Pentru o strategie coerenta de integrare a romilor

10 gânduri despre “Pentru o strategie coerenta de integrare a romilor

  1. Pingback: Ana Maria Ioana Ana Maria Ioana « Gabriela Savitsky

  2. Dragă doamnă Corina, vă mulţumesc că mi-aţi citit postarea mea d. ţigani, însă să ştiţi că eu m-am referit la mine în mod speciali şi la altele ca mine(extrem de puţine şi ne-ţigănci). Astfel, am eu net permanent(şinut sub control de îcopiiiî voştri şi ai lui) lăsîndu-mă mereu să ghicesc ce ştiţi-ce nu-şi cine, mereu; am şi un tel. mobil pe care însă nu ştiu încă să îl folosesc cum ar trebui fiindcă nu am timp efectiv să citesc şi asta şi să reţin întocmai precum un elefant fără prea multe griji-am acestea, dar cam atît..de ani şi ani..şi dau fără să primesc nimic..chiar dacă dau în speranţa că voi primi şi eu..fără întîrzieri..cum este adică normal. Vă mulţumesc.

    • Adică..să nu credeţi că eu, fiind o ne-ţigancă (chiar dacă îmi plac şi mie dansurile şi fustele acestora cum le plac tuturor străinilor d.e.)-am timp şi mai ales kef să îmi pierd vremea preţioasă pt. 300 votanţi ..care m-au furat şi continuă să mă fure intelectual, chiar şi acum..precum şi ceilalţi ‘copii’ şi ‘necopii’. Spasiva-thank you.

  3. Dl. Ambasador Natsuo AMEMIYA
Ambasada Japoniei in Romania
在ルーマニア日本国大使館
NOTA INFORMATIVA:
    CU OCAZIA VIZITEI PRESENTELUI BASESCU IN JAPONIA CINEASTII ROBERT HORVATH- DEVA SI SOTIA SA KIYOKO HORVATH DECLARA GREVA FOAMEI IN FATA AMBASADEI ROMANE DIN TOKYO.
    BLOG http://devanewyork.blogspot.com/

    CORESPONDENTA SPECIALA – ULTIMA ORA DE LA TOKYO !

    GREVA NOASTRA SE BUCURA DE SUCCES. NE-AM MUTAT IN PARCUL INVECINAT PALATULUI IMPERIAL. ZIARELE SI STATIILE PUN VIZITA, IN CONTEXTUL LOVIRII UNUI COPILAS IN PLEX SI A UNOR GAFE URIASE DE PROTOCAL. ACEASTA VIZITA SE DATORESTE
    NOULUI GUVERN DE STANGA CARE A VENIT LA PUTERE. ASTAZI VOM AVEA UN INTERVIU
    DESPRE UN PRESEDINTE SECURIST SI VOM RELIEFA BIOGRAFIA DE GOLAN LA NHK – PRINCIPALA STATIE DE TV JAPONEZA. VA VOI TINE LA CURENT DESPRE VIZITA PLINA DE INSUCCES AL PRESEDINTELUI PE VIATA SI PROBABIL PENTRU ETERNITATE TRAIAN BASESCU. SA-I URAM INSUCCES IN CONTINUARE !

