Viitorul tinerilor europeni – sacrificat sub pretextul combaterii crizei

Am interpelat azi Comisia Europeana cu privire la riscul sacrificarii tinerei generatii din cauza neglijarii problemelor cu care se confrunta de catre guvernele din Uniunea Europeana. In intrebarea scrisa cu solicitare de raspuns scris, am atras atentia asupra ratei mari a somajului si a lipsei de perspective pentru o generatie care risca sa devina de sacrificiu in contextul efectelor recesiunii si a politicilor anti-sociale impuse la nivelul UE.

In primul rand, am tinut sa avertizez asupra protestelor recente din Spania si a posibilitatii extinderii lor si in alte tari membre, în urma lipsei unor reacţii concrete ale guvernelor europene la problemele cu care se confrunta tanara generatie. Aspectele neglijate de guvernanti – precum integrarea socială, economică, politică şi culturală a tinerilor, într-o societate europeana din care se simt tot mai exclusi – îşi arată consecinţele. Tinerii Europei simt că viitorul lor este sacrificat sub pretextul combaterii efectelor crizei economice. Nici un guvern nu are dreptul sa uite ca gestionează o ţară pentru cetăţenii ei, nu pentru salvarea băncilor sau indeplinirea conditiilor inrobitoare impuse de FMI.

Am subliniat, in acest sens, faptul ca ponderea şomajului în rândul tinerilor sub 25 de ani a trecut de 20% la nivelul UE, devenind alarmanta in mai multe tari membre – in patru din acestea peste o treime dintre tineri nu au loc de munca.  Am solicitat, drept urmare, implicarea Executivului comunitar pentru identificarea unor masuri care sa imbunatateasca statutul tinerei  generaţii, ce pare condamnată la un eşec cu consecinţe dramatice pentru viitorul european.

9 gânduri despre “Viitorul tinerilor europeni – sacrificat sub pretextul combaterii crizei

  1. Pingback: Felicitări celor zece mii de sârbi ce il susţin pe Ratko Mladić « Popateapa's Blog

  2. Pingback: Felicitări celor zece mii de sârbi ce il susţin pe Ratko Mladić

  3. Motto : Fuse şi se duse…

    TESTAMENT
    De Tudor Arghezi (21.05.1880 – 14. 07.1967)

    Nu-ţi voi lăsa drept bunuri, după moarte,
    Decât un nume adunat pe-o carte.
    În seara răzvrătită care vine
    De la străbunii mei până la tine
    Prin râpi şi gropi adânci,
    Suite de bătrânii mei pe brânci,
    Şi care, tânăr, să le urci te-aşteaptă,
    Cartea mea-i, fiule, o treaptă.

    Aşeaz-o cu credinţă căpătâi.
    Ea e hrisovul vostru cel dintâi,
    Al robilor cu saricile, pline
    De osemintele vărsate-n mine.

    Ca să schimbăm, acum, întâia oară,
    Sapa-n condei şi brazda-n călimară,
    Bătrânii-au adunat, printre plăvani,
    Sudoarea muncii sutelor de ani.
    Din graiul lor cu-ndemnuri pentru vite
    Eu am ivit cuvinte potrivite
    Şi leagăne urmaşilor stăpâni.
    Şi, frământate mii de săptămâni,
    Le-am prefăcut în visuri şi icoane,
    Făcui din zdrenţe muguri şi coroane.
    Veninul strâns l-am preschimbat în miere,
    Lăsând întreagă dulcea lui putere.
    Am luat ocara, şi torcând uşure
    Am pus-o când să-mbie, când să-njure.
    Am luat cenuşa morţilor din vatră,
    Şi am făcut-o Dumnezeu de piatră,
    Hotar înalt, cu două lumi pe poale,
    Păzind în piscul datoriei tale.

    Durerea noastră surdă şi amară
    O grămădii pe-o singură vioară,
    Pe care ascultând-o a jucat
    Stăpânul, cu un ţap înjunghiat.
    Din mucegaiuri, bube şi noroi
    Iscat-am frumuseţi şi preţuri noi.
    Biciul răbdat se-ntoarce în cuvinte
    Şi izbăveşte-ncet pedepsitor
    Odrasla vie – a crimei tuturor,
    E-ndreptăţirea ramurei obscure
    Ieşită la lumină din pădure
    Şi dând în vârf, ca un ciorchin de negi,
    Rodul durerii de vecii întregi.

