Noul guvern italian isi propune adoptarea unui pachet de masuri drastice, menite sa stavileasca fenomenul infractional. Mai exact, autoritatile italiene intentioneaza sa promoveze unele masuri care ar avea ca scop reducerea numarului de infractiuni comise de imigranti pe teritoriul Italiei. Si, nu este un secret, aceste masuri ii vizeaza si pe cetatenii romani.
Fenomenul exista. Asta nu poate fi, in niciun fel, contestat. Iar ingrijorarea autoritatilor italiene este, din acest punct de vedere, justificata. Nici pentru noi nu este foarte confortabila situatia in care numele Romaniei este asociat cu faradelegile comise de catre unii din concetatenii nostri. Este foarte suparator, pentru sutele de mii de romani cinstiti care muncesc din greu acolo, pentru noi toti, sa descoperim ca, prea des, faptele unor astfel de concetateni ne pateaza obrazul. Asa ca, din acest punct de vedere, interesele noastre si cele ale autoritatilor italiene sunt convergente.
Cand vine vorba, totusi, de mijloacele prin care se doreste combaterea acestui fenomen, nu avem cum sa nu constatam ca propunerile executivului italian contravin flagrant normelor europene. Este limpede ca situatia a fost exagerata, amplificata si valorificata electoral si ca a fost construit, in randul opiniei publice italiene, un anume orizont de asteptare, plecandu-se de la falsa premisa ca toate problemele sunt cauzate de imigranti. Iar aceste asteptari trebuie acum satisfacute prin adoptarea unor masuri care sa indice electoratului italian ca la carma tarii se afla, acum, un guvern ferm, intransigent.
Declaratiile din ultima vreme ale ministrului de interne al Italiei si chiar unele declaratii ale premierului Berlusconi le pot folosi acestora in plan intern, dar sunt ingrijoratoare in context general european, fapt pe care l-am semnalat public inca de acum doua saptamani, atat aici pe blog, cat si prin comunicatul pe care-l anexez la final. Sa ne intelegem bine: Italia are dreptul de a-si face ordine in propria ograda. Tot asa cum noi suntem obligati sa punem ordine in ograda noastra, sa luam acele masuri care se impun pentru ca Romania sa nu mai fie perceputa ca un exportator de criminalitate. Dar asta trebuie sa se intample in cadrul clar definit de sistemul de valori si norme ale Uniunii Europene.
Exceselor italienilor trebuie sa li se raspunda cu fermitate. Atunci cand a aderat la Uniunea Europeana, Romania a aderat nu doar la o asociere de state, ci si la un sistem de valori. Pentru a putea adera, Romania a trebuit sa demonstreze ca intelege acel sistem de valori si ca ii este atasata. Din pacate, acum suntem in situatia de a constata ca ceea ce consideram a fi norma, regula, principiu fondator al Uniunii - libera circulatie - poate fi cu usurinta ignorat doar pentru a satisface nevoile electorale ale unora.
Cred ca avem obligatia de a incepe de indata un dialog cu autoritatile italiene, pentru a identifica solutiile corecte si legale la o problema care, incontestabil, exista. Pentru ca solutia nu poate fi decat in dialog si in colaborare, in conjugarea eforturilor noastre si ale italienilor, pentru a rezolva o problema care pe ei ii afecteaza, iar noua ne pateaza obrazul. Dar asta nu se poate face abdicand de la norme si principii.
Intre 12- 14 Iunie, va avea loc la Napoli reuniunea anuala a Grupului Socialist din Parlamentul European. Liderul acestuia, Martin Schultz, a sustinut, alaturi de noi, ideea unei intalniri separate a socialistilor romani si a celor italieni care sa se finalizeze intr-o declaratie comuna, insotita de masuri concrete de cooperare. Iar asta mi se pare important.
