Conferinţa anuală a Reţelei Parlamentare pentru Banca Mondială

Ieri, am gazduit, la Parlamentul European, lucrarile Adunarii Generale a Reţelei Parlamentare pentru Banca Mondială (PNoWB), care a deschis ce-a de-a zecea Conferinţa anuala a acestei organizatii ce reuneste parlamentari din 110 tari ale lumii. In discursul de deschidere a reuniunii, am subliniat necesitatea accelerarii procesului de identificare a unor surse alternative de finanţare a programelor de reducere a sărăciei şi de promovare a dezvoltării durabile, in vederea atingerii Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului, fixate de Organizatia Natiunilor Unite in perspectiva anului 2015.

Este un moment jubiliar, care trebuie marcat cu satisfacţie, pentru că PNoWB şi-a dovedit, în acest timp, utilitatea şi capacitatea de mobilizare în jurul unor subiecte sensibile, legate de dezvoltarea la nivel global. Toţi cei prezenţi aici, sunt sigură, am fi dorit ca acest eveniment să se desfăşoare într-un climat economic şi social normal, care să ne permită o abordare optimistă a viitorului. Criza financiară şi economică, declanşată în ultimele luni ale anului 2007 este departe de a se fi terminat. Mai mult, ea s-a transformat între timp într-o criză a datoriilor publice. In conditiile in care toate proiectele asumate sunt, inevitabil, afectate de criză, în mai mare sau mai mică măsură, în cele trei zile ale Conferinţei trebuie găsite răspunsuri pentru problemele pe care criza le ridică în faţa ţărilor donatoare, a ţărilor receptoare, a organizaţiilor neguvernamentale angajate în proiecte legate de dezvoltarea durabilă, cât şi în faţa finanţatorilor privaţi.

Ajutorul public pentru dezvoltare, instrumentul financiar cel mai cunoscut şi mai folosit, este limitat de problemele pe care le au statele cu deficitele publice. Parlamentele pot juca un rol determinant în stimularea apariţiei unor noi formule, inovatoare, de finanţare a dezvoltării din surse diferite de cele publice. Cred că nimeni nu se mai îndoieşte de legătura care există între creşterea economică şi reducerea sărăciei. Din păcate, pe fondul crizei, creşterea economică este în suferinţă atât în ţările dezvoltate, care sunt o sursă principală de fonduri pentru dezvoltare, cât şi în ţările în curs de dezvoltare. Cele din urmă au nevoie de ritmuri înalte de creştere, pentru a reduce durabil sărăcia. Iar sectorul privat este chemat să joace un rol mai important în aceste ţări. De aceea se impun forme noi de parteneriat public-privat pentru dezvoltare, reciproc avantajoase. Ajutoarele pentru dezvoltare nu sunt acte de caritate, ci acţiuni cu finalitate clară, economică şi socială, din care nu lipseşte profitul.

Pledand pentru o legislaţie clară, care să permită o reducere semnificativă a corupţiei şi o ierarhizare a priorităţilor de dezvoltare, precum si pentru o transparenţă instituţională, care acum pare a lipsi în multe ţări, am avertizat asupra riscurilor legate de calitatea guvernarii si de globalizarea saraciei. Degradarea calităţii actului de guvernare, golirea de conţinut a democraţiei, ruptura dintre cetăţeni şi elitele politice, toate au un ecou în calitatea vieţii fiecăruia dintre noi.

Am mentionat, de asemenea, rolul mai important pe care PNoWB – o expresie a societăţii civile, un partener al unor instituţii cu vocaţie globală, dar şi al unor guverne naţionale – il poate avea in facilitarea dialogului organizaţiilor non-guvernamentale cu guvernele şi parlamentele naţionale. Avem exemple suficiente de guverne care nu au practica unei colaborări cu astfel de organizaţii, iar diversificarea formelor de finanţare a dezvoltării a dus şi la diversificarea actorilor implicaţi în elaborarea şi punerea în practică a politicilor publice de dezvoltare. ONG-urile, care se implică tot mai mult în ţările în curs de dezvoltare, au dobândit o expertiză preţioasă, utilă atât guvernelor şi parlamentelor, cât şi finanţatorilor, publici şi privaţi.

Anunțuri

12 gânduri despre “Conferinţa anuală a Reţelei Parlamentare pentru Banca Mondială

  1. UNDE UMBLAȚI EUROPARLAMENTARI PSD?
    UMILINȚA DE LA COMISIA DE PETIȚII A PE UN POT SĂ O IERT! PRESA NU ARE IMPORTANȚĂ PENTRU PSD? DOMNUL BOȘTINARU E DEPĂȘIT DE EVENIMENTE!
    CA ȘI GEOANĂ!

