Prietenilor mei

Va multumesc pentru urarile pe care mi le-ati transmis in ultimele zile, pentru sprijinul si prietenia voastra.

Asa cum am mai spus, s-a încheiat o campanie grea, dar plină de satisfacţii şi de învăţăminte pentru mine. O campanie în care au contat cel mai mult oamenii. Oameni pe care îi cunoşteam şi oameni pe care acum i-am întâlnit prima oară. Oameni cu problemele lor, cu visele lor, cu aspiraţiile lor. 

 S-a spus că această campanie a fost una ratată, că nu s-au atins problemele europene. De când am devenit membru cu drepturi depline al UE, orice problemă din România ESTE o problemă europeană, şi se rezolvă în context european. Eu cred că a fost o campanie civilizată, care ne-a permis să discutăm direct cu oamenii, să căutăm împreună răspunsuri la probleme. Politica făcută doar la televizor îi îndepărtează pe oameni de urna de vot. Divorţul dintre politicieni şi popor nu este o realitate. Dar poate fi. Asta este una dintre concluziile mele, rezultate din dialogul cu atâţia şi atâţia oameni, din ultimele 30 de zile. Depinde în primul rând de politicieni ca el să nu devină realitate.

Europa nu este un lucru atât de complicat de explicat oamenilor. Trebuie doar să găsim cel mai potrivit limbaj pentru asta. Şi să-i implicăm pe oameni în procesul de luare a deciziilor, pentru a-i convinge de faptul că nu este vorba nici de o birocraţie ne-transparentă, nici de un cerc închis de lideri politici, care iau decizii fără să ţină cont de cetăţeni. Mi s-a făcut o sugestie în periplul meu prin Ardeal, un loc de suflet pentru mine: acela de a deschide un birou la Cluj. Mă gândesc extrem de serios să fac acest lucru.

Am încercatsă vă ţin la curent cu evenimentele din campanie. Blogul mi-a fost de mare ajutor, pentru că am putut comunica, am primit sugestii şi reacţii la punctele mele de vedere.

Vă invit pe toţi să mergem la vot. Nu veţi alege doar reprezentanţii dumneavoastră în PE. Veţi alege şi un proiect de viitor. Al României, dar şi al Europei. Eu cred că acest viitor este strâns legat de politicile de stânga, atât în economie, cât şi în societate.

Vă mulţumesc inca o data, tuturor, pentru susţinere şi pentru încurajări. Am simţit solidaritatea şi prietenia voastră şi asta înseamnă mult pentru mine.

12 gânduri despre “Prietenilor mei

  1. Doamna Sirbu, am reflectat asupra a ceea ce am scris despre dumneavoastra pe blogul dnei Cretu si am ajuns la concluzia ca eu sunt cel care a gresit. Am gresit dublu – si prin cuvintele scrise si prin faptul ca m-am apucat de scris fiind nervos din cauza altor intimplari care nu vi se datoreaza. Va ofer de aceea scuzele mele si de asemeni retrag toate cuvintele care v-ar fi putut aduce atingere dumneavoastra sau familiei dumneavoastra. Succes la Bruxelles.

  2. Doamna Cretu, va felicit anticipat pentru noul mandat de europarlamentar pe care, dupa cum anunta preliminariile, il veti obtine; ziua de miine se anunta une frumoasa, de inceput de vara si, dupa vot, doresc sa imi petrec timpul altfel decit in fata calculatorului. Trebuie sa va spun ca nu ma voi considera insa reprezentat la Bruxelles de nici un europarlamentar roman: dupa esecul cererii mele de ajutor pentru eurocandidatii independenti din tarile mai sarace, cerere care a fost fie ignorata fie blocata la nivelul ambelor partide de guvernamint, cred ca ar fi mai bine, daca voi mai avea ceva de comentat ori de oferit in chestiunile europene, bine sau rau, sa ma adresez direct peroanelor la care mesajele mele ar trebui, in final sa ajunga. Altfel, „filtrarea” cererii mele prin prisma intereselor de partid o interpretez ca pe o forma de frica a partidelor la posibila concurenta independentilor. Voi inceta si sa mai ofer idei, sugestii, aprecieri. Doresc sa va multumesc pentru – nici nu stiu cum sa-i zic, e prima oara cind intilnesc asa ceva la un om – hai sa-i spun capacitate de a aduce ori darui un echilibru spiritual, cam asa ceva am simtit din partea dumneavoastra. Drum bun la Bruxelles si doresc sa citesc cit mai des despre dumneavoastra in scrisoarea de noutati pe care o primesc de acolo.

  3. Fie ca Duhul Sfânt să se pogoare azi şi să sălăşuiască într-u voi, toţi !
    Rusalii cu bucurii !
    SUCCES, CORINA şi, da, FELICITĂRI !

    stimă şi respect,
    Sibilla

  4. CHE companera @Corina Cretu te saluta UNGURU.Companera @Corina Cretu sunt foarte suparat,foarte foarte suparat pentru ca militantzi talibani rebeli fanatici asemeni lui UNGURU au fost marginalizati, au fost da-ti la o parte ,multumim din inima partidului PSD-e .Companera @Corina Cretu stii ca intodeauna am aparat PSD-eul si cind nu a avut dreptate, dar acuma toate au o limita si dupa aceste alegeri am sa-mi inaintez demisia din partid pentru ca nu contam acesti militanti talibani rebeli fanatici asemeni lui UNGURU, nu contam si aceasta este marea durere a noastra . Companera @Corina Cretu iti urez o cariera politica frumoasa la Bruxelles , si nu uita de un prieten care te-a sprijinit un prieten UNGURU. Companera @Corina Cretu te saluta UNGURU.

  5. Corina,
    Se spune ca”Nimic nu se petrece la voia intamplarii”,Daca sunt voci care insista ca aceasta campanie electorala a fost „o adevarata pierdere de timp” inseamna ca pentru ei ultimii 20 de ani au fost cu adevarat pierdere de timp si nu au acumulat d.p.d.v.d. civic , nimic. Inainte de 89 erau aplaudaci iar acum sunt „formatori de opinie” sceptici.Adica tot cu coloana vertebrala de cauciuc si apetenta de snobi.
    Aceasta eurocampanie electorala a fost o experienta inedita pentru noi cei veniti in democratie mai tarziu ,o experienta ale carei rezutate se vor contabiliza in timp.Orice demers democratic este salutar atunci cand el se adreseaza tuturor cetatenilor tarii si cand o parte din previziuni vor influienta faptic mersul societatii.Va fi greu si mai ales pentru voi,europarlamentarii noi alesi.Nu veti fi intelesi si nu rareori criticati atat in interior cat si la Bruxelles,dar am convingerea ca pe termen mediu situatia noastra ,a romanilor ,se va remedia si atunci rolul vostru va fi definitoriu.
    Sunt convins de reusita ta si a colegilor tai din PSD mde aceea tin se te felicit si sa-ti doresc o odihna binemeritata.
    Felicitari din toata inima,cu mult respect si drag,Ion Borgo.

  6. corina cretu si weber cred ca au facut in adevar o campanie demna de ue.
    astept un comentariu asupra infrangerii serioase suferite de pse la nivelul ue. germania, franta si anglia au cam rupt stanga democrata.

  7. felicitari doamna Corina v-am spus ca Jiboul va sustine , si o sa va sustinem in continuare ! si cand puteti sa mai treceti pe la noi pe la Jibou , o sa va asteptam cu drag! va doresc mult succes in continuare

Lasă un răspuns