Pana atunci, insa, mai este aproape o luna. Eforturilor noastre, ale reprezentantilor Romaniei in Parlamentul European care suntem preocupati de gravitatea acestei situatii trebuie sa li se adauge actiunea autoritatilor de la Bucuresti. Si implicarea concreta a acestora. Care nu ar trebui sa fie simtita doar atunci cand criza a explodat.
italiainformatie-de-presa-corina-cretu
PS: Presedintele PSD, Mircea Geoana, a anuntat ca PSD va lansa o petitie impotriva “diabolizarii” romanilor, care traiesc si muncesc in Italia. “Doua milioane de romani traiesc si muncesc in strainatate. Din pacate Guvernul Romaniei a neglijat semnalele ingrijoratoare care au sosit de mai bine de doi ani si jumatate-trei ani din Italia”, a declarat Geoana. In opinia sa, Guvernul si Presedintia sunt vinovate de crearea unui adevarat “tsunami” antiromanesc.
mai 13, 2008 la 9:31 pm
Asta e o problema serioasa. SI, sa fim seriosi, sunt altii mult mai rai decat romanii nostri. Eu zic ca e vina lor. Ei le-au amenajat rulote la marginea oraselor. Nu stiu, dar problema asta trebuie rezolvata. Nu mi se pare corect sa ne judece pe toti la fel.
mai 13, 2008 la 9:52 pm
Doamnelor,
Habar nu aveti ce inseamna sa fii emigrant adevarat.
Mai ales in Spania(cazul meu). Pardon, dar vorbiti discutii.
Stiti ce, pai eu sunt de acord ca un ROMAN sa fie pedepsit triplu.
Da,triplu. Repet, in Spania pentru un furt de buzunare cu valoare sub 300€
borfasu se alege cu o amenda si daca se declara insolvabil nici nu plateste
sfant. Si a doua zi o ia de la capat.
Eu muncesc ca un animal, am avut si doua slujbe simultan. Am lucrat 18 luni
fara oprire(cateva duminici am stat) dar n-am furat nici macar un mar ! Ce sa va mai spun : ca toti romanii de aici au ca model borfasii din Romania?
Ma refer la cei cu greutate pe care nu poate sa-i lege nimeni. Asta-i
nazuinta majoritatii romanilor de aici. Urat asa-i? puterea exemplului !!
mai 13, 2008 la 10:03 pm
Mi se pare foarte interesanta descrierea dvs. Dar eu nu vorbeam de cei care fac infractiuni si care nu stiu decat sa fure - e normal ca acestia sa fie pedepsiti cat mai aspru. Dar cred ca romanii cinstiti nu trebuie afectati de aceasta imagine generala. Cum spune Oana, nu e corect sa fie toti judecati cu aceeasi masura. Dvs, om cinstit, sunt convinsa ca nu va convine cand spuneti ca sunteti roman si automat sunteti priviti cu suspiciune. Un prieten spaniol imi spunea de un furt care la televiziunile din Spania a fost prezentat ca apartinand romanilor; dupa cateva zile i-au prins pe faptasi si acestia erau de fapt albanezi. E vorba de o prejudecata impotriva careia suntem datori sa luptam. Pentru ca nu e drept.
mai 14, 2008 la 12:22 am
Romania trebuie sa fie pregatita cu masuri de retorsiune daca Italia merge unilateral. Citeam undeva chiar de ideea de a cere controlul arbitrar al italienilor care vin in Romania, ca sa existe certitudinea ca nu au legaturi cu Mafia. Si prin Romania circula liber tot felul de criminali italieni, ca si prin intreaga UE.
Oricum, Romania nu e obligata sa dea curs cererilor italienilor, dar cred ca e in interesul ambelor parti sa se ajunga la o solutie care sa nu incalce principiul de libera circulatie din UE.
mai 14, 2008 la 12:35 am
@corinacretu
BELLA ITALIA! Acei minunati sicilieni sau napolitani care au ajuns prin America erau toti italieni mafioti? Cred ca de atunci ei spun ,eu nu sunt mafiot italian. Eu sunt napolitan ori sicilian,dupa caz.
