In Tara Oasului

Am ramas datoare cu impresii si imagini de la actiunile din Negresti-Oas, defasurate vineri dupa-amiaza. Dupa lansarea cartii la Satu-Mare, la invitaţia preotului Alexandru Tincu, am vizitat impresionanta Catedrala Ortodoxa „Adormirea Maicii Domnului” din municipiu, apoi, impreuna cu deputatul Gheorghe Ciocan, presedintele organizatiei judetene a PSD, si cu senatorul Valer Marian, am vizitat orasul Negresti-Oas.

negresti8

Pe parcursul vizitei, delegatia noastra a fost intregita de colegul Ioan Mircea Pascu, europarlamentar si candidat la aceste alegeri la randul sau, un fiu al locului cu care satmarenii se mandresc.

negresti5

Asa cum ii spuneam si primarului Nicoale Bura, colegul nostru de partid, mi-a lasat o foarte buna impresie starea in care am gasit orasul, semn ca e condus cu mana de gospodar. La intalnirea de la Primarie, au participat si consilierii locali ai PSD, care mi-au impartasit din problemele cu care se confrunta.

negresti7

A urmat o vizita la Muzeul etnografic, unde am remarcat expozitia „Ioniţă G. Andron”, ce reuneste fotografii vechi reflectand viata osenilor in trecut. Aceasta e o zona cu un specific foarte puternic si cu traditii vii, pe care suntem datori sa le ducem mai departe si sa le popularizam, pentru ca reprezinta o carte de vizita deosebita pentru spiritualitatea romaneasca. Ma voi stradui, in noul mandat, sa promovez aceste traditii si la Bruxelles, unde intentionez sa ma implic in organizarea unui moment cultural osenesc.

negresti6

Ulterior, la Spitalul orasenesc, am avut o intrevedere foarte interesanta si utila cu conducerea acestei institutii si cu cadrele medicale. Am vizitat cateva din sectiile spitalului si pot sa va spun ca in multe spitale bucurestene nu exista conditii atat de bune precum cele realizate la Negresti cu investitii solide si cu grija pentru calitatea actului medical si, implicit, pentru pacienti.

negresti3

Acum, cand starea sistemului medical romanesc lasa mult de dorit, cand tot mai multi medici prefera sa lucreze in strainatate, e incurajator sa vezi ca exista profesionisti care isi fac datoria la ei acasa, in conditii bune.

negresti4

Deplasarea la Negresti s-a incheiat cu o vizita la Muzeul Tarii Oasului, un muzeu foarte frumos, in aer liber, cu biserica si case traditionale. Un loc care reflecta foarte bine specificul acestei zone si care inteleg ca se bucura de un mare succes turistic.

negresti1

De altfel, intreaga zona a Satmarului mi-a lasat impresia ca este un loc daruit cu multe atuuri, in care vorba „omul sfinteste locul” isi gaseste o confirmare fericita in realitate.

negresti2

(Multumesc Crinei pentru fotografii, precum si pentru implicarea in reusita acestei deplasari)

5 gânduri despre “In Tara Oasului

  1. DE 12 ANI TARATA IN CARJE PRIN TRIBUNALE (!) Nu sunt nici Dinu Patriciu nici Adrian Nastase, nici Sorin Ovidiu Vantu, nici Ion Ion Tiriac. Timp de 12 ani (!) justitia mi-a distrus viata mai rau decat accidentul rutier. Sunt un ‘simplu cetatean’ adica un nimemi adica un nimic. Si cu toate acestea justitia si magistratii ei de talie europeana mi-au distrus viata si -mi-au calcat in picioare demnitatea, iar in prezent imi este diminuat si dreptul la viata.Numele meu nu are importanta in Romania, el are importanta mai mult in Europa si in intreaga lume acolo numele meu este apreciat ca om Cornelia Galavan.Va aduc la cunostinta ca pe data de 05 mai 2009 dupa 12 ani de la tragedia accidentului am avut proces la Judecatoria Sectorului 4, al -8 -lea termen la care datorita tegiversarii dosarului vroiam sa fiu prezenta cu toate ca la celelalte termene nu ma prezentasem din motive generate de starea de sanatate precum si de traumele psihice create de instante pe parcursul anilor.
    Dar intre timp am primit de la ONU o invitatie de a participa in Belgia la Brussels pe 7-8 mai ac. la o conferinta avand ca subiect ‘ Siguranta Rutiera ‘, invitatie ce se datoreaza proiectului ‘ LACRIMA RUTIERA ‘ pe care il organizez din proprie initiativa si organizare inca din 2001 cu ocazia Zilei Mondiale de Comemorare a Victimelor Traficului Rutier stabilita de ONU. Invitatia asigura gratuit avionul si cazarea, plecarea fiind exact pe 05 mai cand aveam termen de judecata.
    La Brusels am prezentat un material in care am aratat ca Romania are cel mai mare numar de decese provocate de accidentele rutiere si datorita lipsei infrastructurii rutiere dar si actului de justite in care ‘asasinii soselelor nu sunt condamnati in mod real asa cum se intampla in UE. Din datele statistice pe care le am rezulta ca de exempu in anul 2008 nici 10% din asasinii rutieri nu au fost condamnati cu executarea pedepsei in penitenciar.
    Dupa 12 ani de la tragicul accident rutier infirma si bolnava din nou in fata instantei
    Dupa 12 ani mi-e frica de magistrati si instantele judecatoresti.
    Dupa repetate amanari si repuneri pe rol instanta de judecata a Judecatoriei sector 4 nu s-a pronuntat amanand pronuntarea pe 26 mai 2009 !
    La Brussels mi-a fost rusine sa pun pe masa steguletul Romaniei.Nu pentru ca eu sunt romanca ci pentru ca altii sunt romani.

  2. Un lucru as vrea sa mai adaug.Esti singura persoana din intregul spectru politic de la noi care m-a facut sa cred ca exista si politicieni seriosi si m-a convins sa merg sa votez.Pana acum eram membru al partidului celor fara de partid, un nehotarat… 🙂

  3. Corina,
    arati foarte bine! super! nu te laud – iti sta bine in rosu si alb, asa ca, pastreaza „linia” asta!
    Bafta multa in continuare!

    (despre echipa Eff.Comm. – au plans mult, s-au suparat – asta e! si eu m-am suparat tare pt ca, din pacate, am fost pe post de Cassandra – le-am spus ca ma astept sa castige dna Saftoiu – asa, dupa cum am vazut-o ca se purta, un „feeling” tare tare neplacut, mai ales cand se si confirma! si, da, mi-au confirmat si ei ca rezultatele se stiau la jumatate de ora dupa prezentare – daca vezi componenta juriului este mai mult decat clar!asta e, ne va trece la toti!)

    Te asteptam, dupa campanie, sa te felicitam pentru succes – va fi! – si sa iti uram si „la multi ani” cu ocazia fericitelor aniversari care vor urma!!!

Lasă un răspuns

