa ar dispare din viata politica a tarii incrancenarea si vrajba ce ne domina.In general,femeile sunt un factor de echilibru atunci cand sunt in functii compatibile lor.I.B.
14/04/2008 la 5:19 pm |
Din surse,
Corinne CRETU pleaca din politica, se face maicuta.
Spunea Dsa, am fost consilier la un presedinte batrân, Monika de zile mari, europarlamentar, mi-a ramas calugarita a mai fi.
Sursa din psd
14/04/2008 la 5:22 pm |
Cred ca insul este cam matol de spune numai tampenii.Si obraznic pe deasupra!
14/04/2008 la 5:38 pm |
SI eu sunt de acord cu ce spune Victor, dar sa vada in trafic cum e
Cum ma claxoneaza toti sa merg mai repede. Ehee, dar in fine, cine-i baga in seama?
14/04/2008 la 5:39 pm |
Domnule Radoveanu,am senzatia ca in mintea dvs. toate femeile care au legatura cu zona politica sunt comparabile cu Monica Lewinski. Imi amintesc ca ati facut exact aceleasi remarci deplasate si in cazul Ancai Alexandrescu. Inteleg ca sunteti fascinat de personajul Monica Lewinski al carui nume il pomeniti ori de cate ori puteti dar nu trebuie sa impartasiti cu noi frustrarea pe care o resimtiti pentru faptul ca nu ati cunoscut-o personal. Va doresc succes pe viitor in acest sens.
14/04/2008 la 5:42 pm |
Oana,
Mergi in fata mea. Iti promit sa nu te claxonez.
14/04/2008 la 5:52 pm |
@ Victor, hai sa nu ne mai stresam cu dl Radoveanu, nu are sens sa ne stricam fiecare seara cu el.
Ma bucur ca o incurajezi pe Oana cu sofatul. Oriucm, eu o felicit pentru curaj.
14/04/2008 la 6:17 pm |
Victor,
Corina este majora, in definitif ce rau a facut Monika, sau ce legatura are cu heroina noastra.
Pentru o dama din lumea buna si din politica, a face pe Monika nu este o Rusine.
La fel cum si la barbatii politici, uni recunosc si alti nu recunosc.
Corina si religioasa va avea bune idei.
La fel si sofatul la simpla pedala sau la dubla.
Nu cred ca ati iesit de la cresa populara.
14/04/2008 la 6:35 pm |
Stimata doamna Cretu, ca sa punem punctul pe y: astazi maretul partid PSD si-a desemnat candidatii la primariile de sector si n-am auzit sa fie vreo femeie printre ei, cu toleranta ca vreunul dintre candidati ar putea fi pe invers; asa incit cred ca trebuie sa trageti un chiot tocmai din Bruxelles care dl Vanghelie si sa o luati din aproape in aproape cu promovarea doamnelor, fiindca pina la Dumnezeu ne maninca sfintii.
14/04/2008 la 6:51 pm |
@ Ion Borgo
Multumesc mult pentru incurajari. I-am scris si Pescarusului Argintiu si celorlalti care mi-au transmis atatea cuvinte frumoase cat de mult inseamna pentru mine aprecierile voastre.
Sunt foarte multe intrebari, e adevarat, si ele sunt foarte justificate. Mi se pare incredibil ca in secolul xxi, mai mult de jumatate din populatia Romaniei sa fie nereprezentata la nivel national. Asa cum am mai spus, toate statisticile arata ca acolo unde sunt mai multe femei in guvern, tara merge mai bine la mai toti indicatorii. Bugetul e mai mare pentru sanatate, educatie, cultura, iar indicele coruptiei este semnificativ mai mic. In Romania, din pacate, ideea prezentei femeii in viata politica tinde sa se compromita din cauza promovarii unora pe criterii mai putin laudabile si a comportamentului neprofesionist al multora din femeile-politician, care prefera sa se complaca in postura calduta de vedete de televiziune, abdicand astfel de la responsabilitatea mult mai larga pe care o presupune statutul de om politic.
@ Daniel:
E descurajant, uneori, sa vezi ca multe din femeile din politica romaneasca, atatea cate sunt ele, nu-si pun problema impunerii unei alte mentalitati si al unui alt stil de a face politica, pentru a scoate acest domeniu, vital pentru o natiune, din zona mlastinoasa in care se afla. Pe mine, experienta de europarlamentar si contactul cu modul european de a face politica ma fac sa merg mai departe, aratandu-mi ca perseverenta in promovarea unei idei este esentiala.
Iar o dovada ca merita sa lupti este tocmai faptul ca o societate precum cea spaniola, cunoscuta pentru conservatorismul ei, a ajuns sa sustina reformele lui Zapatero – atat de indraznete incat Biserica Catolica, in mod traditional foarte puternica in spatiul hispanic, s-a pronuntat public impotriva socialistilor. Si iata ca acum au un guvern alcatuit din 9 femei si 8 barbati. Din care nu lipseste un minister al Egalitatii, condus de o tanara de 31 de ani.