Poate atunci cand noi suntem intrebati de unde suntem ar trebui sa raspundem simplu,din : Dobrogea,muntenia,banat,moldova,de dincolo de paduri…
mai 14, 2008 la 7:10 am
[...] asta trebuie salutat. Aşa cum şi salut eforturile Corinei Creţu. Hai că luna asta îmi plătesc impozitele. Pentru că am de ce. Uite că mai avem în politică [...]
mai 14, 2008 la 7:41 am
Faptul ca ministrul de interne roman se duce la Roma cu propunerea de colaborare a politiei romane cu cea italiana e util, dar nu suficient. Citesc ca romanii din Italia sa feresc sa mai vorbeasca in public romaneste, desi romanii de acolo contribuie prin munca lor la 1 % din PIB-ul statului italian. Dar mai citesc si ca in Romania sunt 23.000 de intreprinderi cu capital italienesc. Oare nu se face nimic nu pentru a-i descrimina pe acesti oameni, ci a-i convinge ca ei, italienii ce traiesc sau vin deseori in tara, trebuie sa devina avocatii poporului roman fata de concetatenii lor. Fiecare in parte si toti impreuna. Sunt convins ca socialistii din P.E. vor sustine pozitia romaneasca, dar, din pacate, si ei sunt in opozitie. Iar Veltroni nu a fost prea amabil fata de romani in cazul Mailat…
mai 14, 2008 la 8:19 am
Am totusi o curiozitate personala .
Cum ar fi reactionat romanii daca situatia ar fi fost inversa ? Mie greu sa cred ca am fi fost mai echilibrati .
In privinta metodelor de a contracara acest fenomen consider ca sunteti omul potrivit la locul potrivit .
Oricum situatia s-a schimbat un pic . Suntem si noi cetateni europeni cu anumite drepturi si obligatii.
O reactie in Parlamentul European ar fi bine venita .
mai 14, 2008 la 8:58 am
Multumesc mult pentru comentarii. Eu cred ca autoritatile romane trebuie sa evidentieze mai mult ceea ce a semnalat dl Raducanu - faptul ca sunt atatia romani care muncesc cinstit in Italia si ei la un loc contribuie cu 1% la PIB-ul Italiei. Din pacate, intr-adevar, socialistii nu mai sunt la putere in Italia, iar cei care au castigat acum alegerile au facut in campanie tot felul de promisiuni. Infractiunile trebuie pedepsite, iar oamenii cinstiti trebuie aparati. Nu e normal sa traiesti in Italia si sa te feresti sa vorbesti romaneste, sa-ti fie frica sa mergi pe strada, samd.
mai 14, 2008 la 10:40 am
Corina, este exact aşa cum ai spus în emisiune la Antenă.
Corina, continuă, te rog, ce faci tu faci foarte bine.
Am o întrebare: de ce toate astea în 2008? Până acum nu s-a întâmplat nimic?
mai 14, 2008 la 10:48 am
Eu consider ca raspunsul la intrebarea ta este ca autoritatile romane trebuie sa raspunda cu verticalitate si fermitate. Asta implica si amentinarea cu masuri de retortiune. Impresia mea - poate gresita - este ca singurul principiu ramas in politica externa romaneasca e “capul plecat sabia nu-l taie”.
Niciodata nu merge doar cu morcovul sau doar cu batul. Intotdeauna trebuie sa ai intr-o mana morcovul si in cealalta batul.
mai 14, 2008 la 10:57 am
Erata: retorsiune
mai 14, 2008 la 11:24 am
Nu se va putea face nimic peste noapte.
O data, din cauza diferentei uriase dintre restul tarilor UE si noi. Intre venituri, intre calitatea vietii si a serviciilor sociale. E o diferenta frapanta. Care ne descalifica pe noi, sa nu te superi.
Cei care au plecat sa munceasca, asta fac, cei mai multi. Si stii de ce au plecat. Pentru ca aici sunt platiti prost sau nu gasesc de lucru, sau ce gasesc nu le convine. Migratia economica nu a aparut acum in Europa. Am citit in cartile Hortensiei Papadat Bengescu cum mesterii italieni impanzisera Romania, erau priceputi la constructii. Pentru echilibrare economica, masurile cer timp, implicare, profesionalism. La noi.
