Cu prilejul dezbaterilor din plenul Parlamentului European de la Strasbourg privind situatia comunitatii rome din Italia, am formulat urmatoarea interventie scrisa:
Salut faptul ca Parlamentul European a decis sa organizeze o dezbatere pe tema situatiei comunitatii rome din Italia. Este un semnal ca aceasta problema incepe sa fie perceputa la adevarata sa dimensiune: cea europeana. Problema romilor este atat de complexa, incat numai mobilizarea energiilor intregii Uniuni Europene va putea oferi o solutie concreta la o stare de fapt ce vine din istorie. De aceea, avem nevoie, in acest sens, de o strategie si de o actiune concertata la nivel continental. Solicit comisarilor abilitati sa prezinte de urgenta un plan de lucru in acest sens.
De asemenea, cred ca e datoria forurilor europene de a lua o pozitie ferma fata de modul in care autoritatile italiene inteleg sa treaca la punerea in practica a unor masuri extreme. Incendierea taberelor de nomazi, raidurile nocturne, arestarile fara mandat, amenintarile cu mobilizarea armatei in lupta impotriva infractionalitatii – toate acestea reflecta o atmosfera de intoleranta dureroasa pentru secolul XXI si reprezinta o situatie periculoasa pentru viitorul UE.
Cand se ajunge la legiferarea climatului de ura etnica si rasiala, consider de datoria UE sa aiba in vedere adoptarea de posibile sanctiuni impotriva unui guvern ce incalca valorile ce stau la temelia Europei Unite.
PS: Un grup de ONG-uri a initiat o petitie impotriva discursurile incarcate de ura la adresa romilor si a actiunilor rasiste din Italia. Va rog si eu sa o semnati aici: http://www.romapolicy.eu/
21/05/2008 la 1:59 pm |
Bun. Acum au trecut decretul anti-imigraţie. Trecem şi noi la faza pe cartier. Pasul 1- îi batem la europene de le sună zeama-n ureche. Eu am un italian cu pizzerie în apropiere. O să îmi ducă dorul. Şi o să înceapă să mă deranjeze muzica dată tare de la terasa lui. Pun pariu că şi pe nea Stere. Care e reclamagiu de profesie.
21/05/2008 la 2:18 pm |
CORINA CRETU, ESTI UN OM SI UN ROMAN DEMN DE LAUDA, FELICITARI SI RECUNOSTINTA, FI BINECUVANTATA !!!
Haideti sa ne alaturam implicandu-ne si noi, semnati petitia ! E semnata de cativa europarlamentari, de Corina Cretu, care iata, din nou e un model demn de urmat, sunt putine semnaturi, adaugand si voi dragi prieteni mesajul vostru, poate vom reusi a ne face auziti, poate reusim sa urnim ceva….suntem romani si va trebui sa invatam a ne recastiga respectul, nu resemnandu-ne cu toate umilintele, nu ploconindu-ne si nu asteptand sa pice din cer..SEMNATI PETITA OAMENI BUNI!
Constat ca si domnul Presedinte ION ILIESCU e ingrijorat si solidar cauzei nobile, a stoparii fenomenului discriminarii si tuturor actiunilor rasiste si agresiunilor repetate la care sunt supusi poate ca zilnic, romanii nostri…
Guvernul insa continua sa faca ce stie mai bine, TACE SI DOARME ! RUSINE, nu am vazut nici macar un nume , un reprezentant PD , unul macar sa fi semnat, sa se fi facut auzit undeva…nici macar o voce…iata, cine ne conduce, iata dusmanii poporului roman…ajung la trista concluzie ca ne vand interesele vanzandu-si sufletele si atat…trist, dar asta se intampla…
Felicitari Corina Cretu, am semnat si caut modalitati sa trimit cat mai multi semnatari, sa fac auzit adevarul, cruda realitate pe care o traim….nu ar fi bine sa preluam si pe alte blloguri acest mesaj, eventul si articolul tau si link-ul, evident sub semnatura autorului?
Sa speram ca demersurile voastre ferme vor avea ecou, sa speram ca stimabilii nostri guvernanti se vor aduna din ratacire si se vor trezi din adormire la timp!
respecte, pretuire si recunostinta draga prietena a romanilor,
Sibilla
21/05/2008 la 3:36 pm |
@Corina
Mai, eu zic sa se faca o intalnire cu autoritatile italiene , si sefii guvernului italian, dupa care sa se ia masuri drastice ipotriva romanilor care fac infractiuni
21/05/2008 la 4:43 pm |
Va rog sa ma scuzati este valabil si pentru acest texte
Buna Seara,
Sunt in totalitate de accord cu aceasta plaga, cel mai interesant, la ora actuala, sa aparam co nationali care sunt seriosi si demni a reprezenta tara.
