Un nou start pentru PSD

Spuneam, intre gandurile dinainte de Congres, ca sper ca la finalul acestuia sa-i putem privi in ochi pe cei care cred in noi. Dupa cum a inceput ziua de ieri, parea a fi o iluzie. Desfasurarea ulterioara si rezultatele votului pentru conducerea partidului arata, insa, capacitatea de asumare serioasa a raspunderii pentru soarta stangii romanesti.

Prin alegerea lui Victor Ponta, PSD face un pas hotarat spre dinamizare si modernizare. Eu am crezut si cred in puterea lui Victor de a-si valorifica, spre binele partidului,  tineretea ca un atu esential si de a sti sa o imbine cu experienta dobandita in cei zece ani de activitate in partid. Aveam nevoie stringenta de un nou inceput. Acum, avem aceasta sansa si sper ca vom reusi sa dam romanilor un partid de stanga in care sa-si regaseasca gandurile si sperantele.

PSD a avut taria sa aleaga schimbarea in timp ce altii inca mai clameaza teorii despre reforma si agita prafuite lozinci anticomuniste, recuperate din recuzita anului ‘90, nebagand de seama ca, intre timp, ei insisi au imbatranit in rele si compromit orice idee de reforma. Cu tot cu erorile organizatorice si excesele unora, PSD a avut forta, la acest Congres, sa se arate asa cum este. Cu bunele si cu relele sale, cu plusuri si minusuri, cu diversitatea de opinii si de generatii. Mai mult decat atat, PSD a avut taria de a-si pune diagnosticul, discursul domnului Presedinte Iliescu fiind, in acest sens, o radiografie fara menajamente. Iar remediul ales reflecta clar vointa si capacitatea de innoire a celui mai viu partid de pe scena politica romaneasca.

Am dovedit, la acest Congres, ca avem puterea de a ne privi realist in oglinda si de a actiona ferm. Sper ca Victor Ponta si echipa aleasa in conducerea partidului – din care, din pacate, nu voi face parte, dar de care ma simt foarte aproape – noi, toti, cei ce credem in valorile social-democrate, vom sti sa valorificam acest start in forta in folosul tuturor celor care isi pun sperantele in noi.

36 de gânduri despre “Un nou start pentru PSD

  1. Corina,
    MANELIZAREA CONTINUĂ ÎN PSD, DIN NEFERICIRE…. INADMISIBIL, TRIST, DELOC O BINEFACERE IMAGINII PSD, DIMPOTRIVĂ….
    Cum va rezolva Ponta asta, printre atât de multe altele ??
    Postez şi aici comentariul meu postat pe blogul d-lui Preşedinte Ion Iliescu prin intermediul căruia ne exprimăm câteva din multele medumeriri, îngrijorări… căci, tot n-am înţeles PSD încotro ??

    Sibilla Says: Your comment is awaiting moderation.
    21/02/2010 at 11:39 am | Reply

    D-le Preşedinte Ion Iliescu,
    Postez şi-n spaţiul domniei dumneavoastră câteva mari şi late… nedumeriri, pe care, le-am ridicat la fileu şi d-lui Adrian Năstase.

    D-le AN,
    Câteva… nedumeriri :
    – ce are de câştigat PSD prin alegerea lui Vanghelie ca vicepreşedinte iar a Corinei Creţu, de ex, nu ???!!!!
    – cum va reuşi Victor Ponta , cum va scăpa de UMBRA socrului său, * renumitul * Ilie Sârbu ??
    – recunoaşteţi că fără de susţinerea d-lui Preşedinte Ion Iliescu şi a domniei dumneavostră, Victor Ponta NU ar fi câştigat, chiar dacă el a făcut-o neaşteptat de timid şi aceasta NU mi-a plăcut…??

    În fine, postez şi aici opinia Baciului Leo şi, tare mo-e că are dreptate, aşa cum am spus, să dea Dumnezeu ca noi cei sceptici să NU avem dreptate, dar… :

