Interventie privind egalitatea intre femei si barbati

Chiar daca pentru prima data in istorie numarul femeilor il depaseste, la nivel european, pe cel al barbatilor pe piata muncii, exista inca numeroase diferentieri discriminatorii pe baza de gen. O parte semnificativa a locurilor de munca ocupate de femei sunt cu norma partiala, multe din ele avand la baza contracte cu durata determinata si fiind remunerate necorespunzator.

La mai bine de jumatate de secol de la includerea in tratatele comunitare a principiului egalitatii de remunerare pentru acelasi tip de munca, o femeie din Uniunea Europeana trebuie, in medie, sa munceasca 418 zile calendaristice pentru a castiga cat un barbat in 365 de zile. Chiar daca politica UE in materie a fost una de pionierat, nu putem sa nu constatam ca diferenta de remunerare stagneaza din 2000 incoace.

Avem instrumentele juridice necesare pentru remedierea acestei stari de fapt condamnabile. De aceea, pledez pentru o implicare mai hotarata a viitoarei Comisii Europene pentru aplicarea, in toate statele membre, a Directivei 2006/54/CE privind punerea in aplicare a principiului egalitatii de sanse si a principiului egalitatii de tratament intre barbati si femei in materie de incadrare in munca.

Daca pana acum, recesiunea a afectat mai ales sectoarele dominate de barbati – constructiile si industria prelucratoare – exista riscul ca politicile guvernamentale marcate de restrictii bugetare sa determine, in Romania si in alte state membre, desfiintarea, in acest an, a numeroase locuri de munca din sfera serviciilor publice, domeniu in care femeile sunt mai bine reprezentate. Consider esential ca politicile privind egalitatea femei-barbati sa nu fie alterate prin masuri discriminatorii vizandu-i pe unii angajati din sectorul public. 

14 gânduri despre “Interventie privind egalitatea intre femei si barbati

  1. Dacă luăm ca şi un caz particular faptul că femeile dau un randament mult mai mare decât bărbaţii în poziţii manageriale, mai ales pe criză (studiu dovedit), nu văd de ce se face această discriminare. Ce D-zeu, patriarhatul a dispărut de multă vreme.

  2. Cu o exceptie, doamna Corina Cretu. Nu vrem egalitate la varsta de pensionare. Femeile muncesc mai mult, pentru ca muncesc si acasa. Din pacate in Romania barbatii nu se prea imiplica in muncile casnice.
    O zi buna!

  3. Frontul Plugarilor

    Plugul de zăpadă în discuţie este o structură din lemn de formă triunghiulară acţionat prin împingere, la care două laturi acţionează ca veritabile brăzdare asupra omătului depus , simultan pe ambele părţi sau numai pe o parte, în funcţie de soluţia favorabilă.
    Pentru ninsorile abundente şi îndelugate regula de aur a acestui sistem de deszăpezire o constituie patrularea plugului de zăpadă cu o frecvenţă adaptată, astfel ca stratul depus să nu depăşească înălţimea de 10 cm.
    Soluţia este indicată pe străzile laterale, unde pe bază de grafic, echipe de pensionari cu aderenţă la sol vor împinge funiile legate la plug, după modelul Băsescu-Boc, de acum generalizat în toate activităţile sociale. Pentru realizarea apăsării optime a plugului se pot folosi, pe bază de consimţămât impus, fete care au păcătuit în perioada portocalie, aşezate în ţepele (vârfurle) triunghiului de bază.

    Notă : După topirea zăpezii, structura se poate folosi şi ca targă trasă pe uscat la dispoziţia milionului de şomeri, dar numai pe baza ordonanţei de urgenţă a domnului Boc.

  4. Este mai mult decat evident faptul ca, in mod natural, femeile si barbatii au fost inzestrati cu caracteristici diferite. Mai mult, oamenii, in general, sunt inzestrati cu atribute diferite, de aceea se spune ca fiecare este unic in felul sau.Inegalitatile care ne diferentiaza pe noi femeile de barbati nu trebuie sub nici o forma sa ne diferentieze la nivel social, nu trebuie sa devina motive de discriminare.