Sa nu ne excitam si sa lasam gura a parler.
Cei mai buni ambasadori sunt Români din strainatate nu cei trimisi de guvern si avizati de Presedintele ROMANIEI.
Sa nu confundam, hotia, banditismul, golania, traficul de tot felul si sa-l aparam in pofida oamenilor cinstiti si care fac onoare ROMANIEI.
Intentia guvernului italian este justa si trebuie aplicata peste tot in UE.
Problemele Romaniei nu pot fi rezolvate la Roma sau Paris, ci la Bucuresti.
UE nu este locul smekeriei bucurestene sau din tara, trebuie sa incercam sa gândim in sfârsit serios, sunt si ne apartin aceste probleme.
Cu stima,
21/05/2008 la 5:08 pm |
Intervenţia este excelentă. Dar cu o floare nu se face primăvară. Laşitatea celorlalţi europarlamentari români, amintiţi în articolul anterior, e revoltătoare. Am semnat petiţia. Sper să aibă un efect, fie el cât de mic.
21/05/2008 la 5:09 pm |
100% de acord cu mesajul si ideile umaniste ce razbat din el! Problemele tiganilor nu sunt doar romanesti, ci a intregii Europe. De abia acum se trezeste si Europa, cam tirziu! Corina, te sprijin in aceasta cauza.
21/05/2008 la 6:01 pm |
Comportamentul Guvernului Italiei este o rusine incalificabila cu acesta retorica fascista demna de anii 1940!Traim in sec.XXI sau in prima parte a sec XX macinata de fascism pe o buna suprafata a Globului Pamantesc? Cei mai in varsta stim ca aceasta perioada a fost marcata de ghetouri,permutari a mase mari de oameni de la locul lor de origine in Gulaguri,apoi masacrarea in numele a nu stiu cui ratiuni de puritate rasiala ,a peste 6 miloane de oameni nevinovati.Suferinte peste suferinte de care nu mai vrem nici sa ne aducem aminte dar’mite sa se repete.
Indiferent ce se petrece in Italia,acum dupa deschiderea granitelor,indiferent cat de vinovati sunt acei indivizi certati cu legea, nimeni din aceasta lume nu poate gandi si actiona ca acum 70 de ani.Daca Italia are probleme generate de indivizi certati cu legea ,chiar si simplul fapt ca locuiesc pe teritoriul Italiei fara documente legale,ar trebui sa aplice legea egal pentru toti cetatenii aflati in aceasta situatie,fara a eticheta o etnie,un popor sau o tara.
Am convingerea,pe baza datelor de pana acum,ca in prima parte a emigratiei mai mult sau mai putin legale,statul Italian ,prin reprezentantii lui in teritoriu au tolerat munca la negru pe fondul crizei fortei de munca.Foarte multe munci,de regul necalificate ,cum ar fi muncitori agricoli,curatirea oraselor,ecarisaj si alte munci brute pe care italienii obisnuiti nu le faceau,acum la momentul declansarii recesiunii si in Italia si pe fondul unor ticalosii ale unor cetateni romani se urmareste indepartarea surplusului de muncitori (la negru).Recenta Campanie Electorala din Italia profitand de aceasta situatie prin partidele politice de dreapta si extrema dreapta, a exacerbat retorica xenofoba pana la isterie aducand a politica nationalista de tip fascist.
Este regrtetabil atunci cand un stat,prin reprezentantii sai politici,permite astfel de manifestari si chiar prin
atitudinea primarului Romei(si nu numai al Romei) si a premierului Berlusconi ,atacurile rasiste si xenofobe se intetesc.Printr-o astfel de retorica extremista situatia poate fi scapata de sub control si incitarea populatiei Italiei impotriva unorcetateni romani sa duca la fapte regetabile si de nereparat.IonBorgo.
21/05/2008 la 6:04 pm |
P.S.Fratilor semnati petitia,este foarte important sa va exprimati parerea si acolo indiferent in ce limba scrieti.I.B.
21/05/2008 la 7:11 pm |
dicolo de micile noastre dezbateri blogosferice, cred ca trebuie initiata o dezbatere la nivel national, iar concluziile formulate sa fie folosite in draftul unor pozitii si politici.
21/05/2008 la 8:05 pm |
Ce facem fratilor cu ei in acest moment?
21/05/2008 la 9:34 pm |
Un articol foarte bun in The Guardian azi: ‘This xenophobia reveals the power of organised crime’
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2008/may/21/italy.race
21/05/2008 la 10:13 pm |
Da, doamna Cretu!