    leo, pe februarie 21st, 2010 la 12:59 cică: Edit Comment

    ŞI TU BRUTUSSINA?!
    Că Adrian Năstase – un om efectiv sfâşiat între enorma capacitate şi forţă cu care l-a înzestrat Dumnezeu, pe de o parte, şi incredibila manieră veşnic ezitantă în care a ratat, INVARIABIL, momentele în care se cerea IMPERIOS făcut pasul înainte, NU înapoi, pe de altă parte – nu poate decât să fie egal cu sine însuşi, lăsându-ne, ca-n alte prilejuri, „plăcerea” de a alege răul mai mic, la limită, spre infinit limită, să zicem că l-aş putea înţelege. Pe tălică, pentru fraternizare cu „prieteni”, NEVER-EVER!
    Nu pot decât să-i doresc (mă rog, ştiu că oricum n-are cum să-i ajungă la „urechi” că nu vizitează Sfinxul aşa ca… alţii, mai mari ca el în anvergură politică) să nu constate, nu mai departe de un an, ce a trebuit să constate acum privind în urmă la precedenta ocazie în care măruntul poporean de-şi zice baciul leo a îndrăznit să-i conteste poziţia dumnealui, marele om de stat – la naşterea guvernului chiloţard, aşa cum avea s-o facă şi mai apoi în faţa unei alte ratări marca ANeul a şansei de a fi un om al momentului, atunci când a făcut pasul înapoi, NU înainte, deschizând larg calea lui Gollum spre îngroparea democraţiei sub un partid-stat, refuzându-ne dreptul de a avea un ADEVĂRAT candidat social-democrat la prezidenţiale: să constate că ăsta baci NU DESCHIDE GURA NICI LA COMANDĂ, NICI DE POMANĂ, CI ATUNCI CÂND CHIAR RESIMTE STRÂMBĂTATEA UNEI DECIZII PĂGUBOASE! N-oi fi eu tata omidu, dar nu cred că poate cineva spune despre fulguranta mea carieră de consilier de ocazie în piele de blogger amator c-ar fi marcată de inconstanţă ori poziţii aberante, neconfirmate de evoluţii ulterioare. Care carieră, iacătă, tumna s-a repauzat!
    Aveţi grijă de voi!
    Dumnezeu să vă apere, c-aici, pe pământul vechii Dacii, chiar nu mai văd cine…
    http://sfinx777.wordpress.com/2010/02/21/la-treaba-victor-ponta-ai-cu-cine/#comments

    La rându-i, colegul Augustin are o opinie:
    Augustin, pe februarie 21st, 2010 la 11:59 cică: Edit Comment

    Sint sceptic! Sau, poate, doar circumspect! La urma urmei, despre OMUL Ponta nu stim prea multe. Si, printre alea putine pe care le stim, ar fi ca a fost favorabil (mez)aliantei PSD – PDL sau ca are un socru ciudat de deschis catre Cotroceni. Tineretea este (dar nu totdeauna!) un atu.
    Astept ca Victor Ponta sa-si precizeze pozitia fata de Traian Basescu.
    Sigur, trebuie sa plecam cu prezumtia de nevinovatie. Sa lasam faptele sa vorbeasca, iar Ponta va avea ocazia, destul de curind, sa dovedeasca daca este demn de incredere. Sau nu!
    Doamne ajuta!

    Concluzionând : să dea Dumnezeu ca nici unul din noi să NU avem dreptate. Bucuria mare e că PSD a scăpat de Prostăvac, dar…. tot NU am înţeles în ce RELAŢII e V Ponta cu Băsescu Tr, scăpăm ŞI de socrul său sau ??… şi de ce Victoraş Ponta NU concepe-n nintea sa cinără că AN va trebui să candideze şa Preşedinţie, nicidecum el, Doamne iartă-mă, acu chiar face pe fifi înaripatul… Am senzaţia că tânărul Ponta posedă o doză de narcisism, mefalomanie ( ? ) care NU dă deloc bine ca social-democrat, mai ales în ochii electoratului, se va găsi careva să-i traducă acest aspect DELOC de neglijat ??
    De această dată, d-le AN, de la domnia dumneavoastră dorim nu neapărat nişte răspunsuri, ci o OPINIE OBIECTIVĂ, cu speranţa că veţi avea amabilitatea. Mulţumesc.
    Sibilla

    D-le Preşedinte,
    Se continuă cu… * manelizarea PSD * ??? Vanghelie bine mersi vicepreşedinte al PSD, oar Corina Creţu, un om cultivat, un pesedist onest care a demonstrat prin fapte, nu prin vorbe ce capacitate are, nu e vicepreşedinte ?? Va fi oare Schiimbarea mult aşteptată în PSD, pusă-n practică, transpusă-n fapte sau altă Mărie cu aceiaşi pălărie ? Suntem debusolaţi, nu am înţeles ceva aspecte…
    Vă rugăm să aveţi amabilitatea să ne limpeziţi, opinia domniei dumneavoastră fiind cea mai echilibrată aşa cum bine ştim. Cu mulţumiri,
    Sibilla

  2. Stimata doamna Cretu, imi pare rau ca nu ati fost aleasa ca vicepresedinte al pesedeului, cred ca ati fi meritat asta. Va urez numai succese in continuare. Cu stima.

  3. Nici mie nu-mi vine sa cred ca nu te afli printre vicepresedinti. Dimineata am citit de 3 ori lista. Cu toate aceastea eu sunt sigur ca vei avea un cuvant de spus in ceea ce priveste noua orientare a partidului.

  4. Dragă Corina…, să spunem că am încrederea în ceea ce este şi reprezintă Victor Ponta, deoarece eu cred în puterea de raţionalizare, în înţelepciunea Domnuli Adrian Năstase. Nu cred că l-ar fi susţinut pe Victor Ponta dacă nu ar fi crezut în el şi în schimbarea pe care acesta poate să o adugă imaginii partidului, DAR…, pentru că întotdeauna există un mare dar… am un mare amar în suflet în ceea ce priveşte Congresul şi anumite aspecte din partid.