  2. „Pledand pentru o legislaţie clară, care să permită o reducere semnificativă a corupţiei şi o ierarhizare a priorităţilor de dezvoltare, precum si pentru o transparenţă instituţională, care acum pare a lipsi în multe ţări, am avertizat asupra riscurilor legate de calitatea guvernarii si de globalizarea saraciei. Degradarea calităţii actului de guvernare, golirea de conţinut a democraţiei, ruptura dintre cetăţeni şi elitele politice, toate au un ecou în calitatea vieţii fiecăruia dintre noi.”

    Despre reducerea coruptiei si despre transparenta institutionala eu ( un contribuabil obisnuit) am urmatoarea parere:

    Ar trebui materializate treptat urmatoarele doua idei:
    1.-transparenta totala ,detailata si regulata a tuturor cheltuielilor facute de toate unitatile de stat (ministere, prefecturi,consilii judetene si locale, primarii,regii,agentii,unitati de invatamant si sanitare, inspectorate,etc) prin postarea detailata si regulata a tuturor cheltuielilor ( atat cu personalul cat si cu achizitiile de materiale,servicii si investitii) pe site-ul unitatii.
    2.- responsabilizarea imperativa a tuturor conducatorilor de unitati de stat (ministri,prefecti, primari, presedinti de CJ si CL, inspectori-sef,directori de regii,agentii,unitati de invatamant si sanitare, etc) prin pierderea functiei (fara nici o alta procedura) in cazul in care unitatea a pierdut irevocabil un proces si conducatorul unitatii nu recupereaza in timp rezonabil ( dar scurt-de ex. 3 luni) prejudiciile aduse unitatii ( sau nu esaloneaza recuperarea acestora sau nu intenteaza proces pentru recuperarea lor celor vinovati daca acestia nu isi recunosc vina).

    Aceste doua idei nu contravin legii,sunt corecte si oportune , nu implica cheltuieli si au un grad ridicat de populism(in sens bun).
    Desigur ca este cvasiimposibil de gasit un fruntas politic care sa incerce sa reglementeze sau sa aplice aceste doua idei.
    Desigur ca este cvasiimposibil de gasit un partid politic care sa accepte acest doua idei si sa le includa in programele sau documentele partidului si sa incerce sa le materializeze.
    Dumneavoastra ce parere aveti despre aceste doua idei?Daca considerati ca sunt corecte si oportune puteti face ceva in directia materializarii lor?

  3. Cine critica China ca ataca situri americane? SUA. Cine ataca azi siteul WikiLeaks? Foarte probabil SUA.

    Lideri ca Hillary Clinton vorbesc de dezvaluiri ca de un „atac asupra comunitatii internationale”. Vorbe mult prea dure atunci cind de fapt vorbim de presa libera, si de libertatea de exprimare. Assange nu a pacatuit mai mult decit altii care au scurs informatii spre presa (inclusiv secrete de stat ajunse in presa la comanda lui Bush). Doar cantitatea e mai mare.

    Alti „democrati” cer lichidarea fizica a lui Assange.

    Ce s-a ales din drepturile omului? De fapt, nu dezvaluirile, ci reactiile la dezvaluiri ne confirma puterea exercitata discretionar de SUA, care confirma modul in care opereaza o mare putere, indiferent ca e comunista/totalitara sau capitalista/democrata.

    http://www.wsws.org/articles/2010/dec2010/pers-d03.shtml

  4. Pingback: Sunt doua moduri de a cuceri si subjuga o natiune: prin sabie sau prin indatorare « Hai ca se poate!

    • Pana acum,ultimul mod,spalarea creierilor prin manipulare si/sau metode neortodoxe,cu aparatura super sofisticata.Asa ca iesim in strada cand „cineva”ne vrea in strada,stam cuminti si murim de foame sau inghetam in case,cand „cineva”nu vrea galagie.
      Iata o cale de sclavie de ultima ora,sec. xxi.

  5. Ion Iliescu dovedeste si azi ca este un politician cu experienta, capabil sa vada lucrurile corect:

    ‘”Aceste noi informaţii denotă mentalitatea de mare putere a SUA, care caută să obţină informaţii complete din toate coloniile lor” a declarat Ion Iliescu.

