Combaterea sărăciei trebuie să fie o prioritate pentru România

Corina Cretu, Rovana Plumb

Discutând cu doamna Ministru Rovana Plumb cele mai grave probleme ale României

M-am întâlnit vinerea trecută la Bruxelles cu doamna Rovana Plumb, Ministrul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice din România. Am avut o discuție intensă despre unele din problemele cele mai grave ale României, probleme de care doamna Rovana Plumb se ocupă și pe care Comisia Europeană le urmărește îndeaproape.

Am salutat preocuparea doamnei Ministru pentru categoriile sociale defavorizate din România și eforturile depuse de dumneaei pentru ameliorarea situației acestora.

Cu peste 40% din populație aflată la limita sărăciei și a excluderii sociale, România are de gestionat o problemă socială foarte gravă, iar fondurile de dezvoltare regională trebuie folosite cu prioritate pentru rezolvarea acestei probleme.

Am discutat și tragica situație a abandonului copiilor, România fiind țara cu cei mai mulți copii abandonați din Europa. În fiecare zi, în România este abandonat un copil. I-am amintit doamnei Ministru de politică foarte fermă a Comisiei Europene de încurajare a trecerii de la centrele de tip vechi (orfelinate, centre de plasament) la creșterea copiilor în case de tip familial. Din păcate, în România, în perioada 2007 – 2013 a continuat să se finanțeze din bani europeni construcția de centre de tip vechi, sub toate guvernările care s-au succedat.

Mă bucur că, în perioada 2014 – 2020 România și-a luat angajamentul, prin semnarea Acordului de Parteneriat, de a nu mai finanța construcția acestor centre de tip vechi, iar eu voi veghea personal ca această promisiune să fie respectată.

Corina Cretu, Rovana Plumb

Cu doamna Ministru Rovana Plumb la Bruxelles

Mi-am exprimat îngrijorarea față de faptul că nu avem nici la ora actuală o hartă a priorităților pe infrastructură socială. Am recomandat Executivului de la București să încurajeze o mai bună colaborare între Ministerul Muncii, Ministerul Dezvoltării și Ministerul Fondurilor Europene pentru ca această pre-condiție a accesării fondurilor în perioada 20014 – 2020 să fie îndeplinită.

Am încheiat această întâlnire cu convingerea că drumurile și autostrăzile sunt importante pentru România, dar la fel importantă trebuie să fie combaterea sărăciei.

 

2 gânduri despre “Combaterea sărăciei trebuie să fie o prioritate pentru România

  1. Chiar in aceasta seara la emisiunea domnului Radu Tudor am auzit-o pe doamna ministru Rovana Plumb vorbind despre masurile de combatere a saraciei, protectia sociala.Ma bucur sa aud ca trebuie sa fie o prioritate combaterea saraciei din Romania.M-am saturat de saracie, nu vreau bogatii, doar un trai decent. Tot din cauza saraciei sunt abandonati atatia copii, multi alti copii abandoneaza studiile, se imbolnavesc…E trist si periculos pentru viitorul Romaniei.

    Va multumesc si va doresc succes in ceea ce faceti!

  2. De vina pentru saracia din tara asta tot politicienii sunt.Nu e o problema de ieri,de azi….probabil ca va persista inca multe decenii,daca nu cumva secole.

Lasă un răspuns