    – cum poate un Vanghelie să reprezinte acest partid cînd există oameni cu o mai mare consistenţă şi calitate politică, responsabilitate şi pregătire…specialişti care sunt mult, mult mai capabili şi mai adecvaţi???

    – defapt cum poate un om cu limbajul şi comportamentul lui Vanghelie să mai rămână în partid? oare numai noi proştii vedem cât de multă imagine negativă produce şi cât de mult trage partidul în jos???

    – cum s-a ajuns în situaţia în care nici la acest Congres să nu existe nişte candidaturi clare, clădite în timp în partid şi au fost aruncate în faţă câteva candidaturi ca şi când acestea ar fi fost singurele posibilităţi? oare unde este pepeniera calitativă a acestui partid? cum se ajunge mereu la candidaturi de necesitate şi nu de calitate??? o luptă acerbă şi frumoasă…de ce nu vedem?! unde sunt elitele partidului şi de ce dau înapoi când e vorba de aşa ceva? unde sunt opţiunile de VALOARE?

    – cum spuneam cred în alegerea de a-l susşine pe Victor Ponta, dar nu ştiu de ce am revăzut în l un Geoană de acum câţiva ani… SPER să mă înşel şi să nu fi fost ales să candideze pentru acest post pe principiul: altul mai bun nu avem!

    Cât despre alte dezamăgiri…nici nu mai ridic problema acum…

    Am avut însă o mare bucurie şi am simţit pentru prima dată mândrie pentru faptul că întotdeauna am crezut în Domnul Iliescu, în politicianul de mare, mare valoare şi în diplomaţia sa remarcabilă.

    E un adevărat lider!

    Şi acum zâmbesc când îi revăd în memorie discursul fără egal…poate singurul care a meritat să mă uit la tot Congresul şi să-mi înghit lacrimile de neputinţa de a fi un om simplu, fără nici o valoare politică!

