Alaturi de clujeni

Ieri, a avut loc inaugurarea biroului meu europarlamentar de la Cluj-Napoca, prin intermediul caruia mi-am propus sa am un dialog direct si constant cu cetatenii din Ardeal. Momentul inaugural a fost urmat de o conferinta de presa, de discutii cu colegii din organizatia PSD Cluj si de prezenta la patru emisiuni tv – in direct sau inregistrate. Azi, am vizitat fabrica de confectii ”Flacara” si ma voi deplasa in cateva comune ale judetului, urmand ca de la ora 17 sa particip din studioul Cluj al Realitatii TV la emisiunea ”Deschide lumea”.

_GLS0517

Am dorit sa fiu prezenta la Cluj nu doar pentru a-mi indeplini promisiunea facuta in campanie – de fapt, un gand mai vechi al meu legat de comunicarea cu oamenii din aceasta parte a tarii. Am tinut, intr-un moment politic tensionat, intr-un context tulbure cu un deznodamant incert, de care depinde decisiv parcursul viitor al societatii romanesti, am tinut, asadar, atat sa iau pulsul la fata locului, cat si sa transmit un mesaj raspicat alegatorilor. Si am facut aceasta intr-un oras abandonat de primarul ales, intr-o traditie deocamdata nefericita, care inseala si exploateaza la maximum asteptarile si increderea oamenilor, fara a le oferi nimic bun.

Ne aflam in pragul unui scrutin prezidential a carui miza este modernizarea tarii si inscrierea ei definitiva pe orbita dezvoltarii si democratiei autentice sau afundarea intr-un circ permanent, care risca sa compromita orice posibilitate de identificare si aplicare a unor solutii viabile pentru scoaterea tarii din recesiune, pentru imbunatatirea nivelului de trai al oamenilor si pentru demararea unui proces de modernizare, de la infrastructura pana la calitatea serviciilor medicale si educationale.

_GLS0634

Din pacate, modernizarea tarii este folosita, acum, ca pretext pentru masuri care nu vizeaza in fapt decat instaurarea unui regim autoritar. Am tinut sa subliniez si la Cluj ca nu Parlamentul este de vină pentru ceea ce se întâmplă în economia românească, pentru creşterea şomajului, pentru scăderea puterii de cumpărare a oamenilor, pentru creşterea neliniştii sociale. Este o încercare care aminteşte şi care seamănă foarte mult, de fapt, cu regimul instaurat de Putin în ultimii 8 ani şi părerea mea este că modelul lui Traian Basescu este modelul rusesc, pentru că sub pretextul modernizării statului se încearcă, de fapt, instaurarea în România a unui regim autoritar şi uni-personal şi pentru aceasta preşedintele Băsescu, împreună cu PDL denigrează, demonizează şi anihilează Parlamentul, transformându-l într-o instituţie de faţadă. Prin organizarea acestui referendum, de fapt, preşedintele Băsescu vrea să-si aducă la vot nucleul dur de alegatori, dar si mută toată dezbaterea către Parlament, in conditiile in care în orice ţară democratică, cu prilejul alegerilor prezidenţiale se face un bilanţ a ceea ce s-a întâmplat şi a felului în care preşedintele şi-a dus mandatul.

_GLS0622

M-am referit, de asemenea, pe larg, la alte doua teme pe care le consider importante in aceasta perioada: postul de comisar european si acordul cu FMI. Sansele ca Romaniei sa-i revina un portofoliu important in viitoarea Comisie Europeana ar creste daca propunerea pentru postul de comisar ar fi din randul social-democratilor, pentru ca si noua Comisie va fi una echilibrata si reprezentativa politic. Sunt convinsă că dacă domnul preşedinte Băsescu ar trece peste resentimente şi s-ar ajunge la un consens de a-l trimite, de pildă, pe domnul Severin sau pe domnul Cristian Diaconescu, oameni deja cunoscuţi la Bruxelles, care au prestigiu, sunt convinsă că aceşti oameni ar primi un portofoliu de încărcătură, cum ar fi portofoliul extinderii, aici am avea 90% şanse.

corina cretu-LS (25)

In alta ordine de idei, parerea mea e că acordul cu FMI ar trebui regândit după alegerile prezidenţiale, deoarece nivelul de trai va scădea foarte mult. Nu înţeleg de ce au fost făcute aceste împrumuturi, care vor amaneta viitorul copiilor noştri pentru mulţi ani. Este cel mai mare împrumut extern pe care România l-a avut vreodată si, din păcate, nici aceşti bani nu s-au dus în economia reală şi ma tem că după alegerile prezidenţiale, cetăţenii vor cunoaşte o scădere dramatică a puterii de cumpărare şi a nivelului de trai.

9 gânduri despre “Alaturi de clujeni

  1. In primul rind felicitari pentru deschiderea biroului de la Cluj!

    In al doilea rind ai punctat bine despre involutiile politice din Romania. Pe mine m-a socat publicitatea facuta de Basescu in media romaneasca. „De ce le e frica nu scapa”, spune afisul, cu referire la parlamentarii romani. Daca mai punem si biciul lui Boc, si alte simboluri extremiste folosite ca propaganda, tot zgomotul asta pentru a ingradi democratia in Romania in folosul unei singure viziuni – a lui Basescu – este o involutie marcanta pentru orice observator cultivat. Putem usor vorbi de nuante fasciste in retorica prezidentiala si a sustinatorilor lui.

