„Europa si Românii”

Azi, la Parlamentul European, a avut loc conferinta de lansare a asociatiei „Europuls”, cu tema „Europa si Românii: atitudini, perceptii si asteptari”, la care au participat europarlamentari romani, comisarul european Dacian Ciolos, reprezentantul permanent al Romaniei la UE, Mihnea Mototc, si ambasadorul Romaniei in Belgia, Ovidiu Dranga.

Interventia mea s-a axat pe ideea ca integrarea europeana, ca instrument al modernizarii si dezvoltarii României, trebuie sa fie in principal o problema a cetatenilor, in conditiile in care, pana acum, toate proiectele de modernizare nationala au fost prea mult apanajul unor elite, care, intr-un fel sau altul, i-au exclus pe cetateni. Cred, de asemenea, ca aderarea la UE poate accelera anumite procese interne, dar nu le poate substitui.

In acest context, parerea mea e ca iniţiativa celor de la „Europuls” exprima nevoia tinerei generaţii de a da mai multa concretete si consistenta proiectului european al României, in conditiile in care acesta nu a fost unul organic, intrinsec societatii românesti, care nu a avut sansa de a participa la structurarea initiala a proiectului si de a evolua in acelasi timp cu Uniunea Europeana. 

In momentul in care ne-am exprimat dorinta de aderare, ni s-a pus in faat o fotografie si ni s-a spus: cand aratati asa, veti fi primiti in club. Nici o fotografie nu reda fidel realitatea, pierde pe drum detalii, este statica. Greul abia acum urmeaza, pentru ca, pana in momentul aderarii, am evoluat in ritmul nostru, dupa regulile noastre. Acum trebuie sa evoluam in ritmul Uniunii, dupa regulile sale, fara sa fim pregatiti pentru asta.

Din pacate, prea putini români au asteptari concrete legate de Uniunea Europeana, pe care o cunosc intr-o mica masura. Pentru a contracara absenta problematicii europene din  dezbaterea publica romaneasca, este nevoie de un amplu proces de comunicare publica pe teme europene, initiativele societatii civile, tot mai numeroase si mai consistente, trebuind, insa, sa fie dublate de eforturile Guvernului roman.

De asemenea, faptul ca România detine in actuala Comisie Europeana portofoliul agriculturii ne ofera oportunitatea de a construi ceva consistent in plan european, cu ecou in plan intern, care sa creasca interesul cetatenilor români pentru problemele europene. Totodata, e nevoie de mai multa solidaritate in interiorul UE, in primul rand cu tarile din Estul Europei, in conditiile in care se ridica un nou zid despărtitor intre cele doua parti ale continentului.

8 gânduri despre “„Europa si Românii”

  1. Stimata doamna,
    Eu am asteptari mai mari decat sunt dispusi europenii sa onoreze, si, din pacate, mai mici decat merit ca membru al unei comunitati pe care tot ei au vandut-o, ori de cate ori au avut ocazia.
    Totusi, incerc sa fiu realist. Ma straduiesc sa-mi cresc copilul cu cat pot mai bine, sa-l fac un om valoros, pe care ei sa-l „culeaga” la maturitate.
    Nu sunt interesati decat de piata de desfacere. Dupa parerea mea, este una dintre ultimele forme in care se poarta razboiul.

    Si, la imi folosesc asteptarile? Am sa astept, in genunchi, la fel ca si concetatenii mei sa se intample toate cele care au fost promise.

  2. Draga noastră doamnă, exact la aceste lucruri m-am gândit în momentul în care am conturat practic-on-line adică, comunicările mele cu E.U. şi cu S.U.A. de pînă atunci-prin alte mijloace. Însă credeţi-mă, că simplul fapt al 1. obţinerii şi 2. asimilării zilnice ale unei cantităţi minime de informaţie!! de una singură şi mai ales în condiţiile stresului îngrozitor de complex pe care îl resimt la nivel mult prea personal!! de atît de excesiv de mulţi ani şi mai ales încă din fragedă copilărie de cînd îmi propusesem să ‘fac pe dracu în 4’ fără oprire, ca să fiu cea mai bună: îmi mănîncă tot timpul!!!!!!!!
    Aşadar, nu este vorba numai de timiditatea şi fineţea mea native(moştenite de la polonezii şi grecii din familia maică-mii care încă trăiau pe vremea aceea..dar şi ruşii şi bulgarii ei d.a.) dar este vorba şi de o oboseală psihico-fizică de a fi obligată să le fac şi să le aflu eu prima pe toate, de una singură-inclusiv abordarea bărbaţilor pe care îi doresc şi a colaboratorilor de orice fel-fără să mi se spună în schimb nimic..fiindcă..cei din U.E. şi de aici sunt ‘mult prea ocupaţi şi obosiţi şi au familii de-ngrijit etcaetera’. În condiţiile acestea, permiteţi-mi vă rog să interpelez conducerea U.E.: de ce nu vă priviţi în oglindă mai des, ca să-nţelegeţi că până şi gândirea corectă cere timp, într-o mare învolburată condusă de un căpitan de vase scufundate -adică la fundul mării-doar?? Bineînţeles, am înţeles cu toţii noi că trebuie să ne educăm pt. câştig după tiparul cultural al globalizării, însă chiar domniile-voastre trebuie să fiţi primii care întindeţi mîna celui obosit ca noi şi să îl ajutaţi cu resurse diferite şi complexe să se pună pe picioare..ca să devină ca voi!!
    Pentru asta, doamnelor şi domnilor europarlamentari, nu aveţi de făcut decît un singur lucru şi care nu implică costuri aproape deloc-în condiţiile în care chiar sunteţi aşa ‘superiori’ pe cît vă credeţi voi: să fiţi morali!!(vedeţi că v-am scris despre asta, în e-mailurile mele către Casqa Albă, CNN şi către voi, în urmă cu cîţiva ani: cu ocazia lobbyului pe care l-am făcut la Biserica catolică de pe N.Bălcescu şi la a mea Sacre Coeur: împotriva construcţiilor lui Videanu lîngă Catedrala Sf. Iosif din Bucureşti’.
    Concluzie: de noi romînii suntem fecioare sfioase, purtaţi-vă cu noi precum voi sunteţi bărbaţii cei potenţi şi care ne doriţi: şi nu ca să vă ‘producem’ copii..ar fi inetic dar ne-simbolic adică pe tiparul anglo-saxon-german-american pe care ni-l fluturaţi întotdeauna pe la nas, de parcă am fi cu toţii parte al unui identic trecut. gîndiţi-vă puţin.
    Vă mulţumesc-

