Incepe noua sesiune a Parlamentului European

        De mâine revenim la muncă. Parlamentul European îşi începe noua sesiune, care se anunţă foarte încărcată. În primul rând este vorba de formarea noii Comisii Europene. În Comisiile de specialitate vor fi audiaţi Comisarii desemnaţi în Cabinetul(putem să-i spunem aşa!) Barroso. Comisia din care fac parte, DEVE, are de audiat doi comisari desemnaţi: Andris Piebalgs, la dezvoltare, şi Rumiana Jeleva, la Cooperare Internaţională, Ajutor Umanitar şi Răspuns la Criză.

        Lucrurile nu sunt deloc simple. Comisariatul Rumianei Jeleva a fost creat din bucăţi luate de la diferite alte comisariate. Ajutorul umanitar era la Dezvoltare, spre exemplu. În astfel de situaţii este greu să judeci intenţiile noului comisar, pentru că nu ai termeni de comparaţie. Nici experienţa anterioară a celor doi nu este identică. Andris Piebalgs a fost Comisar pentru Energie în prima Comisie Barroso, şi are deja o experienţă în domeniu, lucru dovedit în luările sale de poziţie.

        Rumiana Jeleva, care a fost ministru de externe al Bulgariei şi europarlamentar, va trebui să facă eforturi pentru a convinge că merită să ocupe această demnitate. Vor fi audieri serioase şi severe, pentru că este vorba despre domenii sensibile, care privesc atât spaţiul european, dar şi relaţiile UE cu lumea, mai ales cu ţările în curs de dezvoltare, într-un context dominat de criza economico-financiară şi de consecinţele ei în plan social. În plus este vorba de gestionarea unor fonduri substanţiale, pe care UE le acordă ţărilor în curs de dezvoltare, pentru a le ajuta să-şi depăşească actuala stare şi pentru a contracara o serie de efecte negative ale diverselor crize.

        Pentru România este un moment important. Portofoliul Agriculturii nu este unul comod, şi trebuie să spunem că următorii cinci ani vor aduce schimbări de fond în obiectivele şi instrumentele Politicii Agricole Comune, iar unele dintre aceste schimbări nu vor fi primite cu braţele deschise de agricultorii europeni, indiferent de unde ar fi ei.

        Sarcina lui Dacian Cioloş nu va fi nici ea una simplă, nici la audieri, nici după. Şi, sinceră să fiu, articolele apărute în ultima vreme în presa occidentală despre doamna Udrea şi despre capacitatea domniei sale de a administra banii europeni nu-i vor face viaţa simplă la audieri candidatului nostru. Nimic nu este întâmplător în lumea noastră, şi la Bruxelles cu atât mai puţin.

        Personal, îl susţin pe Cioloş şi cred că va avea susţinerea socialiştilor. De fapt, s-a negociat şi se negociază în continuare între grupurile politice în favoarea unora sau altora dintre candidaţi.

        România avea nevoie de un astfel de post, care să îi dea vizibilitate şi care să demonstreze că îşi poate asuma responsabilităţi pe măsura importanţei sale în sânul UE.

        Vă ţin la curent cu ceea ce se va întâmpla la audieri şi cu alte acţiuni legate de de mandatul meu de aici, de la Bruxelles.

Anunțuri

4 gânduri despre “Incepe noua sesiune a Parlamentului European

  1. E clar ca prima urgenta e audierea si validarea candidatilor la pozitiile de comisar european. Intr-o lume normala, cum UE este inca o uniune a natiunilor, parlamentarii dintr-o natiune trebuie sa isi sprijine propriul candidatl de comisar. Nu stiu cat de important este rolul familiilor politice din Parlamentul

    European in privinta audierilor, dar banuiesc ca Barosso a avut grija ca pe langa apartenenta nationala a candidatilor sa tina cont si de orientarile/sprijinul lor in familiile politice din parlament, impreuna cu ponderile lor.

    Ciolos a priori pare un candidat in regula.

    Dincolo de audieri, cred ca o proiritate comuna a parlamentarilor romani ar trebui sa fie ridicarea restrictiilor pentru romani in privinta dreptului la munca in interiorul uniunii. Pentru sanatatea economiei romanesti e importanta migratia fortei de munca calificate in si din Romania. Iar autoritaile romane prin asta inteleg doar „capsunari”.

    De asemenea pentru politica de convergenta si coeziune ar fi foarte utila cresterea semnificativa a proiectelor pan-europene in detrimentul proiectelor nationale. Daca luam doar exemplul infrastructurii de transport, pentru Romania ar fi fost mult mai rapida o abordare per coridor european in ansamblu, decat balbaiala romaneasca. Concret, romania este strabatuta de 3 coridoare din reteaua pan-europeana (4, 7, 9) si un coridor de transport de marfa. Un coridor inseamna toate modurile de transport terestru (feroviar, fluvial, rutier) si cu toate mijloacele de navigatie, siguranta, noduri intermodale si terminale. La noi totul e incurcat, amanat, plesnit. Consecinta directa este ca traficul ne ocoleste (iar cu ocolirea fluxului de marfuri si pasageri, ne ocolesc si investitiile economice, care toate au nevoie de infrastructura de transport).

