De Ziua Copilului, în judeţul Argeş

Cu ocazia zilei de 1 Iunie, doresc sa urez din inima „La Multi Ani” tuturor copiilor! E o zi in care ne bucuram de frumusetea si inocenta lor, dar e si o zi in care cuvintele lui Brancusi – „cand nu mai suntem copii, am murit putin” – ar trebui sa ne puna pe ganduri pe noi, pe cei mari.

Picture 003

Azi am avut o serie de intalniri cu alegatorii din judetul Argeş si, pentru ca nu e o data ca oricare alta, am tinut sa particip la manifestarile consacrate Zilei Copilului. La Pitesti, impreuna cu presedintele Consiliului Judetean Arges, Constantin Nicolescu, si cu primarul municipiului Pitesti, Tudor Pendiuc, am deschis, in Parcul Strand, manifestarile dedicate zilei de 1 Iunie. A fost un eveniment cultural-artistic foarte reusit, cu nota aparte data de faptul ca micuti cu varste intre 2 si 14 ani au jucat si au colorat cel mai lung sotron desenat vreodata in Romania (368 de metri si 706 casute), iar castigatorii Concursului judetean al solistilor vocali si instrumentisti de muzica populara „Mugurii folclorului argesean” si elevii Scolii Populare de Arte au oferit celor prezenţi momente folclorice minunate.  

Picture 069

M-a bucurat sa ma aflu la Pitesti pentru a doua oara in decurs de nici o luna. In mai, am lansat acolo volumul „Romania europeana”, un raport al activitatii mele europarlamentare si o incercare de a aduce mai aproape de cetatenii romani problematica europeana, care ne afecteaza in mod direct si tot mai puternic viata. Imi face placere sa merg in Arges, pentru ca ma simt intre prieteni si pentru ca imi face bine sa intalnesc oameni atat de calzi si de primitori.

Picture 086

Raspunzand invitatiei autoritatilor locale din comuna Stalpeni, am vizitat ulterior Gradinita cu Program Prelungit din aceasta localitate si am participat la festivitatile dedicate zilei de 1 Iunie in Piata Primariei Stalpeni. De asemenea, am tinut sa fiu prezenta si la Ziua Comunei Cotmeana, prilej cu care le-a transmis locuitorilor ca voi milita in Parlamentul European pentru Cotmeana, care trebuie sa fie un model demn de transferat catre celelalte sate romanesti, pentru a deveni localitati moderne, intre care sa nu mai existe decalajele actuale intre mediul urban si cel rural.

Picture 028

In acest an, Ziua Copilului a deschis ultima saptamana de campanie electorala. Nu vreau catusi de putin sa dau o conotatie politica acestei sarbatori dedicate copiilor si puritatii varstei lor, dar cred ca e un bun prilej sa ne intrebam daca facem suficient de mult pentru copiii acestei tari, daca parintii lor sunt sprijiniti indeajuns de stat pentru a-i creste asa cum se cuvine, daca scolile noastre le ofera cele mai bune conditii, daca ei, in special cei de la sate, au posibilitatea de a merge la facultate. E momentul sa ne intrebam ce putem si ce dorim sa facem pentru copiii Romaniei si, totodata, sa aratam concetatenilor nostri cine sunt cei preocupati cu adevarat de conditiile de viata ale copiilor si, implicit, de viitorul acestei tari. Mesajul pe care am dorit sa-l transmit in aceste deplasari este ca noi, social-democratii romani, avem grija si solutiile necesare pentru a combate saracia si a sprijini familiile de romani si sistemul de invatamant ca sa ofere copiilor acestei tari conditii de viata si de invatare mai bune. 

Picture 106

 Avem jumatate de milion de copii cu parinti plecati la munca in strainatate si toate datele ne arata ca, pe langa beneficiile migrarii pentru a munci in alte tari, acesti copii resimt drama absentei caldurii si indrumarii parintesti. Romania se afla, conform statisticilor, pe locul trei in clasamentul abandonului scolar intre tarile membre ale Uniunii Europene, in conditiile in care unu din cinci elevi romani paraseste prematur sistemul educational. Avem o mare problema, de asemenea, cu personalul din invatamant. Tot mai multe cadre didactice aleg sa plece la munca in strainatate. Este una din cauzele principale pentru care invatamantul romanesc se afla intr-un declin accentuat.