Stii, Corina, cand am fost la Bruxelles, am povestit si pe blog, am intalnit in mai multe zone ale orasului cersetori romani. Am stat de vorba cu ei. Unii cantau. In regula. Altii, indeobste femei, cu prunci in brate, cerseau. Iti marturisesc ca mi-a fost rusine. Primul impuls a fost sa ma prefac ca nu inteleg ca vorbeau romaneste. Mi l-am invins si am stat de vorba cu ei. Faceau parte din peisaj, dar deranjau. Daca pe mine m-au deranjat, asa, si ca prezenta, imi inchipui ce-o fi in mintea celor de-acolo.
Aici, la noi, nu-i verifica nimeni unde se duc si pentru ce se duc. Sigur, e impotriva respectarii dreptului la libera circulatie, dar… putina seriozitate a autoritatilor noastre n-ar strica.
Sincera sa fiu, ma mir ca mai exista politicieni ca tine, preocupati de problemele adevarate ale cetatenilor. Esti o adevarata revelatie. Si n-o spun ca sa te flatez, pur si simplu sunt socata.
mai 14, 2008 la 11:26 am
La granita cu Ungaria, in continuare, tirurile romanesti asteapta. Pur si simplu, acolo exista alte reguli de trafic decat in Europa? Nu inteleg.
mai 14, 2008 la 11:40 am
Ieri, 13 mai 2008, d-l Mircea Geoana a fost la Craiova pentru a sprijini campania electorala a Partidului Social Democrat.
In discursul sau a mentionat si aceasta problema a romanilor din Italia (dar si Spania) pentru care trebuie sa se ia atitudine.
Recunosc faptul ca nu cunosc legislatia Uniunii Europene referitoare la acte nepopulare ale emigrantilor intr-un stat al UE. Dar nu cred ca aceasta legislatie permite astfel de tratamente pentru intreaga populatie (ma refer la introducerea de vize) pentru un anumit procent de infractori. Nu cred ca trebuie sa sufere toti pentru cativa. Si trebuie sa luam atitudine pentru aceste derapaje ale guvernului italian. Sper sa fim auziti de celelalte state ale UE.
S-au gasit italienii sa faca ordine, pe ei nu se vad!
mai 14, 2008 la 12:11 pm
Nu este pentru prima oara cand suntem pusi la zid. Acum e momentul ca fortele politice sa isi dea mana si sa faca un demers de mare rezonanta care sa se auda si la Bruxelles, la Moscova, New York si la Seoul. Daca ei nu o fac acum, ne va fi din ce in ce mai greu. Adevarul este ca mediatizandu-se numai lucrurile rele despre romani, ni se aduc prejudicii imaginii de tara.
mai 14, 2008 la 12:32 pm
Toata aceasta tevatura legata de activitatea infractionala a romanilor in Italia nu este decat praf in ochii alegatorilor italieni, o diversiune prin care se incearca a se explica anumite lucruri fara a cadea vina pe guvernul italian : Criminalitate sporita - vina romanilor , somaj in crestere - vina romanilor … pai domnilor italieni, sfintii Europei, sa va reamintim de marea migratie a italienilor catre America si Australia ? Sa va reamintim de Sicilia si Calabria unde N’Dragheta face legea ? Sa va amintim de “oamenii de afaceri” italieni care vin in Romania, trag tepe si apoi dispar nepedepsiti ?