  4. Grupul etnic cel mai vulnerabil din Europa, adică expus dispariţiei? Hmm…
    Nivelul cel mai ridicat al sărăciei?!
    Hmm…
    Accesul nediscriminatoriu la educaţie al tinerei generaţii de rromi?
    Hmm…
    Corina, ţiganii sunt o populaţie care trăieşte în preistorie.
    Pentru că aşa doresc.
    Sunt organizaţi în clanuri, triburi şi ginte.
    Nu recunosc statalitatea ca factor suveran. Inclusiv autorităţile şi frontierele.
    Refuză orice formă de integrare socio-culturală.
    Dacă ar avea o mentalitate de secol măcar al XX-lea, aş zice că sunt extrem de raşişti. Dar nu e cazul. E o mentalitate preistorică, cum ziceam. Naturală, în contextul respectiv.
    Legea ţigănească rules. Mai nou, se cheamă „tradiţie”.
    Asta înseamnă că:
    Fetele sunt obligate să abandoneze şcoale la 10 ani.
    Băieţii, la 13-14.
    Se căsătoresc la 12-14 ani.
    Conflictele se judecă în stabor, un tribunal propriu.
    Au un şef de comunitate pe linie ereditară.
    Lumea se împarte în sacru, curat, permis: de la brâu în sus, şi în spurcat, murdar, interzis: de la brâu în jos.
    Au palate cu 10-20 de camere, dar au un duş pentru bărbaţi, un duş pentru femei şi o cadă pentru copii. Câte o maşină de spălat pentru fiecare sex. Adică două. Rufele sunt spălate şi uscate separat. Nu se amestecă niciodată.
    Closetul este în fundul curţii, dincolo de gard, o groapă în pământ şi atât.
    Băieţii conduc maşini de zeci de mii de euro de la 10 ani, pe drumuri publice, chiar naţionale.
    Banii sunt tezaurizaţi în galbeni comandaţi la Viena şi Budapesta, produşi special pentru ei şi introduşi în ţară pe filiere speciale, reproduceri după ducaţii austrieci de la 1915, cu efigia împăratului Franz Iosef.
    Se hrănesc preponderent cu carne, cel mai adesea friptă. Rareori cu legume sau fructe. De unde şi rata mortalităţii ridicată, altfel spus au speranţa de viaţă relativ scăzută.
    Femeile au un rol strict limitat la asigurarea perpetuării familiei, în special pe linie masculină, şi la întreţinerea gospodăriei.
    Este un patriarhat tribal primitiv absolut, pe care doar în societăţile afro-asiatice, să nu spun altfel, îl mai întâlneşti, într-o formă ceva mai elaborată.
    Despre modul în care-şi câştigă existenţa, mă abţin. Nu că n-aş şti despre ce să vorbesc. Dar e o altă gâscă, în altă traistă. Oricum, e o consecinţă logică a ceea ce sunt educaţi să creadă despre ei şi despre ceilalţi „gadjii”. Adică străinii. Adică restul populaţiei.
    Cum ziceam, asta înseamnă tradiţia ţigănească. Pe care o păstrează cu sfinţenie.
    Aici trebuie acţionat. Dacă se poate.
    Restul, sunt vorbe de clacă. Hai să ne facem că ne pasă.
    Nu este vorba de discriminare, ci de toleranţă criminală, de corupţie, de complicitate.
    Civilizaţia se impune şi cu forţa, uneori…
    Dacă ăsta e scopul real…
    Trust me, I know what I’m talking about.
    Good luck, you’ll gonna need it!

  5. Huo, Academia Romana!

    Bancul Zilei

    Traian Băsescu a devenit academician.

    Vezi articol complet: http://www.antena3.ro/stiri/cultura/traian-basescu-a-devenit-academician-seful-statului-este-coleg-cu-ips-teodosie-si-ion-cristoiu_94334.html

    Pana unde poate merge pupincurismul la romani? Cred ca nici Teoria Relativitatii nu poate da raspuns la aceasta intrebare. Dupa neamul Ceausescu, hop si clanul Basescu! Pe cand aceleasi titluri lui EBA si Elenei ot Plescoa?
    Daca si academicienii patriei s-au manelizat de buna voie si nesiliti de nimeni, apai chiar ca suntem un popor de tot cacatul si ca patapievici ne-a intuit si descris la fix cand ne-a asimilat patibularilor, motiv pentru care esti ca si iertat horica!
    Cel putin cu ceasca ati avut o scuza, stimati ‘telectuali ai neamului, cu aceasta noua blasfemie, ce dracu’ ne mai puteti spune???!!!!
    Vorba noului vostru “colega”:
    Rusine sa va fie, academicienilor!

