Pentru contracararea efectelor crizei asupra asistentei pentru dezvoltare

Luni, am luat cuvantul in plenul Parlamentului European, in cadrul dezbaterilor provocate de intrebarea orala pe care Comisia pentru Dezvoltare, a carei vicepresedinta sunt, a adresat-o Comisiei Europene in legatura cu impactul crizei economice asupra tarilor in curs de dezvoltare si a cooperarii internationale pentru dezvoltare. Iata si varianta in limba romana a interventiei mele:

Raportul semestrial al Organizatiei Natiunilor Unite despre colectarea de fonduri de urgenta indica un minus de 4,8 miliarde de dolari in finantarea pentru contracararea crizelor umanitare din cele mai sarace state ale lumii. Este cea mai mare diferenta din istorie intre necesar si ceea ce s-a colectat de la guvernele statelor dezvoltate, carora criza economica le lasa tot mai putini bani pentru ajutorarea tarilor sarace.

Nu pot sa nu ma gandesc, insa, la sumele uriase cheltuite pentru salvarea sectorului bancar. Desigur, fiecare guvern are datoria de a rezolva problemele din propria tara. Dar nu e corect si decent sa trecem cu vederea faptul ca tocmai statele in curs de dezvoltare sunt cele mai lovite de criza economica, chiar daca sunt cele mai putin vinovate de producerea acesteia.

Lumea in care traim ne invata, din pacate, sa nu avem asteptari prea mari de la apelurile la umanitarism, mai ales in vremuri de recesiune, cand nu putini sunt cei care marseaza pe individualism si protectionism, in locul solidarizarii pentru solutii comune si pe termen lung. De aceea, as vrea sa atrag atentia mai degraba asupra riscului ca abandonarea tarilor in curs de dezvoltare in ghearele unei saracii in crestere accelerata sa aiba un efect de bumerang, prin amplificarea tensiunilor interne, a conflictelor sangeroase, tragediilor umanitare si migratiei masive, pe care tot statele dezvoltate le vor deconta.

In aceste conditii, consider ca se impun eforturi in doua directii. In primul rand, pentru a ne indeplini responsabilitatile ce ne revin e necesara impulsionarea ajutorarii internationale, mai ales in conditiile crizei donatorilor. Uniunea Europeana poate si trebuie sa joace un rol esential in acest proces, in calitatea sa de principal contribuitor international.

In al doilea rand, consider ca avem nevoie de o eficientizare a asistentei pentru dezvoltare si in aceasta privinta ar putea fi utila o evaluare a actiunilor UE in materie, pentru a vedea daca nu se impune o noua ierarhizare a prioritatilor, in acord cu resursele disponibile. De asemenea, cred ca ar trebui sa ne concentram mai mult pentru a reduce dependenta unora din beneficiarii ajutoarelor umanitare, in vederea trecerii de la actiuni de criza la actiuni care sa genereze dezvoltare durabila in zonele respective.

Nu as vrea sa inchei fara a-mi exprima aprecierea fata de energicul debut de mandat al d-lui Karel de Gucht, si ma gandesc aici la Summitul UE-Africa de Sud si la deplasarea in Zimbabwe in acest sfarsit de saptamana, precum si la alocarile de ajutoare de urgenta, zilele trecute, pentru cele 150.000 de victime ale inundatiilor din Africa de Vest. Doresc sa semnalez faptul ca, din pacate, nu doar Burkina Faso, ci si Nigerul a fost grav lovit de inundatii si are nevoie de sprijin international. Dar nu numai inundatiile pun in pericol numeroase vieti omenesti in Africa, ci mai ales seceta, pentru combaterea careia in tarile sub-sahariene Comisia a alocat, tot saptamana trecuta, un ajutor de 53 de milioane de euro.
Sunt semnale incurajatoare, ale unui dinamism care sper ca va reusi sa contamineze importantele reuniuni internationale ce vor avea loc la Pittsburgh si Copenhaga, decisive in conditiile in care e mai mare ca niciodata riscul ca Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului sa nu poata fi atinse.

Anunțuri

9 gânduri despre “Pentru contracararea efectelor crizei asupra asistentei pentru dezvoltare

  1. Pingback: Twitter Trackbacks for Pentru contracararea efectelor crizei asupra asistentei pentru dezvoltare « [corinacretu.wordpress.com] on Topsy.com

  2. Nu pot sa nu compar efortul tau cu cel al unei furnici care vrea sa mute Everestul. Efectele o sa fie aproape insesizabile cu toata stradania ta.