Romania, vazuta prin ochii unui strain, apare ca o tara de lumea a 3a, undeva pe aceeasi treapta cu Zimbabwe sau Angola. Ca imigrant in Anglia pot spune ca imaginea Romaniei aici este sub orice critica.. daca nu zilnic atunci saptamanal este cate un articol despre Romania si romani … nu mai vorbesc de multitudinea de tigani ce a invadat metroul londonez, de tiganii din Slogh care si-au triplat numarul in ultimii 2 ani si care fura din magazine, cersesc, talharesc si cer beneficii de la statul britanic …
Nu credeti ca ar trebui dusa o campanie serioasa de curatire a imaginii Romaniei ? Prietenii si colegii mei credeau ca in Romania tiganii sunt majoritari, ca majoritatea copiilor ce nasc sunt abandonati in orfelinate prapadite si ca gradul de civilizatie e mai scazut decat la africani …
mai 14, 2008 la 12:39 pm
Este o problema extrem de grava. Cum spuneau si Gabi Savitski, Capsunaru si “Nu va mai suportam”, asa cum seszati toti de fapt, opinia publica internationala a ajuns sa confunde Romania cu cersetorii de pe strazi, cu tiganii care fura din magazine, cu orfelinatele de care s-a facut atata caz in presa occidentala. Este o imagine care nu poate fi imbunatatita peste noapte, dar are toate sansele sa se intipareasca adanc si sa ne urmareasca zeci de ani daca nu se lanseaza o campanie pentru noi ca tara. Nu e vorba aici sa “ascundem gunoiul sub pres”, cum se spune, ci pur si simplu sa aratam lumii cine suntem cu adevarat, ce inseamna romanii din strainatate, care muncesc cinstit si care nu se vad absolut deloc.
mai 14, 2008 la 12:54 pm
Acceptul de a folosi in limbajul public “rom” in loc de “tigan” nu ajuta decat la sporirea confuziei. Asa orice mic infractor tigan din orice tara de origine de presupus intai ca fiind din Romania. Nu am reusit sa inteleg de ce tigan e considerat peiorativ. Subliniez ca nu sunt in nici un fel rasist/xenofob. Dimpotriva, cred ca diversitatea in sine imbogateste o societate. Cred insa ca tigan e peiorativ doar daca vrem noi sa fie asa.
Argumentul ca pe tiganeste se spune romanes nu e tocmai valabil. Altfel am spune suomi in loc de finlandezi sau misri in loc de egipteni, ori doici in loc de germani sau nemti (care vine din slavona…).
mai 14, 2008 la 12:57 pm
Sunt de acord cu tine, Confucius. A fost o presiune de a adopta acest termen, la care noi am cedat prea usor, mai ales ca nu se putea anticipa cate daune ne va aduce acest lucru. Vreau sa iti spun ca in Romania exista cateva organizatii ale romilor cu oameni deosebiti, am si lucrat in cateva proiecte cu ei. Din pacate, nici ei nu au nici un control asupra celor de genul carora vorbim aici..
mai 14, 2008 la 1:02 pm
Confucius are mare dreptate … folosirea cuvantului “rrom” in loc de tigan a creat multe confuzii precum si faptul ca tiganii, in marea lor majoritate, cand ajung in strainatate se declara tigani si striga sus si tare ca sunt o minoritate persecutata in Romania in speranta ca vor avea parte de beneficii insa atunci cand comit o infractiune nu mai sunt tigani, sunt romani si au si pasaportul drept dovada …
Nu sunt rasist dar nici nu pot inchide ochii atunci cand Romania este improscata cu noroi din cauza unor persoane care nu au nici o tangenta cu civilizatia …
mai 14, 2008 la 1:22 pm
Si noi ca stat contribuim aiurea la focalizarea asupra incalcarii legilor/regulilor de catre tigani.
In mod paradoxal la nivelul diverselor culturi europene tiganii nu sunt asociati traditional cu infractionalitatea, ci - pornind de la traditia lor nomada si de la organizarea anomic/patriarhala - ei sunt mai degraba asociati cu un stil de viata liber si boem eliberat de constrangerile artificiale ale lumii stratificate, sunt asociati cu creativitatea si talentul artistic precum si cu o anume capacitate optimista de a se descurca in orice situatie. Amintes aici doar regiunea Camargue din Franta, muzica si dansul flamenco din Spania, toate traditiile/stereotipurile din Ungaria, Austria, Cehia, Slovacia.