    Întinsă leneşă pe canapea,
    Domniţa suferă în cartea mea.
    Slova de foc şi slova făurită
    Împărecheate-n carte se mărită,
    Ca fierul cald îmbrăţişat de cleşte.
    Robul a scris-o, Domnul o citeşte,
    Fără-a cunoaşte că-n adâncul ei
    Zace mânia bunilor mei.

  4. Silvio, Ia-i Si Te Du!

    Silvio, fantele tomnatec, cu proteza si cu mesa,
    Banuit ca a dat iama in fetitele de cresa,
    A tulit-o englezeste, in vizita oficiala,
    Sa nu-l ia carabinierii, din Milano, ca din oala.

    Spre a nu da explicatii si-a avea impunitate,
    Despre fapta savarsita cand avea imunitate,
    Silvio la apel lipsit-a, pe motiv de protocol,
    Si veni in Romania estompandu-se-n decor.

    Rara avis pentru o tara transformata-n lazaret,
    De un chiomb si-o camarila motivati doar de banet,
    Silvio fu primit cu pompa si cu bratele deschise
    De-un guvern in carantina si cu usile inchise.

    Multumit de-asa primire si de trucul reusit
    Silvio lauda guvernul care, iata, in sfarsit
    Cu curaj si fara frica apela la genocid
    Ca-n solutia finala, Hitler fiind tinut de ghid.

    La asa discurs romanii, ramasi goi si-nfometati,
    Ii propun lui Berlusconi ce lauda niste ratati,
    Sa i-l dea pe Boc degeaba, fiindca lui ii pare bun
    Iar ca bonus pe chiombila, sa scape si de nebun.

    Si pentru a-l pazi d’ispita, de codana cea minora,
    I-or da-o si pe blondina, vacccinata ca-i majora.
    Blonda, chioru’ si piticu il vor multumi cu brio,
    Feiricit va fi broscaru, la guvern cu-asa un trio.

  5. Intalnire tri “acefala” Basescu, Boc, Berlusconi:
    Berlusconi: Si cum spuneai Emile ca ati iesit din criza?
    Boc: Pai, am taiat salariile !
    Berlusconi: Ce curaj, dom’le, ce curaj !!!
    Boc: Am impozitat si pensiile !
    Berlusconi: Ce curaj, dom’le, ce curaj !!!
    Boc: Am dat afara profesorii, doctorii, politistii !
    Berlusconi: Ce curaj, dom’le, ce curaj !!!
    Boc: Sefu’, fac pipi pe mine, permiteti sa merg la toaleta?
    Berlusconi: Ei, asta da, curaj, dom’le !!!!

  6. Pingback: Rugăminte arzândă, Preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) « Popateapa's Blog

  7. „Belarus, care se confrunta cu o grava criza financiara, a cerut un imprumut de la Fondul Monetar International (FMI), se arata intr-un comunicat al guvernului de la Minsk citat de AFP”
    ASTA E REALITATE, state conduse de „stanga” sunt condamnate, restul e politica!!!!

  8. In timp ce ne plangem ca nu avem destule cadre didactice bine pregatite sau absolventi de studii superioare care sa doresca sa inre sau sa revina in invatamant, Ministerul de resort (Ministerul edicatiei, cercetarii, tineretului si sportului) tine ocupate posturile din invatamant cu pensionari. In luna februarie 2011 Ministerul a emis un document ( vezi mai jos) :
    http://www.edu.ro/index.php/articles/14981
    prin care se reglementeaza mentinerea pe post ca Titulari a profesorilor care au ajuns la varsta de pensionare.

    Profesorii pensionari ar putea preda ore la plata cu ora, in cazul si acolo unde raman ore. A mentine ca profesori titulari persoane care deja sunt pensionari sau sunt pensionabili, inseamna sa blochezi multe posturi care altfel ar putea fi ocupare prin concurs de titularizare de catre tineri absolventi si de catre fosti profesori cu ceva vechime in invatamant dar care au iesit din sistemul de educatie (eventual pentru a intra in sistemul privat) si care acum doresc sa revina la catedra.

    PS : imi cer scuze ca adaug acest comentariu fara legatura cu materialul postat de dvs dar nu am gasit o alta modalitate de a va contacta.

Lasă un răspuns