  5. Aşadar, suntem în data de 21 februarie al anului 2010 după creştinul Hristos. În calendarele cele masonice, asta ar însemna de fapt .4020sau ceva de genul acesta, dacă vreţi neapărat să fim conştiincioşi. Şi televiziunea romînă este într-adevăr extrem de mult, ca şi ziaristica fiindcă ambele nu fac nimic altceva, cît este ziua de lungă, decît să menţină gradul îngrijorător de ridicat al handicapului mental al cetăţenilor, prin credinţe etno-botanice-animaliere şi planetare de tipul vrăjitoarelor şi astroloagelor de tip violet. Fiindcă, apropos de marea asta credinţă numită francmasonă, la fel cum este şi religia cea creştină şi cel mai mult acea ortodoxă, pînă la urmă, nu îmi apare decît ca o reamintire ale perioadelor mele din copilărie în care citeam cărţi de poveşti ca apoi să organizez scenarii de teatru după acestea, cu fetiţele din vecini.
    Şi îmi dădeau mie de altfel, dreptate, nişte domni, pe blogurile celor 2 domni politicieni cu care am încercat să comunic, până acum. Şi tot aceşti domni erau mereu cei care observau că am obiceiul să ţopăi cât e ziulica de lungă cam peste tot şi să dansez precum o sportivă de performanţă ce sunt. Totuşi, în condiţiile în care le-am spus efectiv ceea ce îmi doresc de ani şi ani şi exact aşa cum şi vreau şi mai ales exact în acelaşi mod în fiecare an, nu ştiu ce îmi va aduce această schimbare într-un partid la care nu am mai mare acces decât online ţi într-un mod birocratic prea incomplet şi ne-necesar. Şi, da, pînă acum a trebuit ‚să mă obişnuiesc’ că sunt şi voi fi o ‚handicapată’ care s-a născut în condiţii de stres, cu plămânii slab dezvoltaţi şi cu oase sensibile precum o prinţesă de cîmp. Şi, pe măsură ce am ajuns şi femeie şi am început după vârsta de treizeci de ani să resimt îmbătrînirea celulei în mod natural şi din zi în zi, am devenit din ce în ce mai mult nevoită să mă confrunt, precum ex-Preşedintele de partid social-democrat romîn, cu spiritul concurenţial bolnav şi totodată îmbolnăvit al maică-mii în etate de aproape şaizeci de ani. Şi credeţi-mă că am învăţat pe de rost, de atît de prea mulţi ani, fenomenul prin care dă vina pe mine şi îmi găseşte aşa-numite ‚handicapuri’ precum este cel de memorie pe care ea numai-însă îl are mereu, în timp ce eu sufăr că sunt ne-futută de ani de zile fiindcă nu am găsit pe unul care să ştie cum să o facă cu mine mereu-dar cel mai mult fiindcă stau în casa asta nenorocită unde mi se întoarce stomacul pe dos de cîte ori îmi dă să mănînc ceva greu pentru în definitiv orice stomac şi mai ales fiindcă îi aud cugentînd neschimbat de ani şi ani la fel precum majoritatea asta a celorlalţi cetăţeni care sunt, cu toţii şi toate, fiinţe exact ca şi ele şi ei.
    Astfel, nu ştiu dacă se va schimba vreodată ceva, în contextul în care poporul ăsta fără memorie şi deci fără o bine-asimilată şi complexă cultură plurisemantică gândeşte identic de ani şi ani. Şi cui să îi vorbesc eu în condiţiile ăstea despre legislaţia mondială a ne-discriminării şi cea a egalităţii în drepturi între sexe şi oameni şi să îi explic de curente mondiale în evoluţia societăţii precum este de pildă cel ‚feminist’, dacă mi se dă în schimbul afirmaţiei mele evazive că nu trebuie să fac şi să am, vreodată copii, aceeaşi replică dintotdeauna: ăvezi că şi pe prinţesa Olandei o blestemaseră nişte ţigani şi nu a mai reuşit să facă copii, că aşa mi-a amintit mie un mare popă creştin:
    Şi în absolut fiece an se întîmplă la fel, de cînd mai ales cu flacăra asta cea violet împotriva căreia am luptat neîncetat în ultimul timp să nu îi permit îsă îi mai ducă’ pe cretinizaţii de ei-ele înşişi români.
    Dar ce contează, în fond şi la urma urmei, că eu vreau să fac numai ce vreau şi nu vreau să fac vreodată copii: prinţul liniştitor de spirite este pe drum şi va poposi pentru nu mai ştiu ce minuscul de timp: iar eu trebuie să stau şi să accept cuminţică îce o vrea Domnul ăsta care este al lor şi ‚Creştin’, tocmai fiindcă ‚sunt o doamnă’ deşui nu ştiu încă pentru cât timp, ca în fiece an şi astfel devin automat obligată faţă de toţi proştii şi idioatele ăştia ai societăţii să mă comport întotdeauna ca ei-ele ‚să ânţeleagă mereu cu cine au de a face şi că eu sunt şi-am fost de mult timp ‚o doamnă’ fiindcă aşa vreau eu mai ales ca să fiu. Dsedus logic de aicea, nu mai contează nicidecum ceea ce vreau eu şi mai ales dacă eu ca şi ei ştim că este un lucru cît se poate de normal să nu vrei precum şi vrei de altfel, să ai copii.
    Dar scriu identic în fiecare an, în aşteptarea lui-un prinţ şi leu totodatî care să aibă dezlegare să se culce cu mine –aşa cum vreau eu_, fidel şi totodată intelectualo-sportiv şi profesionist_- din cînd în cănd periodic şi mai ales nu numai de cîtrva ori pe an. Ou sont les hommes et les femmes d’antant? Ou sont les neiges, moi je me demandes şi într-adevăr mă tot întreb şi întreb fără folos—fiindcă trebuie să mă ‚adaptez’ şi să accept ce mi se dă..şi eventual să nici nu mă plâng. Şi, din experienţa mea proprie, am observat că nu este până la urmă numai un semn exclusiv al Guvernului Portocaliu..Punct.

  6. Stimata doamna Cretu, voi sterge blogul instalatorului peste citeva minute, va rog scoateti link-ul din blogroll. Va multumesc in mod deosebit pentru cooperarea despre care cred ca a fost mai lunga de doi ani. Pot spune ca am invatat cite ceva de la dumneavoastra in acest timp. Va doresc mult succes in continuare si, nu scriu o gratuitate, incercati sa aveti in vedere o candidatura viitoare la presedintia tarii. O doamna candidat va fi o premiera si un soc si – chiar daca nu va fi un succes – un drum deschis. Cu stima.

  7. Câte femei sunt în conducerea PSD?
    Abia acum capătă greutatea cuvenită avertismentul preşedintelui Iliescu în ceea ce priveşte modul de alegere al vicepreşedinţilor.

    Cu un regret sincer,

    Petruţ

  8. Dragi prieteni, va multumesc pentru ca imi sunteti aproape. Nu sunt dintre cei ce alearga dupa functii, asa ca nu sunt prea afectata, mai ales ca acest congres a dat semnalul necesar si decisiv de schimbare la varful partidului. Normal ca imi pare, totusi, rau ca din cei 15 vicepresedinti, doar 2 sunt femei, ceea ce inseamna un dezechilibru dezolant. PSD, ca partid de stanga, va trebui sa-si remedieze aceasta carenta. Sunt optimista ca vom sti sa devenim partidul de stanga reprezentantiv, energic si combativ de care romanii au nevoie. In acest sens, sper ca discursul d-lui Presedinte Ion Iliescu sa devina baza de construire nu numai a unei structuri de partid suple, eficiente si in interiorul careia sa primeze competenta, ci si a unei comunicari mai stranse si mai oneste cu cetatenii.