    Secret: sa nu renunti. Viata se uita la tine si tine cont de efortul tau, nu de rezultatele obtinute…. amu stii. O sa te ajute sa nu disperi. Dar ai voie sa strigi din cand in cand undeva cand esti singura (intr-o parcare de exemplu pe un drum pustiu). O sa ai nevoie ca sa rezisti…. da, sa nu tii tot in tine. E greu.

    Sa te imbratisez ?
    De ce nu ? Hugs, special delivery !

  3. Rămân la părerea că statele occidentale se salvează pe seama statelor mai mici. Fluxurile financiare sunt în mod evident de la noi spre ei.

  4. Ma adresez ptr.prima oara unui parlamentar roman…
    As vrea sa stiu daca noi,cetatenii romani,putem initia vreun proiect de lege,si cum poate acesta sa ajunga in Parlament(roman sau european).
    S-ar putea sa fiu prea influentata de filmele americane,totusi as vrea sa stiu.
    Probabil ca la un moment dat cetatenii care vor sa inainteze un proiect de lege,se”lovesc”de un deputata sau senator din zona-daca pe acesta nu-l intereseaza promovarea proiectului,ce se poate face?

  5. SCRISOARE DE LA AMBASADA ROMANIEI LA WASHINGTON

    Stimate domnule Horvath,

    Vă confirm primirea mesajelor dvs. transmise Ambasadei României la Washington la 1, 12 şi 16 septembrie 2009, înregistrate la ambasadă cu nr. P 2330 din 17 septembrie 2009. Ambasada a transmis mesajele respective in tara.

    Cu stimă,

    Adrian Tudorache
    Ambasada României la Washington

    Cu alte cuvinte Guvernul Romaniei si Presedintele Traian Basescu au luat
    cunostinta de urmatoare scrisoare oficiala (fragment)

    Domnului Traian Basescu Presedintele de onoare ICR.
    “AL Capone a sfarsit la inchisoare pentru evaziune fiscala. De el sa ocupat aceiasi institutie care se ocupa de dumneavoastra” U.S. Treasury ;” Office of Terrorism and Financial Intelligence (TFI) TFI are ca scop is to disrupt and dismantle money laundering organizations and prosecute money launderers to the fullest extent of the law. “ICR NEW YORK IS A CRIMINAL ENTERPRISE ACTING IN U.S. Sa va dau un exemplu clasic al operatiei TRIUGHIUL. Seful organizatiei mafiote(BASESCU ) da ordin. Financiarul ( PARAPIEVICIi ) face un cec 100.000 $ Mesagerul (MIHAES ) pleaca cu cecul bine ascuns spre USA. Spalatorul (TISMANEANU) deschide FICTIV un “Centru de Studiu” al comunismului pe langa Universitatea din Mariland. Nu conteaza ca la 20 de ani de la caderea comunismului subiectul nu intereseaza pa nimeni . Banca este BUGETUL ICR. (CECURILE ADUNATE INSUMEAZA CATEVA MILIOANE DE DOLARI) Pentru a da acoperire actiunii spalatorul devine agentul diversiunie si purtator de cuvant.
Pentru a conecta pe spalator ( tismaneanu ) de bugetul urias de milioane de dolari ICR ( basescu ) Tismaneanu este plimbat la toate icr-uri din jurul lumii. Actiunea gansterilor in care unul este presedintele tarii, continua de 4-5 ani si ar fi continuat multi ani daca nu eram eu. Fiind cetatean american am atentionat TFI….In incheiere va sugerez o solutie. Deschideti o ancheta prezidentiala, dati vina pe altii si dati-va demisia. In caz contrar nu pot decat sa va urez puscarie usoara !
    Document atasate.-Partituri şi roluri de Mircea Mihăieş
    romania literara 2006 nr 46 in care Vicepresedintele icr viorbeste de primul cec de 100.000 acordat lui Tismaneanu din Bugetul ICR.

    Revista ‘OBSERVATORUL CULTURAL articlol semnat Radu Barbulescu.
    -I. C. R.: „MATRAPAZLÂCURI” (DE ZECI!)
    DE MILIOANE EURO :
    semnat:
    ROBERT HORVATH USA 20 SEPTEMBRIE 2009 NEW YORK devagallery.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s