21/05/2008 la 10:23 pm |
Sunt de acord cu tot ce spuneti si va multumesc pentru comentarii. este foarte trist ce se intampla in Italia astazi. Eu cred ca aceasta petitie trebuie semnata de cat mai multi.
Pe maine.
22/05/2008 la 8:04 am |
Marea mea surpriză este că ţările democratice la care priveam cu mult jind acum 20 de ani, încep să-şi arate cocleala valorii calpe.
22/05/2008 la 9:27 am |
Va multumesc tuturor, celor care ati comentat la acest post si la cel anterior. Am vazut ca unii nu sunt de acord cu titlul meu – in sensul ca li se pare exagerata folosirea cuvantului “fascist” in acest context. Poate. Dar mie asa imi sunau toate actiunile care nu au avut o baza legala. Nu poti sa arestezi oameni doar pentru ca fac parte dintr-o rasa anume. S-au intamplat si astfel de cazuri.
Acum, intr-un fel, este mai bine ca situatia s-a reglementat prin lege sau decret, nu imi este clar daca masurile anuntate ieri de guvernul Berlusconi vor fi aplicate imediat sau trebuie sa treaca prin Parlamentul italian. Impunerea unui venit minim obligatoriu pentru cetatenii comunitari care stau in Italia si pedepsirea cu trei ani de inchisoare a adultilor care isi trimit copiii la cersit sunt masurile care ii vizeaza in mod direct pe romanii din Italia si in special pe romi – asta e clar. Plus ca cei care comit infractiuni trebuie sa plateasca. Important este sa nu fie afectati milioanele de romani cinstiti din Italia. Iar in tara trebuie demarata o campanie de reabilitare a imaginii noastre in lume. Asa ar trebui, de fapt.
Va doresc o zi frumoasa.
22/05/2008 la 10:58 am |
Impecabilă abordare!
22/05/2008 la 11:00 am |
Multumesc frumos.
22/05/2008 la 12:25 pm |
Felicitari pentru interventie .
M-as fi asteptat sa existe o reactie de la sine a Comisiei Europene cu un caracter concret .
Daca o asemenea incalcare a drepturilor omului ar fi avut loc in Romania am fi fost drastic sanctionati .
Diverse comisii s-ar fi deplasat la Bucuresti pentru a examina situatia urmate de diverse recomandari si constrangeri .
Ma gandesc ca nu se poate vorbi de o clasa de europeni de mana a doua fata de care este permis orice .
Cu siguranta asistam doar la un nou episod al exceselor guvernului italian urmate de reactii timide la nivel european.
Firesc ar fi ca tot pachetul legislativ de limitare a imigratiei ilegale care incalca anumite drepturi sa fie analizat de catre o comisie si in functie de concluziile acestei comisii sa se recomande sau nu anularea acestei
legislatii.
Caracterul formal al unor pozitii publice nu tine loc de legislatie si nu anuleaza anumite prevederi legislative care contravin drepturilor elementare ale omului.
22/05/2008 la 12:36 pm |
Dna. Cretu,
Îmi pun o intrebare: daca ma va pune dracu’ sa plec in excursie in Italia, va trebui sa plec la mine cu adeverinta de salariat de la personal precum si cu o adeverinta care sa ateste ca nu sunt tigan?
22/05/2008 la 1:41 pm |
Adeverinta cred ca e obligatorie, cum altfel sa demonstrezi ca ai acel venit minim de care spun ei? Aici MAE, adica ministerul nostru roman de extrene, ar trebui sa informeze cetatenii romani ce inseamna pentru ei noile masuri ale guvernului italian. Cred ca acest lucru se impune.
22/05/2008 la 1:50 pm |
Si stiu italieni astia ce e ala extremismu. Ce au avut nazisti ca nemti?
22/05/2008 la 2:10 pm |
Dna. Cretu,
Mai bine ocolesc Italia
22/05/2008 la 2:13 pm |
@dadatroll,
Pune mâna pe cartile de istorie si citeste, nu vorbi dupa ureche.
22/05/2008 la 2:33 pm |
[...] Nu inseamna nici ca trebuie sa ii lasam de izbeliste, pentru ca ei apartin oficial Romaniei. Dar tot e bine ca incep sa se preocupe si altii. Si totusi e pacat ca nu sunt mai multi oficiali romani preocupati de acest fenomen de recrudescenta a neo-fascismului italian care foloseste rromii din Romania ca justificare pentru o politica retrograda a imigratiei, politica nu doar non-europeana , ci chiar anti- europeana! Dar cati dintre parlamentarii nostri europeni sunt preocupati de asta, in afara de Corina Cretu? [...]
