Pentru eliminarea vizelor SUA

In calitate de membru al Delegatiei Parlamentului European pentru Relatiile cu Congresul SUA, am  subliniat, in sesiunea plenara de la Strasbourg, cu prilejul dezbaterilor consacrate Raportului privind stadiul relatiilor transatlantice in urma alegerilor din SUA, importanta renuntarii la obligativitatea vizelor SUA pentru toti cetatenii UE, in vederea asigurarii unui regim nediscriminatoriu care va consolida parteneriatul transatlantic. In urma votarii, ieri, a acestui raport, Parlamentul European solicita oficial ridicarea vizelor SUA pentru toate statele UE.

 

In interventia mea, am aratat ca alegerea presedintelui Barack Obama poate reprezenta inceputul unei noi epoci in relatiile dintre Statele Unite ale Americii si Uniunea Europeana, cu conditia ca ambele parti sa treaca de la bunele intentii si de la declaratiile prietenoase la pasi mai concreti pentru strangerea legaturilor si pentru eficientizarea cooperarii.

 

Criza economica si contextul geostrategic actual impun o mai mare preocupare pentru imbunatatirea colaborarii transatlantice, intrucat ne confruntam cu provocari comune grave. SUA si UE sunt legate printr-un parteneriat fundamental pentru ambele parti, care acopera toate sferele de activitate, de la schimburile comerciale pana la alianta militara.

 

In aceste conditii, consider imperios necesara eliminarea ultimelor discriminari ce exista in relatiile SUA-UE. Faptul ca vizele pentru intrarea in SUA sunt inca obligatorii pentru cetatenii din sase state membre ale Uniunii Europene trebuie sa constituie o prioritate a dialogului Comisiei si Parlamentului European cu autoritatile americane, pentru a se ajunge la un tratament egal al tuturor cetatenilor din tarile UE, pe baza reciprocitatii depline. In acest sens, salut includerea in acest raport a solicitarii adresate Statelor Unite de a ridica regimul de vize pentru cele sase tari care nu au fost inca incluse in Programul de scutire de vize.

 

Ca membra a Delegatiei europarlamentare pentru relatiile cu Congresul SUA, voi pleda in aceasta directie si la conferinta interparlamentara transatlantica programata in aprilie la Praga, cu atat mai mult cu cat eforturile depuse de aceste tari, asa cum este introducerea pasapoartelor biometrice de catre Romania, nu trebuie trecute cu vederea. Precedentele reuniuni ne-au demonstrat importanta dialogului si a prezentarii corecte a situatiei de fapt pentru mai buna intelegere a necesitatii de a nu mai face diferentieri nedrepte intre cetatenii europeni.

15 thoughts on “Pentru eliminarea vizelor SUA

  1. Pingback: Răvaşe « Gabriela Savitsky

  2. cine este interesat de eliminarea vizelor si de ce ?
    Ce dracului reprezinta USA?
    Europa nu este de ajuns?
    Pai,Noi(cetatenii) inca nu am descoperit Romania la ce draculi imi trebuie o viza atita timp cit nu sunt in stare sa respectam tara si o vindem pe te miri ce?
    Ce rol are popoviciu(un rahat de intrus american-TIPIC)in Romania?
    Sa inteleg ca se doreste sa se ajunga la nivelul cetatenilor USA?

  3. Bun, tu consideri imperios necesară eliminarea discriminărilor legate de vize, noi considerăm asemenea, alte voci de prin Parlament la fel…da’ ei, americanii, cum consideră? Care mai e poziţia oficială? Ştii cumva dacă semne bune anul are?
    Nu de alta dar auzim din trimestru în trimestru ştirea potrivit căreia “în viitorul apropiat, românii vor putea călători în SUA fără vize”. Iar trimestrele astea vin de pe vremea lui Emil Constantinescu.
    Nu e, totuşi, un pic cam mult?

    Petruţ

  4. Va multumesc pentru comentarii, as dori sa fac cateva observatii, la randul meu.
    In primul rand, e o problema de principiu: relatiile dintre UE si SUA trebuie sa functioneze pe baza de reciprocitate. In al doilea rand, in sanul UE e anormal sa se faca diferentieri inca intre statele vechi membre si cele care au aderat recent. Libertatea de a calatori e un drept de care trebuie sa ne bucuram, in calitate de cetateni europeni, si in practica, nu doar pe hartie.
    Din pacate, progresele din perioada administratiei republicane au fost urmate de o stagnare de cand a avut loc transferul de putere. De aceea am dorit sa impulsionam in Parlamentul European acest proces de eliminare a vizelor pentru toate statele UE. Peste cateva saptamani, la Praga, voi participa la conferinta interparlamentara SUA-UE, unde voi ridica din nou aceasta problema. E umilitoare aceasta amanare la nesfarsit a intrarii in firesc, cata vreme suntem in UE si NATO, suntem aliati ai americanilor pe fronturile lumii si am respectat cateva cerinte ale lor de securitate, cum sunt pasapoartele biometrice. In plus, problema emigratiei in scopul de a munci a fost rezolvata in Europa, in ceea ce ne priveste, iar criza aceasta i-a pus capac. Asadar, nu prea sunt impedimente, obiectiv vorbind. Rata mare de refuz a vizelor este un criteriu discutabil, cata vreme se stie ca exista o mare doza de subiectivism in decizia de acordare sau refuz a vizei.
    Va voi tine la curent cu demersurile in aceasta directie.