Daca vrem institutional sa vedem doar mizeria, furtisagurile si cersetoria, doar asta vor vedea si ceilalti. Daca singurul obiectiv este asimilarea, topirea in “melting pot”, cel mult asta vom avea.
mai 14, 2008 la 1:46 pm
In Marea Britanie, cand spui tigan imediat se gandesc la satrele de tigani irlandezi, tigani care se ocupa cu balciuri dar si cu furturi …
Intamplator sau nu, am vazut zilele trecute carute trase de cai in centrul unui oras destul de mare … nu ma refer la calesti si carute cum au si taranii in Romania … ciudat … am sa pun ii fotografiez cand am ocazia …
In fine … Confucius, Ceausescu a incercat ( fortat ) integrarea in societate a tiganilor si asimilarea lor insa nu a reusit … nu stiu care e solutia insa stiu ca s-au incercat mai multe metode … Le sunt acordate locuri speciale in licee si universitati, locuri ce raman vacante pentru ca nimeni nu se inscrie pe acele locuri … daca nu este lipsa de interes din partea lor atunci ce e ? Inteleg ca sunt multi care sunt saraci si nu au posibilitati materiale .. dar ceilalti ? Cei cu palatele de prost gust si cu mercedesurile si bmw-urile parcate in poarta ?
mai 14, 2008 la 6:13 pm
Si eu traiesc in Italia de 10 ani impreuna cu sotul meu si in aceasta vara o sa incercam sa ne intoarcem in Romania,pentru ca Romania este tara noastra.Chiar daca avem un trai decent,muncim cinstit si suntem o familie linistita si civilizata ,nu cred ca vom fi vreodata considerati ca facand parte din “societatea civilizata”.Aici unde locuiesc nu trebuie sa ascund faptul ca suntem romani,suntem primiti destul de bine,baietelul meu merge la gradinita si nu este privit in mod diferit decat ceilalti,participam la evenimentele locale,dar oricat de draguti ar fi ,ei sunt asa doar pentru ca sunt educati.Sunt sigura ca vom fi mereu priviti ca “Romanii care au venit in Italia pentru ca nu aveau ce manca in Romania”Mi se intampla sa fiu intrebata daca si la noi exista gradinite ,masini,sau ce mancam acasa,dar asta nu dovedeste decat ignoranta lor,nu inferioritatea noastra.Daca vorbesc bine despre Romania ,aproape imediat vine intrebarea:Atunci de ce nu va intoarceti?Sper sa reusesc sa ma intorc ,sa ma descurc cu banii ,sa nu trebuiasca sa raman aici.Copiii nostri ar fi a doua generatie de imigranti,considerati mereu “oameni de mana a doua”.Si toate acestea nu din cauza romilor.
mai 14, 2008 la 6:27 pm
Multumesc, Viorica, pentru aceasta relatare. Eu cred ca cei care au facut infractiuni au contribuit la aceasta imagine. Dar, cum spuneti, sunt mai multe aspecte. Este si ignoranta multa, insuficienta cunoastere a realitatilor din tara si a oamenilor, dar si o anume respingere manifestata de straini la adresa noastra. Si nu numai in Italia. Eu cunosc si in Strasbourg cativa medici care imi povesteau de faptul ca isi vor termina stagiatura si nu-si doresc sa continue. Da, ca nivel de viata, spun ei, e mai bine, dar sa nu te simti integrat - asta e o alta problema. Adevarul e ca, indiferent cat de bine ai castiga in strainatate, cei care traiesc in afara granitelor tarii vor fi intotdeauna intre doua lumi. Cat timp sunt afara, mi-e dor de casa, cand sunt la Bucuresti ma enerveaza traficul, mitocania si lipsa de civilizatie. Ma uit cum, aici, la Bruxelles, sunt cateva restaurante romanesti si de fiecare data cand am fost era plin - romani care traiesc aici si carora le e dor de mici, de sarmale, de ciorba de burta..