    Întrebat dacă se referă în acest context la România ca la o colonie a Statelor Unite, fostul preşedinte a afirmat că „aceasta este o rotiţă într-un mecanism pe care ei vor să-l controleze”.

    http://www.mediafax.ro/politic/iliescu-sua-vor-sa-obtina-informatii-corecte-despre-coloniile-lor-7777232/

    Da, suntem o colonie, si da, SUA doreste sa isi controleze teritoriile din sfera lor de influenta.

    Este totusi o bizarerie cerinta ca diplomatii americani sa colecteze date biometrice despre politicienii romani. Oare cum o fac? Aduna fire de par de pe sacouri la receptii? Musca putin din politicianul cu pricina si se scuza ca au vrut doar sa il sarute? Ii spune ca are ceva in ochi, si in timp ce incearca aparent sa ii scoata geana, ii trage si un scan la iris? Se imprietenesc cu dentistii politicienilor?

  6. @Vassyle:
    Victor Boştinaru este singurul reprezentant al PSD din Comisia de Petiţii. Restul nu aveam ce să căutam acolo.

    @Tibi:
    Sunt de acord cu ambele idei propuse – transparenţa cheltuielilor şi răspunderea pentru prejudicii – şi le voi susţine în partid.

    @Karakas:
    Împărtăşesc punctul de vedere al d-lui preşedinte Iliescu faţă de aceste dezvăluiri. Nu numai informaţiile, ci şi reacţia faţă de publicarea lor trădează o mentalitate nedemocratică.

    @Theodora:
    E o înregistrare interesanta. Datoria externă a ajuns la cel mai mare nivel din istoria noastră şi e programată să crească în continuare. Şi mai îngrijorător e ritmul de creştere, având în vedere ca datoria externă s-a triplat din 2006 încoace…

    @Marius:
    Mulţumesc pentru sprijinul din campanie. Sunt de acord cu poziţia pe care ai prezentat-o pe blogul tău şi voi lua legătura cu colegii de la Sălaj şi cu conducerea partidului în această privinţă.

  7. D-na europarlamentar Corina Cretu, va multumesc in primul rand ca mi-ati raspuns si in al doilea rand ,ca ati inteles dezamagirea unui tanar intelectual ,militant de 14 ani pentru PSD.

  8. Draga Corina,eram sigura ca si in preocuparile tale se afla aceasta problema a netransparentei cheltuielilor publice.Cat despre partid,ma indoiesc.Si ca sa te conving,iti voi da un exemplu:la Onesti primarul est psd-ist–LEMNARU–care a instituit un regim criminal in gestionarea cainilor fara stapan.Sunt probe indubitabile care arata cum au fost omorati prin metode incriminate de legile de ocrotire a animalelor de oriunde(chiar si din Romania).Asociatia de ocrotire a animalelor din acest oras se lupta de ani buni cu primaria sa faca publice cheltuielile primariei(respectiv al serviciului de gestionare a cainilor comunitari) si nu a avut nici o sansa si nici nu va avea cat se va afla Lemnaru ca primar.
    Cererea asociatiei de a se faca publice aceste cheltuieli a ajuns si in instanta,unde primaria s-a aparat cu o lege in care ei au introdus aceste cheltuieli la secrete de stat.Completul de judecata din Onesti a fost de acord.Aceasta informatie a ajuns in fata presedintelui psd-Bacau,care a raspuns ca Lemnaru este un nebun si nimeni nu se poate intelege cu el!
    Oare crezi ca psd-ul va promava o astfel de lege a transparentei totale a cheltuirii banului public???????

  9. In ultima perioada de timp tot mai multi pdl-isti, in special “juristul” Boc si mai nou, jurista Lidia Barac, comenteaza si ataca efectiv prin amenintari , Hotariri a unor instante de judecata. Intrebatii atunci pe acesti indivizi pentru ce a fos creeat art. 20 din Constitutie ? Cind, cum si cine poate uza de continutul lui pentru ca, se vede clar ca in situatiile in cauza acest articol nici nu exista.

    Art. 20: Tratatele internationale privind drepturile omului

    (1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.

    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile

    Europarlamentarii români ar trebui să informeze forumurile europene despre faptul că în România se încală în mod permanent Constituţia. Un exemplu ar fi retroactivitatea legilor, lucru inadmisibil în orice stat din lume. Asta nu ar insemna că se merge cu pâra,ci se apără democraţia se lupta impotriva INCALCARII DREPTURILOR OMULUI IN ROMANIA.

  10. Pingback: Lider al-Qaida, interogat in 2005 intr-o inchisoare secreta a CIA din Romania | Ultimele Stiri din Romania

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s