    Regret decizia Instalatorului de a-si sterge blogul. Ai avut intotdeauna comentarii dintre cele mai argumentate si la obiect, de aceea sper ca vom putea continua acest dialog care dureaza, iata, de ani de zile.

    Va multumesc, inca o data, pentru cuvintele voastre de incurajare. O seara frumoasa tuturor!

  9. @corina, intrebare: victor ponta se va lasa condus de socra-sau?
    stiind cat rau a facut partidului ilie sarbu si nu numai partidului ..va face victor ponta epurari asa cum au facut sarbu si geoana cu colaboratorii lui iliescu,nastase,oprescu…??

  10. Mi s-ar parea normal ca euro-parlamentarii romani sa aibe mai multa vizibilitate in structurile de conducere ale partididului. M-am bucurat sa ii vad VPs pe Adrian Severin si Titus Corlatean. .

    In orice caz, schimbarea s-a produs, poate nu in forma asteptata de multi, dar…sa speram in mai bine, cu o conducere tinara, sprijinita de seniorii partidului.

    Cred ca potentialul excelent de leadership al Corinei trebuie mai bine exploatat de partid. Bafta si tot inainte ! :))

  11. Megalecţie

    Bunicul se ţine bine. În preajmă zburdă cei doi nepoţi-băieţi, din ce în ce mai revendicativi şi posesivi în ceea ce-l prveşte. Se hotărăsc a se aşeza pe genunchi moşului, dar, vai ! pe acelaşi genunchi. În final se caţără fiecare pe alt genunchi, nu înainte de a lovi ţurloaiele cu strigăte de învingător, că al lui e mai genunchi. La fel se războiesc şi la împărţitul mustăţilor, trăgând din răsputeri fiecare de a celuilalt. La împărţitul obrajilor lucrurile se complică, susţinând că al lui e mai obraz, sfârşind prin a pălmui cu ură pe cel stăpânit vremelnic de adversar. De durere bunicului îi cug, şiroaie, lacrimi pe ambii obraji. Abia atunci copii se potolesc, şterg obrajii cu palmele vinovate, după care, spăşiţi, îi sărută.
    S-a mai consumat o lecţie practică. A meritat preţul ? Bunicul crede că da …
    …………………………………………………………………………………………………
    Congresul s-a terminat.Bunicul a plecat acasă. Înainte de a se culca mai dă un telefon să-şi felicite nepoţii !

  12. CANTECUL DE LEBADA AL DEMOGRAFIEI NATIONALE
    ( Trecerea dureroasa si putin lenta de la folclor la manea )
    Pe tot globul traditia cerea ca oamenii bogati sa faca multi copii. Astazi creiatorii valorilor, cei care sau afirmat in societate nu mai fac copii. Clasele sociale mai joase fac o gramada de copii punand in pericol caracterul genetic al societatii. Efectul este general si vizibil.Tarile desvoltate din vest au creiat enorme avantaje pentru familile cu multi copii. Asfel sa ajuns la o industrie de cresterea a copiilor. In USA nasterea unui copil anunta cumpararea……unui nou frigider sau televizor color. Efectul politicii democratice de stanga este evident pe continentul european unde populatia araba va deveni majoritara iar in USA populatia alba nu mai este majoritara.
    Nici unde sitiatia este mai vizibila ca in Romania. In timp ce un roman face un copil, tiganii fac 8. Am facut un film despre tigani , Sunt fascinat de tigani si am
    fost todeauna interesat de cultura lor autentica. Cei cu satra sunt probabili ultimii oameni liberi! Vorbesc cu totul de altceva. Se gasesc fata doua culturi diferite, iar una din cauza exploziei demografice este pe cale de disparitie. Romanii au obiceiul sa inchida ochii sperand ca lucturile se vor aranja de la sine sau cineva din afara va face ceva pentru ei. De data aceasta cand vor deschide ochii …..va fi prea tarziu. Acest blog de exceptie ar putea gazdui o discutie despre acest fenomen socio- demografic, definitiv cel mai important in evolutia viitoare a societatii romanesti.
    Robert Horvath DEVA Cineast New York http://devanewyork.blogspot.com/
    http://devanewyork.blogspot.com/

  13. Am vazut intru.na dintre secventele date de antene ca ,Marean Vanghelie v.a salutat si cred ca foarte curand se va gandi sa faca un gest in sensul spus de domnia voastra aici.Ma alatur si eu celor care si.au manifestat regretulde a nu va fi regasit in bordul nou alpartidului dar inca nu e tarziu si prilejuri se vor ivi cat de curand.Faptul in sine este un compromis ce vine sa adune toate optiunile si sa impace aproape pe toata lumea.Acum trebuiesc confirmari si cat mai repede cu putinta.Sa fie intr.un ceas bun si spor la treaba ca.i berechet …Cele rele sa se spele,cele bune sa se adune.!