Picture 117

Desigur, la originea acestor fenomene sta un complex de cauze, intre care cele de natura socio-economică sunt cele mai importante. Mai ales copiii de la sate sufera din aceasta cauza si sunt lipsiti de sansele ce li se cuvin. Doar unu din patru copii romani din mediul rural sunt absolventi de liceu si numai 1% din ei urmeaza o facultate. Avem inca scoli izolate si fara dotarile necesare, iar saracia afecteaza dramatic posibilitatile parintilor de a asigura copiilor conditiile necesare educatiei. Numerosi copii din sate sunt nevoiti sa renunte la scoala si sa munceasca de la varste fragede, asa se face ca unu din trei copii obligati sa munceasca de la o varsta prematura este analfabet, fapt ce trebuie sa fie un semnal de alarma pentru noi. Avem mult de lucru si am incredere ca actuala conducere a Ministerului Educatiei va reusi sa aseze invatamantul romanesc pe drumul cel bun.

Picture 132

Educatia a fost intotdeauna o prioritate pentru noi, cei de stanga. Noi, cei de la PSD, am introdus sistemul „laptele si cornul”, care a venit in ajutorul famiilor nevoiase, iar in Parlamentul European am votat recent distribuirea gratuita, din aceasta toamna, pentru copii, de fructe proaspete, zilnic, pentru a le asigura o sanatate si o dezvoltare armonioase. De asemenea, prin votul nostru, al europarlamentarilor, a fost adoptat un program de protectie a copiilor in fata riscurilor online si pentru un Internet mai sigur pentru copii.

Picture 096

Sunt doar cateva din problemele cu care ne confruntam si pe care eu si colegii mei de la PSD le avem in atentie, pentru ca ne preocupa soarta copiilor acestei tari si nu ne multumim doar cu vorbele si cu promisiunile. De aceea, va rog sa mergeti la vot, duminica, si sa va ganditi atunci cand votati ca votati si pentru copiii vostri si pentru viitorul lor. La Multi Ani!

9 gânduri despre “De Ziua Copilului, în judeţul Argeş

  1. Corina, îmi pare rău că nu am putut fi şi eu la Piteşti. Este oraşul meu natal, un oraş foarte frumos, cu oameni care-l iubesc şi-l respectă. Şi este un oraş, şi un judeţ condus de stânga, care pot fi un model pentru toate oraşele şi judeţele Românie. Mă bucur că ai fost din nou acolo. Sunt sigur că oamenii te-au ascultat şi te-au înţeles, pentru că ai un demers decent şi consecvent de stânga.
    Am urmărit periplul tău prin ţară. Apreciez că iubeşti atât de mult Ardealul. Apreciez şi poziţia ta faţă de discursul absolut ieşit din normalitate al unora din UDMR, care n-au aflat nici acum că UE înseamnă altceva decât crei ei că este: un instrument pentru împlinirea aspiraţiilor lor separatiste.
    Ştii că la un moment dat am declarat că nu voi mai merge la vot. În principiu, nu-mi retrag declaraţia. Numai că de data asta PSD chiar mi-a dat un motiv să merg la vot. Sunt un om de stânga. Şi mă regăsesc şi în programul PSD pentru aceste alegeri, şi în lista propusă de partid. Aşa că fac o excepţie şi merg la vot pe 7 iunie. Eşti şi tu de „vină” pentru asta!

  2. Corina, te pretuiesc foarte mult, meriti ce-i mai bun in viata.O romanca care te apreciaza pentru decenta, competenta.
    Ma ingrozeste, clipul publicitar al ficei presedintelui care vrea in PE, este strigator la cer cum prolifereaza in voie mitocania, tupeul si incompetenta.

  3. Buna Corina. Superbe pozele, pe aceasta cale urez tuturor copiilor un calduros :”La multi ani”! Chiar este un citat celebru: „Copilaria este inima tuturor varstelor”-L.B. M-am bucurat ca ne-am putut revedea azi, la zilele com. Cotmeana, mi-a parut rau ca nu am ajuns la timp, sa aud si discursul tau. Corina, iti urez numai succes in continuare si multa sanatate!! Cu drag, Mihaela.

    P.S. Mai tarziu o sa incerc sa-ti trimit cateva poze de la evenimentul de azi, de la Cotmeana.

  4. Ce bine ar fi ca părinţii să realizeze că un copil doreşte mai mult decât o pereche de haine de fiţe sau un concediu cine ştie pe unde, să-şi aibă părinţii aproape, să le simtă iubirea, să le simtă înţelepciunea. Copii au o dependenţă faţă de părinţi şi părinţii îi abandonează deseori pentru a le „face o viaţă mai bună”.

  5. Un articol care merită Felicitări !!!
    Da, pentru copii, viitorul nostru merită să nu ne pierdem speranţa, să luptăm, să nu renunţăm la vise !
    La Mulţi Ani, Copilărie ! La Mulţi Ani, tuturor copiilor ! La Mulţi Ani, nepoţelelor tale, Corina !!!
    Votăm, Florile de Stâncă !
    stimă şi respect,
    Sibilla

Lasă un răspuns