    Iti doresc o saptamana buna.

  2. Vira stânga

    La CSM stă steagu-n bernă
    Aşa cum preş.TB a poruncit.
    Ilegalişti, jos capul de pe pernă,
    Veni-va tot ce Marx a prorocit !

  3. Fragmente niţel comentate din Codul Hammurabi, vechi de 3800 de ani

    * Omorâtva fi acuzatorul ce acuză pe altcineva, fără să poată aduce vreo dovadă.( din 7 miliarde dacă mai rămânem cât un batalion de execuţie).

    * Dacă cineva acuză pe altcineva şi poate dovedi vina acestuia, el va fi răsplătit cu bani(vom fi o lume de bogati )

    * Dacă un judecător ia o decizie într-un caz, iar apoi se dovedeşte că a greşit, va fi pus să plătească de douăsprezece ori cât a impus el acuzatului, şi nu i se va permite să mai judece(în cazul acesta vom ajunge să ne judece numai Cel de sus)

    * Dacă cineva fură pe fiul altcuiva, va fi omorât( dar cu fiica altuia cum rămâne ?)

    * Dacă un hoţ este descoperit în timp ce fură, va fi omorât(aşa vrem şi noi dar nu ne lasă; negocierea cu hoţul e obligatorie)

    * Dacă cineva are o datorie, şi nu poate plăti, el se poate vinde pe sine, pe soţia sa, pe fiul său şi pe fiica sa să muncească; după trei ani ei vor fi eliberaţi( e bine! dar or fi şi băncile de acord ?)

    * Dacă cineva se căsătoreşte cu o femeie dar nu are niciun fel de relaţii cu aceasta, nu se consideră căsătorie (ok! dar e valabilă la orice vârstă? )

    * Dacă o soţie are relaţii cu un alt bărbat, amândoi vor fi legaţi şi aruncaţi în apă, dar soţia poate fi iertată de soţul ei şi dăruită regelui ca sclavă(auzi TB cum stă chestiunea ?).

    * Dacă un bărbat foloseşte violenţa asupra soţiei altui bărbat pentru a se culca cu ea, el va fi omorât, iar femeia considerată fără vină(dar invers cum se pune problema ?).

    * Dacă un soţ părăseşte casa, soţia pleacă în altă casă, iar soţul se reîntoarce, soţia nu este obligată să se reîntoarcă(ce e proastă!).

    * Dacă un bărbat vrea să se despartă de o femeie care a dat naştere copiilor săi, o parte din pământ şi din bani trebuie cedată ei de soţ. Când copiii cresc, ea se poate recăsători(dac-o mai ia careva).

    * Dacă un bărbat vrea să se despartă de o femeie cu care nu a avut copii, îi va da înapoi zestrea şi banii pe care i-a adus din casa tatălui ei(dacă n-a păpat tot intre timp).

    * Dacă un bărbat adoptă un fiu, iar acesta creşte în casa părinţilor adoptivi, părinţii naturali nu pot cere întoarcerea acestuia(bună).

    * Dacă cineva loveşte pe altcineva de rang mai înalt, va fi biciuit în public de şaizeci de ori(aşa-i că e mişto tovarăşe Traian Băsescu ?)

    * Dacă un constructor nu reuşeşte sa faca bine casa şi aceasta se prăbuşeşte, ucigându-l pe proprietar, constructorul va fi omorât (asta s-o crezi tu ! ).

    P.S. Sper să-i fie la-ndemână nepreţuitei gazde.

  4. Ricşa mioritică

    La vremuri grele soluţii pe potrivă. Este o reacţie firească de conservare a speciei mioritice, care bucurându-se de atenţia Băsescu-Boc ce a fost reactivată, vine în întâmpinare cu oferta naţională de infiinţare a unei companii de stat pentru organizarea trnsportului de persoane şi mărfuri cu ricşa tractată de şomeri (700000 la această dată), în palier unul singur şi pe rampe aspre doi, maxim trei. La incetarea de plăţi acestora li se vor alătura şi pensionarii masculi (sic !) cu pensii „simţite”, care vor remorca în dublă tracţiune pentru palier şi quadruplă în rampe.
    Activitatea feroviară falimentară condusă de d-l Bercceanu va disponibiliza 11000 km de cale ferată normală pe care se va extinde transporul cu ricşa folosind la tracţiune feroviarii disponibilizaţi şi cea mai mare parte din bugetarii reorientaţi profesional. Reparaţiile capitale scadente ale celor 3000 de poduri feroviare se vor evita graţie noului sistem de transport şi tracţiune – ricşa mioritică.
    Notă : Roţile tip bicicletă şi cadrul se adaptează din bicicletele casate ale ţătilor bogate UE care au dat mue avuţiei naţionale a României după decembrie 1989.
    PS „Tot ce-i românesc nu piere / şi ţara va-nflori…”

    24 ianuarie 2010

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s