    spedy/22/02/2010

  14. @corina,
    daca n-ai un raspuns la intrebarea mea,stere-o te rog,intr-ucat iti consuma spatiul pt comentarii, iar eu stiu raspunsul. ponta nu va proceda la fel,deoarece e un baiat mult prea..instruit :))

  15. Megaintuiţie

    La primii oameni de stat în vinci (!?), alias Boc-Băsescu, am admirat minţile static nedeterminate de origine corpusculară, ondulatorie mai greu că n-au onduleuri. Modelul matematic – cel al şobolanilor – a fost ales pentru a pune de acord cerinţele cu resursele. În fapt se simulează, până la formarea reflexelor condiţionate, după principiul Mengel-Pavlov, pe un segment „dilematic”, lung de 20 cm, materializat c-o cretă, neapărat albă, pe toate spaţiile de parcare încă necontractate cu doamna Udrea. La capetele segmentelor se amplasează promisiunile electorale cele mai stimulative pentru papilele şobolanilor, ca de exemplu : salam într-un capăt şi caşcaval la celălalt, dar obligatoriu la mijlocul segmentului o lamă de ras cu tăişul în lungul acestuia. In baza principiului „dilematic” şobolanul atras de promisiunile electorale vizibile, se plasează la mijlocul segmantului cu gâtul pe tăişul lamei, unde pe reflexul nehotărârii (să rod salam sau să rod caşcaval ? ) îşi tot întoarce capul stânga dreapta – evident un gest sinucigaş avut în vedere la proiectare. Toată suflarea şobolanilor salivează în prezenţa promisiunilor electorale, fără a băga de seamă că între timp au fost retrase promisiunile electorale (salamul şi caşcavalul) ; aceştia tot pe baza principiului „dilematic” se poziţionează la mijlocul segmentului unde consternaţi de absenţa promisiunilor, se tot întrabă : unde o fi salamul, unde o fi caşcavalul ? mişcând capul stânga-drepta şi, evident, tăindu-şi gătul, astfel dând verde ca modelul matematic să fie generalizat la nivel macrosocial, spre lauda lui Boc – Băsescu.
    Proştii vor “cârcotii”. Deştepţii vor jubila !

  16. Doamna Corina Cretu,
    Vreau sa va rog sa imi permiteti sa pun link pe blogul dumneavoastra.
    Am speranta ca domnul Pandele (primarul din orasul Voluntari) membru cunsocut al PSD-ului va citeste blogul.
    Mentionez ca nu doresc nici un tratament special.
    Chiar nu conteaza ca sunt simpatizant PSD si ca promovez in blogosfera valorile social democrate.
    Vreau sa fiu tratata ca orice om care are o proprietate in ORASUL VOLUNTARI.
    http://theodora0303.wordpress.com/2010/02/22/domnule-pandele-vreau-si-eu-o-audienta-de-2-minute/
    Va multumesc din suflet pentru amabilitate!
    Va urez o zi buna!

  17. Veche felicitare

    Că Victor Ponta-i maimuţoi, Băsescu zise,
    Precum citi-i recent într-un ziar ;
    Felicitare la nivel de oaie, pare-mi-se,
    Că de ceva mai nobil n-a avut habar.

    Bătrâne cimpanzeu, ca tată de maimuţe,
    Puteai să fi mult mai prevăzător…
    Să nu-i faci poftă de ceva lenuţe !
    Vai ţie, fă-ţi o cruce, lipsit eşti de umor!

  18. Felicitari pentru ca s-a ales un presedinte tanar, care poate va reforma si reorganiza mentalitatea partidului. Merita si un tanar sa se afirme la acest nivel. Vom vedea ce poate sa faca pentru patrid si nu numai, poate va deschide un nou orizont pentru viitorul politic.

  19. amycommunications spune: Comentariul tău e în așteptare.

    februarie 22, 2010 la 11:07 pm
    M-am repezit să scriu aici că regret nespus că nu a existat o altă opţiune pt. a îmi susţine candidatul la Preşedenţia P.S.D. ului, că nu l-aş fi ales vreodată pe Victor Ponta! Văzîndu-i cravata de culoare violetă pe care el la fel ca şi prezentatorul de la A3 la ‘Sinteza Zilei’ o poartă şi chiar se mîndresc cu asta şi, după ce am ascultat mai devreme discursul dlui Năstase, mi-am dat seama că toate temerile mele legate de pre-schimbarea P.S.D.ului se dovedesc a fi întemeiate>

  20. buna seara,
    cred ca ponta are sa surprinda prin numarul de capete taiate. va mai surprinde prin numarul celor lasati in ofsaid. mai ales pe cei cred ca sunt acum pe cai mari.

  21. Corina,
    In articolul tau vorbesti despre acelasi congres cu cel vazut la televizor? De aceeasi schimbare hotarata cu shaptej’de voturi diferenta?? Despre aceiasi vanghelii si opriseni??? Despre marele lider „bai victoras”???? Despre marea schimbare cu lasati masinile bengoase mai la fereala ca e presa in curte la psd?????
    Locul tau nu e intre ei, parerea mea!