Multumesc inca o data, Viorica.
mai 14, 2008 la 6:47 pm
Viorica descrie foarte bine problemele din UE referitoare la imigratie si integrare. UE este diferita net de SUA, Canada si Australia in privinta asta, si nu vad vointa politica in UE pentru a avea programe convergente de integrare a imigrantilor. Un exemplu foarte bun sunt violentele trecute din Franta. Asa ca, pe linga aceste reactii imediate in ce ii priveste pe romani, problematica asta sta inca nerezolvata, si ar trebui abordata cu seriozitate in institutiile europene. Cum sa rezolvi problemele lipsei fortei de munca din Italia, cind exista aceasta reactie de repulsie la orice este ne-italian? Desigur, generalizez, insa in mai toate statele europene exista xenofobie, probabil mascata in cele mai prospere.
mai 14, 2008 la 10:26 pm
CE PACAT CA ACEASTA TARA,ITALIA,NU ESTE LOCUITA DE NEMTI.TRAIESC IN ITALIA DE CATIVA ANI.NU POT SA CRED CA UNUL DIN TREI ITALIENI ESTE SEMI-ANALFABET.9 DIN 10 ELEVI NU REUSESX SA TERMINE LICEUL.IN GENERAL SUNT NAIVI,IGNORANTI,XENOFOBI.SA NU UITAM CA F.B.I-UL EXISTA DATORITA…………….ITALIENILOR.LEAGANUL SI SFANTUL TARAM AL MAFIOTILOR ESTE ………….ITALIA.MAI ESTE CAZUL SA SCRIU MAI MULTE?
mai 14, 2008 la 10:36 pm
Draga Corina, sunt convins ca Profesorul Borgovan este alaturi de tine. In ultima vreme a fost mai retras dar eu stiu precis ca tu esti in sufletul lui. Asa cum esti si in sufletul meu si al multor altora. Si nu o spun ca yes-man
mai 15, 2008 la 3:43 am
CHE companera PSDRO Corina Cretu ,te saluta UNGURU am trecut sa comentez acesta postare ,sa raspund la intrebarea ta titlul ,,Cum raspundem exceselor italiene? “Nu fac nici o remarca la adresa prezentului au facut-o blogheri care au comentat inaintea mea ,am sa ma refer la trecut, la trecutul indepartat la inceputul mileniului trecut atunci cind a fost cucerita Dacia de catre romani.Dupa ce a fost cucerita Dacia,cuceritori romani au dus la Roma intr-o multime de care aur si argint ,cantitatile pe care le scriu sunt aproximative respectiv 100 de tone si 80 de tone ,sa verificati aceia care nu cred , cu aceste cantitati de aur si argint imperiul roman a iesit din criza ,si a oferit plebeilor si Romei,,piine si circ“specifica imperiului roman ,aceste cantitati de aur si argint au dezvoltat imperiul roman pe linga celelalte cantitati de aur si argint aduse la Roma de pe teritoriile cucerite, ca si un paradox al dracului de bun Uniunea Europeana este asemenea fostului Imperiu Roman,cu capitale europene,cu provincii ,cu guvernatori.Companera PSDRO Corina Cretu iarta aceste opinii agresive,si daca nu-ti convine comentariul sterge acest comentariu al lui UNGURU .CHE companera PSDRO Corina Cretu te saluta UNGURU
mai 15, 2008 la 4:25 am
Unguru, nu comentez commentul tau. Dar tin sa te salut si sa te asigur ca am vazut ca imi esti prieten.
mai 17, 2008 la 12:33 pm
Apel catre clasa politica in a boicota achizitionarea produselor italiene!
http://sorinplaton.wordpress.com/2008/05/17/chemare-la-boicot-varianta-de-ras-si-plans/
mai 22, 2008 la 5:29 pm
IPSY are dreptate. Sunt in Italia din septembrie 2007 si toti romanii cu care am vorbit cred acelasi lucru. Sunt dezamagit, am crezut ca vin intr-o tara civilizata dar italienii cred ca se trag de prin Siberia. De inteligenta si educatie ce sa zic… daca ei considera un copil de liceu student… judecati singuri.