22/05/2008 la 4:08 pm |
Corina, Daca venii vorba despre rromi= tigani,aici s-ar impune mai multe precizari si nici atunci problematica acestei etnii n-ar fi clarificata.
Exista mai multe categorii de rromi traitori in tara noastra (sau originari din Romania) ce se diferentiaza esential intre ei.
In prima faza sunt rromii sedentari care din punct de vedere social si ei se impart in bogati si saraci,apoi sunt rromii quasinomazi,aciuiati pe langa comunitati urbane sau rurale puternice,traditionalisti,si clasifcati dupa preocupari(caldarari,lingurari,rudari,ursari,argintari,etc.) care si ei se impart in bogati si saraci.Dupa cum vedeti ambele categorii au un numitor comun:bogatia si saracia.
Cei bogati au averi incomensurabile ,dar secrete ,ce-si etaleaza bogatia strident si care si unii dintre ei au naravuri(am spus unii!) reprobabile si este stiut acest lucru.Ei sunt acei tigani nomazi care si inainte de ‘89 si dupa treceau granitele spre toate punctele cardinale,cu stari civile incerte, care au strans aceste averi fie prin mijloace cinstite prin munca lor deosebita(cazangii chiar pentru societatii,specialisti in prelucrarea metalelor,tinichigii de biserici(GaboriI),etc, fie prin alte forme mai putin cunoscute.
Acea categorie,saraca care dupa ‘89 nu mai avea locuri de munca la fostele CAP-euri,IAS-euri,la Salubritate,zilieri in agricultura,etc,au invadat Europa dupa anii ‘90.Ei au fost printre primii imigranti fara forme legale in tarile civilizate ale Europei.Dintre ei s-a desprins si o minoritate certata cu legea care au iritat pana la isterie institutiile si cetatenii din unele orase ale Europei cu precadere Italia.Printre ei se aflau si un mare numar de cersetori care la un moment dat,cersetoria, a devenit un bussines de succes pentru unii.
Deoarece sunt cetateni romani,cu toate drepturile cetatenesti valide,ei au fost denumiti si uneori voit confundati cu etnicii romani.Statul roman s-a dovedit incapabil sa gestioneze situatia deorece situatia social-economica si de protec tie sociala de dupa ‘89 si pana in prezent .
Principala caauza a imigratiei cetatenilor romani,indiferent de etnie,este situatia economica precara a oamenilor,somajul catastrofal de dupa’90,salarii atractive din constructii ,agricultura,servicii si sanatate din tarile unde au emigrat,posibilitatea muncii la negru,etc.
Acum recesiunea economica din acele tari,precum si unele fapte reprobabile ale unor cetateni romani (indiferent de etnie),retorica nationalista si xenofoba a reprezentantilor politici de dreapta si extrema dreapta,au favorizat exacerbarea acestui fenomen.
Ce face Statul romansi Guvernul Romaniei in contracararea exagerarilor nationaliste si extremiste din acele tari?Nimic concludent.Nici o luare de pozitie coerenta pana la acest moment nu s-a evidentiat din partea MAE.De aceea intiativa de care se face vorbire in acest post este extrem de binevenita.Sa le dorim succes!ionborgo.
22/05/2008 la 5:40 pm |
Reactie la reactie lui Corina Cretu pentru o reactie ferma la extremismul italian
mai 22, 2008 by starlete
Europa nu este asa roz cum pare.
Foamea macina Europa cel putin asa se vede din Romania.
Alocatia de sub 15 euro de copil nu lasa loc nici pentru dezvoltare fizica si nici spirituala.
Salariu minim European de nici 200 de euro conduce la grave nedezvoltari fizice si spirituale.
Trebuie sa tinem cont si de aceste lucruri cand promovam idei progresiste.
Trebuie sa tinem cont de extremismul si de natura anticonstitutionala promovate de guvernele nationale
Cu stima si respect.
http://starlete.wordpress.com/reactie-la-reactie-lui-corina-cretu-pentru-o-reactie-ferma-la-extremismul-italian/
23/05/2008 la 8:11 am |
Asa cum spuneam si la mine, exista si exagerari speculate de politicienii italieni. Insa, cu siguranta, ele se muleaza pe fondul unei nemultumiri si iritari crescande ale italienilor de rand la tot ceea ce inseamna romanesc.
A “europenilor” care se pricep de minune la a poza in victime, la a se da raniti si loviti in careu si mai ales in aruncarea responsabilitatii in carca altuia. Aceeasi “europeni” care , atat in interiorul granitelor cat si in afara lor, continua sa ramana corigenti la materia asumarea responsabilitatii.