  22. Pingback: Despre bărbaţi « Ioan Usca

  23. Draga Corina, LA MULTI ANI de Dragobete!
    Iti las cu multa bucurie, un ghiocel ivit din roua zapezii invinse 🙂
    Primavara e aproape de start, sta la sfat cu vestitorii.
    Multa forta si prospetime in poligonul de trageri al politicului, dar si in zonele pasnice ale vietii!

  24. În timp ce toate acestea aveau loc într-o organizaţie ‚de stînga’ pe care eu însămi o privisem ca fiind aptă să mă ajute să îmi continui drumul meu propriu fiind spiritual adică profund de învăţare-cognitiv, îmi aminteam că societatea aceasta mai mult decît altele, m-a pus pe mine aproape numai, să îmi slujesc cu fidelitate patria chiar şi pe vremea cînd mică şi bolnavă şi ţinută expres în boală eu fiind: şi toate acestea, fără să îmi dea nimic în schimb.
    Mai mult decît atît, în loc să îmi răsplătească profunda-mi conştiinciozitate şi fidelitate faţă de cunoştinţele pe care m-am zbătut din ce în ce mai mult să le obţin în acelaşi timp cît învăţam să le dau şi celorlalţi: s-au comportat şi încă se comportă exact ca nişte retardaţi mental. Fiind mereu pe toane şi cu mintea în permanenţă fiind scotocitoare de acuzaţii şi de întrebări prostesc de prea copilăreşti, eu observam încă din timpul liceului şi-apoi în facultate şi în viaţă fiind, cum dimineaţa acestea şi aceştia care mult mai mult decît oameni obişnuit de proşti s-au dovedit a fi prea politiciene-politicieni: ridicau o problemă de dezbatere pentru ca, spre seară, să se răzgîndească profund asupra ei. Şi, da, cînd mă gîndesc, în cazul ăsta în care toţi erau la fel, că eu îmi căutam iubit aşa cum ăl vedeam-şi-l văd încă-şi-l voi vedea doar eu(!!).
    Şi-aceşti prea mult şi mulţi nedevoltaţi şi ne-mutante şi ne-mutanţi fiind, m-au pus mereu în situaţia ingrată să mă consider în rând cu lumea şi într-o situaţie normală adică firească de viaţă eu fiind, fiindcă nu am avut şi ăncă nu am nici acum foarte aproape de cei treizeci şi unu de ani ai mei împliniţi chiar absolut nimic din tot ceea ce merit numai eu, comparativ cu fufele şi peştii şi licenţiaţii agramaţi sau şi neprofesioniste-neprofesionişti, însă aceşti fiind de un profund succes.
    Iar eu, după accidentul meu care mi-a amplificat ceea ce avusese începutul în copilărie şi-apoi se continuase în adolescenţa-mi, deşi devenind şi eu precum Daniel Temmet din U.K., eu mi-am ales să învăţ să mă dezvolt precum o ‚seducătoare’ cu personalitate echilibrată însă şi genetic însă fiind cam prea mult raţională faţă de ceea ce ar fi privit ca fiind ‚firesc’. Şi, după chiar nenumărate auto-experimentări după tehnici ale Caballei evreieşti, am ales în cel de al doilea an din prima facultate şi-apoi am repetat experienţa la cîţiva ani după ce o terminasem în perioada în care am fost trimisă la un O.N.G. plasat vis-a-vis de Facultatea de Drept din Bucureşti şi care se ocupa –mai ales prin mine-de copii şi de abandonaţi, de handicapaţi şi mai ales de post-traumatizaţi(!!): să îmi pierd capacităţile mele telepatice care însă mă plasau mult deasupra celorlalţi prea mulţi.
    În consercinţă, eu am ales să fiu femeie în proporţie de % procente şi voi munci toată viaţa să fiu aşa cum sunt şi mult mai mult şi mai practic decît acum: cea mai femeie între femei, prin conştiinţa-mi din ce în ce mai puternică în primul rînd.
    Astfel încât am ănceput şi-am continuat mereu să îmi dezvolt abilităţile mele profund de cognitive în cel mai clasic mod cu putiinţă fiind: ca să nu fiu vreodată confundată cu vre un geniu dar mai ales nici cu un om obişnuit adică normal de incompetent. Şi, în conformitate cu aceasta, am reuşit să fiu precum orice om peste medie de inteligent fiind, capabil deci de o capacitate de predicţie a rezultatelor din jocurile de cazino.
    Cu toate acestea, pe lîngă faptul că sunt pusă în permanenţă, Doamne, în situaţia să mă confrunt numai(!!) cu acei majoritari(chiar şi licenţiate-licenţiaţi şi doctorande sau masteranzi) care sunt profund miraţi de faptul că eu nu obosesc şi maui ales nici nu am obosit vreodată să gîndesc constand şi prea profund, deşi o mică aiurită voi fi mereu de nu voi fi ajutată să devin eu însămi pe plan individual şi plurisemantic de material.