  5. Salve,sunt o mama cu o fiica in America plecata cu loteria vizelor de aproximativ 5 ani,am depus acum 2 ani cerere de viza turistica ,deoarece se casatorea,nu mi-au dat,motivatie penibila,nu sunt suficiente motive de a ma intoarce in tara,rusineeeeeeeeeeeee,o persoana cinstita in varsta de 52 de ani,care nu a avut niciodata antecendente penale,cu 30 de ani carte de munca,proprietate personala,mama bolnava de o tumoare maligna la colul uterin,si-au permis sa ma respinga in momentul cel mai fericit din viata fiicei mele,(casatoria),sa le fie rusine,mai intai ar trebui sa-si faca curatenie in gradina lor,sa expulzeze toti care sunt fara documente in tara lor si pe urma sa-mi interzica mie sa-mi vad fata, in momentul cel mai fericit al vietii ei,daca unii din noi nu prezentam garantie,ar trebui sa ne conditioneze ,respectiv timpul acordat vizei si daca il depasim,sa procedeze in consecinta,nu din start sa respinga doar ca sa vor ei,nu exista nici o logica in toate aceste argumente pe care le dau ei,sunt foarte indignata sa stiti ,ei se folosesc de creierul fetei mele pe care am crescut-o singura de la varsta de 7 ani si eu sufar ca un caine aici in tara,mai ales ca fata mea nu a plecat prin alte mijloace ,a fost un drept al ei castigat prin lege,castigarea loteriei vizelor,pe care ei o trambiteaza peste tot in fiecare an,mare rusineeeeeeeeee,cumpara creiere in fiecare an 55 de vize pe an,cu oameni capabili de care ei se flosesc si nu sunt capabili macar noua, parintii acestor copii sa ne bucuram de o viza neconditionata,sunt dea dreptul indignata,revoltata la maximum,acest tratament este inuman si mai vorbesc de drepturile omului,nu exista ,mai ales ca se folosesc de banii nostrii de viza,chiar daca nu o luam,rusineeeeeeeeeeeeee,mare rusine

  6. …e rusine mare, mi-e greu sa spun dar traiesc in SUA de 4 ani ca rezident permanent si nu pot sa-mi aduc sotia macar in vizita, chit ca are apartament propietate, masina si bani in cont, suficienti cat sa le inchida gura ordinarilor de la ambasada. Refuz, refuz si iarasi. Sunt foarte multi romani de buna credinta si cu situatie financiara foarte buna si sunt respinsi. Sunt foarte multi americani care nu au nimic si traiesc pe spatele Guvernului American. Nu-si pot permite sa-si chiverniseasca salarul lunar, sa nu mai vorbim sa plece afara din tara. Ar fi bine sa le impuna UE vize si lor sa vada cum e sa fi marginalizat…

  7. Draga Emil,nu te mai minuna,ei sunt in stare sa-ti destrame casnicia,tocmai pentru ca au impus reguli absurde,greu de inteles,chiar si cu apropiatii celui cu acte in regula,asa ne face sa-i uram si mai mult,se lauda cu asa zisa democratie,unde se afla ca nu o vad inca??!!!,nu-i inteleg absolut deloc cine are interesul sa stea in aer in tara lor??????eu una nu am de gand,nu am, stat in Europa clandestin,nu voi sta nici la ei,chiar daca am o fata acolo,sunt o persoana responsabila,nu-mi place viata in nesiguranta ,asa incat nu as face-o niciodata cu orice pret,ei inca ne considera niste papuasi,disperati si morti de foame,gresit!!!niciodata nu am suferit de foame in tara mea,am avut grija sa nu-mi lipseasca nimic ,niciodata,oricum curaj Emil,rabdare dar fara tutun,astia oricum sunt niste insensibili,nu merita atata atentie din partea noastra…Sanatate ca e mai de pret decat toate

  8. Chestia cu vizele scoase se discuta de f mult timp… dar nu se rezolva.Parerea mea ca singurul lucru care ar putea schimba situatia , avand in vedere ca suntem membri UE si NATO si prin care putem pune presiune pe Guvernul American este de a pune viza toate statele membre UE cetatenilor americani.

Lasă un răspuns