  5. Ar fi indicat sa ajungem si noi la normalitate in ceea ce priveste aceasta problema, dar totul pleaca de la mentalitatea romaneasca: ca femeia e mai slaba profesional, si nu numai, decat barbatul. Ceea ce este complet gresit, deoarece exista femei de succes si in tara noastra si au dovedit ca au capacitate foarte buna de a evolua in cariera.

  6. @ Corina Creţu
    Stimată doamnă,
    Eu mă îndoiesc că va putea Uniunea Europeană să aducă mai multe femei în politica românească sau să le ajute să ocupe locuri importante pentru conducerea politică. Poate greşesc, dar chiar nu văd cum ar putea doamna Europa să intervină în negocierea salariilor sau, de exemplu, în alegerile din interiorul partidelor.

    Dar…

    Din câte ţin eu minte, PSD are o organizaţie de femei.

    Puteţi enumera, pe scurt, ce a întreprins această organizaţie în ultimul an pentru a impune mai multe femei în posturile de conducere politică? Nu de alta, dar îmi aduc aminte că Global Gender Gap Report pune implicarea femeii în viaţa politică românească undeva între Albania şi Brunei.

    http
    bibliotecarul.blogspot.com/2010/02/political-empowerment.html

  7. Tocmai îl ascult pe domnul Victor Ponta pe Ziare com şi mă întreb d.a. de ce nu candidează la preşedenţiI. Fiindcă, întocmai după cum subliniază şi doamna Corina Creţu în acest post, scopul nostru al tuturor celor care blogguim pe vreun site pe internet este să dovedim sau nu dacă suntem în stare să acceptăm că trebuie să aplicăm principiile unei social-democraţii reale ca să meargă bine tuturor. Aşa încît, vă rog să intraţi pe siteul meu personal Amycommunications.com unde să înţelegeţi că mi-ar plăcea să comentîm împreună pe Amycommunications.blogspot.com. Mulţumesc. Vă aştept..rapid..

  8. ” bibliotecaru
    Dragă bibliotecarule, nici eu nu mai înţeleg nimic din mascarada asta romînească şi EUropeană. Eu mi-am depus în mod oficial candidatura la P.S.D. adulţi, pt. că, de ani de zile, mă tot bat cu corupţii care nu îmi recunosc drepturile individuale şi sociale totodată. Au promis că mă sună ca să semnăm împreună contractul pt. candidatura mea în partid, însă a trecut aprox. 1 lună şi tot nu au făcut-o. Singura explicaţie care rămîne în cazul ăsta este că, din moment ce eu am primit ajutor ne-făţiş(cam deghizat spionăreşte, adică) de la unii dt. membrii activi ai P.S.D.(pers. mature, în exclusivitate) singurul lucru care i-a împiedicat să o facă în mod totallmente direct, pe lîngă conducerile PD-L şi PNL, a fost şi conducerea de la nivelul înnalt al P.S.D. care habar nu a avut cum să obţină ajutoare financiare de la sponsorii mai puţini vagabonzi precum Mazăre d.e.
    În cţiile în care citesc şi aflu, pe pielea mea, de atîţia ani, că societatea prin definiţie este imprevizibilă, îţi trebuie atît un experimentat sportiv cît şi unul intelectual şi social profund, ca să poţi sta împotriva acesteia. (m-aş propune pe mine, însă trebuie să devin şi eu puţin de consum, într-un fel sau altul, ca să pot candida..iar de tineretul ăsta ca şi societatea de babe şi moşi corupţi chiar dacă ei nu se consideră aşa, nici nu ştii cît de profundă scîrbă am). Pînă atunci, se pare că numai organizaţiile de femei din SUA mă ascultă fiindcă îmi trimit petiţii pe care să le semnez, ca să aibă efect imediat la Guvernul ăstora care adoptă legi. Şi nici nu îţi închipui că, de vreo 2 ani, m-am apucat să învăţ din ce în ce mai multe de una singură (fiindcă eu pot şi o voi putea mereu, infinit mult mai mult decît altele şi alţii-sic!) şi am început să emit legi şi explicaţii pt. 3ele pe internet. Mi-e cel mai ciudă însă că nimeni nu va avea vreodată timpul şi puterea să le facă de unul singur-singură pe toate şi eu sunt scîrbită de singurătatea asta normală -şi nu între atît de mulţi tîmpiţi, aşa că nu are rost să mai fac nimic de una singură, pe veci. Dar, dintre toţi, m-au ales şi i-am ales în acelaşi timp(cu toate că ei sunt mult mai maturi decît sunt eu) pe aceşti P.S.D.işti corecţi..după ce viaţa m-a plimbat puţin mai mult..pînă acum 2 ani. Dar sunt femeie şi, mai mult decît atît, sunt femeie în această ţară pe care, alături de S.U.A., Canada şi Elveţia, o iubesc. Aşa că, ce îmi rîmîne de făcut altceva decît să mă conformez..şi să devin chiar îmîndrîă că aştept ? ! Mulţam.