    Şi revenind acum la idioţii cei majoritari şi prea invidioşi şi retardaţi care îmi asociază inteligenţa numai cu noţiunile de ‚policlinică-doctor-spital’, este firesc de ce grupurile acestora aşa cum aceste grupuri sunt compuse de către indivizi la fiuind pe ansamblu şi nu în detaliu exact la fel: nu sunt capabili să înveţe în vecii vecilor cum numai creierul singur şi capacităţile tale de calcul juridic şi avocăţesc adică logic şi legislativ, te pot face să rămâi chiar şi pe plan fizic constant şi acelaşi mereu şi mai ales de eşti bărbat. Deci niciodată răscolit de către capriciile hormonilor, aşa cum este orişice femelă din Universul ăsta cunoscut!!
    Nu înţelegeţi încă, nu? Păi, hai să v-o dau ca exemplu pe maică-mea: dacă ar fi în stare să înţeleagă ceea ce îi serveşte industria asta mediatică mereu, ar putea să îmi gătească aproape la fel de semi-dietetic cum o face mereu şi nu aş mai fi pusă astfel în situaţia să îmi stabilizez mereu organismul prin ceaiuri şi cafea. De pildă, o rog să gătească o prăjitură tipică de post(adică fără ouă şi uleiuri-grăsimi) fiindcă într-adevăr regimul de pe vremea cînd mi se făceau operaţii ăn spitale m-a obişnuit să îmi placă nespus. Şi, pentru aceasta, să pună foarte puţin din pachetul obişnuit de unt> Ea însă, cumpără margarină vegetală şi pune un pic din acel pachet.
    Din nefericire, ca orice om obişnuit, nu înţelege instantaneu ca mine şi crede că eu obosesc că îmi merge mintea mereu şi mai ales după ce fac şi sport lîngă cei 2 sau 4 băieţi, aşa de ‚instantaneu’: un pachet de unt are vreo 0 şi ceva grăsime iar unul de margarină vegetală are cam 70% şi ceva. Aşa încît, haideţi să facem un calcul simplu, de comparaţie a chimiei moleculare între cele 2 feluri de grăsimi: să-mi spuneţi(instantaneu ca mine, dacă puteţi?? Ce îngraşă la exact aceeaşi cantitate de grăsimi, la fel(??)
    Ei, ce e, aţi obosit deja??
    Eu nu am voie să nu fiu în criză, dacă voi sunteţi, cumva?? De CE?? Oamenii, ca si natiunile, vor actiona rational numai dupa ce toate celelalte posibilitati au fost epuizate. Nu/mi amintesc cine a spus asta, în timp, dar trebuie să vă atenţionez să nu vă mai jucaţi cu mine şi cu cei dragi mie, dat fiind: ‚cînd bărbierul foloseşte o lamă ascuţită, trebuie să staţi întotdeauna nemişcate-nemişcaţi. Ei, m-aţi înţeles (din nou) acum* Aţi re-memorat??
    Şi, dacă ne gîndim puţin să facem o asociere cu emisiunea aceea ‚Galilei’ cu situaţia politicii de stînga pe care eu o doresc să fie foarte puternică precum este de exemplu în Franţa şi în toată U.E., ne raportăm la motivul pentru care unii politicieni părăsesc acum gruparea în care se află şi mutanţi, amestecaţi. Că aceştia care tocmai au părăsit partidul şi au devenit ‚independenţii’ lui Băsescu, nu este de mirare nicidecum. În cazul în care doresc –ca mine şi ca nemţii, cred-să îşi facă locuinţe stabile şi foarte sigure în copaci vînjoşi şi foarte mult stabili, poate fi o posibilitate oarecum, căci nu sunt aceşti domni care au părăsit partidul şi nici nu i-am considerat a fi cei 2-4-6-8 băieţi-bărbaţi pe care îi prefer .Un lucru este sigur însă: aceşti pretinşi îintelectualiî nu-mi dovedesc mie, personal, decît 2 lucruri şi ambele deodat+: că sunt extrem de instabili şi de neîncredere şi că, mai mult decît atît, se mişcă în raport uluitor de coincident cu însăşi redactările pe care eu le fac în cel de al 2lea volum din cartea mea. Iar internetul îmi este controlat..de 2plus unu ori, vă reamintesc.
    Mă ntreb, în aceste condiţii în care portocaliii îşi publică cărţi la aceeaşi editură Niculescu în care ex-preşedintele ‚stîngii’ romîneşti a fost publicat, anul trecut: va mai rămîne oare loc şi pentru mine, pe undeva* Cel puţin, eu aştept şi sper fără folos de 5 aproape 6 ani. Şi încă scriu..fără să am succes aşa cum îl merit numai eu..scriu în zadar, la fel precum Bulgakov.
    Nu ştiu: să zic Ami N?!

Lasă un răspuns