Eu nu sunt feminista cu ori ce pret si urasc conflictele intre generatii. Un partid intelept ar trebui sa tina cont in primul rand de aportul de valoare pe care un om il aduce. Mi-a placut o leapsa data zilele trecute de Mordechai, o leapsa care – zicea el – ar putea duce la Cotroceni. Vorbeam acolo de oameni de cultura, din politica, din mediul de afaceri, care poate ar merita sa candideze. Un profesor universitar nu are suficienta notorietate, dar un partid il poate impinge si il poate propulsa. Dar cine are interes sa faca asta? Este o mare slabiciune a clasei politice romanesti, a partidelor in general, ca nu se gandesc si nu formeaza lideri. Femeile mai beneficiaza de o conjunctura, dar sunt primele data la o parte, mai ales daca nu au ungrup de interese in spate. Eu tocmai de aceea am propus ca uramatoarele alegeri euro-prlamentare, sa se adopte legea votului preferential pe lista. Adica conducerea partidului propune o lista de nume, dar de pe aceasta lista, populatia poate vota de pilda o alta ordine. Ar avea si oamenii, cu perceptiile lor si aspiratiile lor, toti cei care voteaza, ar avea dreptul sa isi spuna parerea, nu doar sa puna pe lista o stampila, acceptand neconditionat ordinea impusa de partid.
14/04/2008 la 6:59 pm |
Victore,
inca mai am rabdare sa-l vad pe tembel pana unde-l duce mintea scurta,putina si slaba.Daca ia-si zice maica-si sau sotiei “dama” in loc de doamna,ar face distinctia.Individul foloseste anumiti termeni cu subanteles si crede ca-i destept ? Insu-i osedat de Monika si cum are un vocabular restrans nu stie cum sa intre-n ciorba ,loveste-n dreata,pocneste-n stanga,crezandu-se spiritual. Mama,mama, ce l-as pocni daca ar fi langa mine.Rar mi-a fost dat in viata sa am de lucru cu astfel de indivizi si cand am avut a fost vai si amar de ei.Astfel de indivzi polueaza societatea omeneasca.Din respect pentru Corina si voi prietenii mei nu fac urat,zau ca stiu sa fac.Vorba ceia spusa de Corina,”nu merita sa ne stresam”.IonBorgo.
14/04/2008 la 7:04 pm |
P.S.Accept si comentarii stupide(din punctul meu de vedere)cu argumente subiective,atunci can nu au loc insinuari si vorbe cu subanteles.Accept aproape orice,combat ce nu intra in vederile mele,dar nu jignesc,nu murdaresc blogul gazda ce-mi face favoarea de a ma asculta.De aceea nu inteleg acest gen de indivizi de la periferiea morala a societatii.
14/04/2008 la 8:01 pm |
„Orice face, femeia trebuie s-o facă de două ori mai bine ca bărbatul pentru a i se da acelaşi calificativ. Din fericire, nu e greu”. Charlotte Whitton – prima femeie primar al oraşului Ottawa.
Se poate. Singura condiţie este să reuşim să ne schimbăm concepţiile. Să scăpăm de etichete. Şi de prejudecăţi. Părerea mea. Şi, să nu uit: să vrea şi şeful partidului respectiv, ajuns la guvernare. Mai precis să ştie ce să vrea. Iar alegătorii să se dezbare de ideea fixă cum că femeia este …
Politica este curvă. Cu mulţi bărbaţi în ea.
Scuzaţi, dar este o vorbă din popor.
14/04/2008 la 8:12 pm |
Corina,
nici nu mi-a trecut prin cap sa contest importanta femeilor in politica, si tu stii f bine ce cred eu despre femei in general si despre rolul lor politic in special. Este unul net superior pozitiei masculine! Si apoi, dincolo de toate astea, si eu ma gandesc serios la a face politica activa, nu doar teorie de leadership!
14/04/2008 la 8:12 pm |
Asta am simtit-o si noi, nu? Ca trebuie sa muncim de doua ori mai mult ca sa convingem.. De prejudecati nu scapam asa usor, din pacate, isabela.
14/04/2008 la 8:17 pm |
Stiu, Maria, stiu parerea ta. Nu am zis nimic, scuze daca ai inteles gresit. De abia astept sa te vad in politica
14/04/2008 la 8:34 pm |
cu dedicatie pentru instalatorul ( si nu numai) orice e posibil în politica cum spune profesorul Borgo
poate ca asa au decurs discutiile si în cadrul alegerii de catindati la psd si atunci sunt multumite toate genurile
14/04/2008 la 8:46 pm |
noi femeile, de’abea avem drept de vot in Romania, de mai putin de 100 de ani, si ne uitam cu jind la alte guverne… in orasul meu era cat pe ce sa castige alegerile pt primar o femeie, dar era de nationalitate maghiara, si l-a al doilea tur de scrutin s-au adunat toti la vot, dar cum maghiarii is minoritari, a pierdut draga de ea…dar am admirat-o cu totii pt ca a incercat macar
14/04/2008 la 9:41 pm |
Corina, poate că vom scăpa şi de prejudecăţi. Şi poate că este momentul să vedem la tv, să ascultăm la radio şi să citim prin ziare şi despre activitatea profesională a oamenilor în general şi a doamnelor în special. Dacă ne lăsăm tot timpul influenţaţi de ştiri picante, de garderobă, de “fotomodel-ism” … mi-e că circ vrem, circ o să mâncăm.
15/04/2008 la 9:52 am |
[...] alt model feminin al PSD, o voi face cu tandrete si cu o calda prietenie, referindu-ma desigur la CORINA CRETU, al carei model de echilibru si staruinta pe idee si nu pe aparenta goala de continut este absolut [...]