    Intrebarea Zilei: Stau si ma intreb ca idiotu’ traitor in Romania lu’ Traianu Academicianu’, printre atatea nume sonore definind minti si fapte meritorii, chiar nu se gaseste si o vertebrata care sa-si dea demisia in semn de protest fata de o asemenea magarie?

  6. @ Toni

    „Democraţia conservă ţigănia ?”

    Ce adevăr rostişi. Dă-l prin mai multe locuri, ca off topic.
    Cu simpatie.

  7. Revizore, e o concluzie logică.
    Mă bucur că ai tras-o de mustăţi, aşa e mai vizibilă.
    Merci!
    Pare un paradox, dar, pe măsură ce se înavuţesc, devin tot mai refractari la schimbări.
    Raţionamentul e simplu: dacă eu am reuşit atât de bine, voi, copii mei, n-aveţi nici un motiv să modificaţi ceva. Schimbarea ne distruge, tradiţia ne salvează!
    Q.E.D.
    Cât priveşte postarea off topic, nu prea-mi surâde ideea de muscă-n lapte.
    Dar, dacă se iveşte discuţia, fără greş!

  8. Ia gineală puradeilor

    Mai acana cu bombardeaua
    Că treziţi pe „acadeaua”
    Unsă astăzi, pe la spate;
    Numai la români se poate !!!

  9. Am ascultat cu atenţie,
    Acces la educaţie, cum bine ai subliniat, Corina ŞI , zic şi eu, ca om ce-a lucrat şi cu copii proveniţi din comunitatea rromă, pentru ca rezultatele să fie la un moment dat vizibile, se impune implicarea tuturor factorilor, instituţiilor, societăţii, pe termen lung… lung, pentru că mentalitatea nuse schimbă peste noapte şi e nevoie de implicare, coerenţă, resurse, asumarea responsabilităţii şi-a riscurilor şi contsanţă-n demersuri, toate pentru ca lucrurile să-nceapă să se urnească, pas cu pas.
    E greşit să afirmăm că toţi rromi provin de la Strehaia, de ex, cu case tip ranch, că toţi sunt hoţi ! Mulţi din minori au neşansa de-a se naşte îm familia în care fac ceea ce văd şi învaţă de la familia de provenienţă, sunt din start defavorizaţi de… ştiu că sună ciudat, de soartă.. Oare dacă societatea se va limita la etichete şi… atât, se va îndrepta ceva ??
    Am ţinut să spun aceste precizări pt că am înţeles ce spui tu, Corina şi NU e drept nici corect să aruncăm cu pietre, măcar în Oamenii care chiar se implică, aşa cum faci tu şi cred că eşti * înţeleasă *, funcţie de…. dispoziţie de către parte din cititorii acestui spaţiu, şi nu funcţie de ceea ce e şi nu putem nega că e.
    NU e corect să ne limităm la a blama o comunitate şi să ne resemnăm că nu s-ar putea face ceva, rămân la credinţa că merită străduinţă, şi fiece rezultat, cât de mic, să ne motiveze mai mult.
    Discuţiile, analizele, măsurile pe care le invocăm… sunt multe, complexe, important e să şi dorim.
    N-am reuşit cu fiecare copil rrom, dar… cu fiecare din ei cu care am reuşit mi-am demonstrat că se poate şi da, aş fi ipocrită să nu recunosc că aceasta implică eforturi mari, riscul eşecului, etc, dar am şi reuşit. Poate că şi * omul potrivit la locul potrivit * e una din cheiţe, poate că va fi şi vremea când va prima competenţa, nu nonnvaloare… şi cred că, cu fiece rrom care va reuşi şi dau un exemplu, să devină dascăl, ceilalţi vor avea modelul, din chiar mijlocul lor. Iar noi dacă nu le cerem şi nu le oferim modele, atunci să nu ne mai înaripăm în * consideraţii * şi… atât.
    stimă şi consideraţie,
    Sibilla
    P.S. şi ante-vorbitorii au dreptate, pe acest subiect, dar… de undeva trebuie început şi nu pe erătură, , cum am spus, ca să se mişte ceva…

Lasă un răspuns