  3. Pingback: Basescu ataca si PNL-ul si PSD-ul intr-o singura fraza « Hai ca se poate!

  4. Reacţie-n masă

    Pe 13(!) la PE, cu pompă, a fost lansat “Europuls”,
    Într-un moment când tot poporul nos nu are puls
    Percepţii, aşteptări şi atitudini la tema „Europa şi românii”
    (Blocaţi în criză de milenii aşa cum ne aflară hunii).

    Ca-n „Sobieski şi românii” furăm lăsaţi în fundul gol
    Ş-acum ne vor la patru ace, cu papion şi gigea ţol,
    Limbajul elevat, purtări alese şi PIBul ca la olandezi,
    Şomajul sub unu la sută ş-o calitate ca la japonezi !
    –––––––––––––––––––––––––

    Conduşi de Preş. TB şi ajutaţi frenetic de scutierul Boc,
    Jurăm să fim curaţi şi harnici, mai puri ca orişice boboc !

  5. Corina,
    Sincer, nu ştiu cui să solicit un sfat şi unde ar trebui intervenit…
    * Constantin Gruescu este membru al Societăţii Române de Ştiinţe Naturale, membru al Asociaţiei Internaţionale de Mineralogie din Basel (Elveţia), iar în timpul mandatului fostului preşedinte Ion Iliescu a fost decorat cu Crucea Naţională „Serviciul Credincios“- Clasa a III-a. *
    Ce-şi mai doreşte omul Constantin Gruescu după o viaţă de periplu prin lume şi după nenumărate titluri şi distincţii care i s-au conferit în toţi aceşti an? „Înfiinţarea unei case europene pentru acest tezaur“, adică, un muzeu cu dimensiuni mai mari decât cel pe care îl are acum amenajat în propria-i casă, dorinţă pe care mineralogul speră că o va putea materializa până nu va închide ochii. *
    Risipa de valori
    Gruescu crede că muzeul deschis în casa lui, şi a cărui vizitare este gratuită, ar putea fi un reper mult mai important pentru Banatul montan, dacă ar fi pus în valoare la un nivel acceptabil. Colecţionarul crede că ridicarea comunei Ocna de Fier nu se poate face numai de către Primărie, ci şi de către Consiliul Judeţean prin realizarea unui plan turistic integrat. El a mai spus că e absurd să dea declaraţii în fiecare lună la postul de poliţie, prin care îşi asumă responsabilitatea pentru integritatea muzeului şi a colecţiei mineralogice. ??!!!
    http://www.caon.ro
    http://sfinx777.wordpress.com/2010/04/15/din-nou-despre-risipa-de-valori-twin-peakse-ul-carasean/
    Mi se pare că nesimţirea fără de margini, dezinteresul, impasibilitatea autorităţilor judeţene a depăşit orice limită, că deh, sunt de-ai Băsescului, ce valori, ce aprecieri, ce competenţă, nu pică lovele în vistieria voievodului, direct, nu mişcăm dejtul… Ce contează că pe termen lung cîştigurile sunt şi pentru transmiterea unor bogăţii inestimabile viitoarelor generaţii, pentru turism, că prin implicare şi responsabilizare s-ar promova o imagine pozitivă a României, peste hotare… nu e carburant, n-are iz de verzişori… 😦 Politichia de * succesuri * a PD de care ne e lehamite dar ne revoltă se concretizează iată prin nesimţire crasă şi… e păcat, mare păcat!
    cu stimă,
    Sibilla

  6. Poluare Prezidenţială

    Se repetă agasant pe canalele tv confesiunea lacrimogenă a d-lui Preş. Băsescu : – Pe 06 decembrie 2009 unii „miau !!!” dat susţinere iar alţii (majoritatea) mi-au dat-o-n … Barbizon
    Cum s-ar zice : “Cioc să-i faci că barbă are !”

Lasă un răspuns