    • Iată şi ceea ce am comentat pe Yiarul de Iaşi, azi:
      nu îţi trebuie nici măcar să ai experienţă de zi cu zi în ceea ce priveşte sănătatea vacii pe care sa o duci zilnic pe cîmp dar nici cultură birocratică de orăşean ca să fii în stare să înţelegi ce este bun şi ce nu este bun, pentru tine şi pentru vaca ta. Ne-am pierdut cu toţii în tipare de genul ‘cultură’, ‘tradiţie’, ‘democraţie’, ‘ştiinţe’, ‘feminism ‘ , ‘corupţie’, ‘copii’ şi multe altele asemenea dar pînă la urmă nu îţi trebuie în definitiv decît să fii atît sportiv cu experienţa efortului, a concentrarii si a stresului complex dar şi cu rezultate că t şi intelectual remarcabil, în acelaşi timp(ceea ce este foparte rar) ca să ştii cu ce se mănîncă sănătatea cu tot cu ‘etnobotaniceleă’acesteia. Sper să înţelegeţi pe Amycommunications.com cît şi pe Amycommunications.blogspot.com că, degeaba propui tu legi peste ani şi ani şi le explici pînă te saturi de atîta explicat, dacă oamenii care sunt plătiţi de către proştii incapabili de o nouă Revoluţie!! şi de vărsări reale de sînge vinovat !! nu înţeleg niciodată din prima ce le tot explici. Şi, mai mult decît atăt: nici nu vor să facă nimic ca să te ia lîngă ei să îi ajuţi să înţeleagă ceea ce trebuie, mereu!! Pînă la urmă, numai despre asta este vorba: a vrea să poţi. Aşa că, îmi amintesc melodia lui Michael Jackson aDUS DE CĂTRE p.s.d. ÎN rOMĂNIA, ACUM MULŢI ANI: ‘tHEY DON’T REALLY CARE ABOUT US’. Şi vă mai amintesc ceva..cu tot cu vrăjitoarele violete de la Cluj, Clujul a fost ales oficial ca fiind ‘orasul culturii’ in 2009..doar fiindca este orasul unui pitic/handicapat la minte si la chip. Iar Institutul Romăn de Cultură care este vis-a-vis de Ministerul de Externe şi influenţează c. mai mult mersul lucrurilor pt. romănii din întreaga lume!! sunt conduse, de ani prea buni de zile şi mai ales, de la Revolutie incoace!! de susţinători dirtecţi ai marinarilor şi-ai popilor (ortodoxi dar şi de orice fel)!! Aşa că..daţi-i bătaie, la votat: că oricum nu are nimeni curajul să vă înfigă în săbii uluitor de bine ascuţite, aşa cum le trebuie majorităţii tuturor!!

Lasă un răspuns