    In general se cunoaste ca in orice sistem democratic, exista grupuri de interese/presiune/lobby. Asa cum este si la Bruxelles, de altfel. Sigur ca putem sa discutam mult despre rolul acestor influente asupra democratiei, sau a cetatenilor. Dar sa blamezi pe TOTI parlamentarii romani ca ar face jocul acestor grupuri de interese este o minciuna si o manipulare populista crasa, demna de un discurs fascist! Daca ar fi fost dupa Basescu, el ar fi desfiintat demult Parlamentul European, Camera Reprezentantilor si Senatul SUA. Si i-ar fi plantat in pozitii cheie pe Boc, Videanu, Udrea, care sa ii execute comenzile. Exact rationament rusesc, de forta! Politica facuta cu biciul. Chiar nu putem demonstra ca am evoluat un pic de cind suntem in UE?

  2. Doamna Cretu, vad ca ajungeti tot in pozitii de ctitor pesedist, in locuri unde procentele sufera. De la sectorul 3 la Cluj, teritorii unde tot electorul numai PSD voteaza. Locuri foarte dificile. Parlamentul este vinovat pentru ca nu a stiut si nu a vrut sa fie parlament, abdicind in numeroase situatii de la rolul sau de putere in stat si de la rolul sau de institutie politica creatoare a legilor. Dincolo de apartenenta parlamentarilor la partide, spiritul de corp a lipsit si le lipseste parlamentarilor si acum. Faptul ca probabil multi parlamentari desfasoara o munca individuala sustinuta este insuficient. Am o intrebare pentru dumneavoastra ca europarlamentar: dl Barroso a anuntat doua rinduri de ajutoare a cite 19 miliarde de euro, in doua scopuri diferite, bani despre care in Romania pare a nu sti nimeni nimic. Ce s-a intimplat cu acesti bani si care sunt cotele alocate ori negociate pentru Romania? Mai am o intrebare: care este numarul exact al romanilor angajati in sistemul UE, in diferite pozitii, de la om de serviciu, secretar,…, si pina la directori in comisariatele europene? Care este numarul de angajati in cazul polonezilor ori cehilor, ca sa putem compara? Cite locuri de munca in sistemul UE isi propune Romania sa obtina in anul 2010? Presedintele vrea altceva, nucleul sau dur de alegatori vine la vot fara momeala, dar sunteti prea cunoscatoare a politicii ca sa ma dau eu mare scriindu-va despre ce este vorba. Dintr-o postare de mai demult – nu a dumneavoastra- am inteles ca eu nu reprezint Romania, ci altii o reprezinta – iar ca si cetatean nereprezentant pentru tara mea, ii las pe cetatenii reprezentativi sa comenteze, fiindca ei stiu mai mult. In incheiere, inca o intrebare, daca sunteti atit de amabila sa imi raspundeti: nu sunt prea fericit ca si cetatean care nu reprezinta Romania, ma puteti sfatui sau ajuta ca, in calitate de cetatean roman, sa reprezint o alta tara, sa fiu si eu reprezentativ pentru cineva? Cu stima, doamna Cretu.

  3. Observ într-o poză un metru cub de „hârţogăraie” rostuită cu grijă în bibliorafturi. Mă întreb cum se poate strânge atâta hârtie într-un spaţiu atât de recent inaugurat… Cred că cel mai tare lucru care mă doare în România este birocraţia. 😦
    Acea fotografie are valoare de simbol, la fel ca şi portretul electoral al domnului Geoană care veghează de pe perete…

  4. Traian Basescu este un Sith Lord. Numai un Sith Lord poate sa gindeasca in repere absolute. El se lupta cu Jedi Council, cei 322. Ori el, ori ei.

    Traian Basescu este un Sith Lord, si serveste partea intunecata a Fortei. Ca si Darth Sidious deghizat in Senatorul Palpatine viseaza la Imperiu: o Romanie Mare, eventual Galactica, plina de supusi iubitori si tematori. Fara Jedi. El fiind detinatorul adevarului absolut, e singurul care poate sa dea lectii despre ce inseamna sa iti iubesti tara. Cei care nu isi iubesc tara nu se iubesc pe sine si familia sa. Si nu au valori. E clar? Urmeaza sa ii separam pe romanii buni de cei rai.

    „Prea mult îţi permit să vorbească despre România că le e ruşine de ea, că vor să plece din ea, că le e silă de ea. Dragii mei, cine nu-şi iubeşte ţara nu se iubeşte nici măcar pe el şi familia lui, este un om care nu are valori”, a spus Traian Băsescu.

    http://www.mediafax.ro/politic/basescu-in-2007-cei-322-au-crezut-ca-pot-sa-scape-de-mine-nu-se-poate-5070927/

    Daca TARA=BASESCU, atunci da, mi-e sila de ea. Mi-e sila sa mi se impuna definitii despre cum trebuie sa imi iubesc tara si sa mi se explice a la Ceausescu ce si cum trebuie sa simt, sau sa imi redefinesc sistemul de valori in functie de partea pe care a dormit Basescu. Dupa 20 ani, vreau sa fiu liber, nu prizonier al lumii unui paranoic devenit presedinte.

Lasă un răspuns

