O noua vizită în România: un impuls eforturilor de îmbunătăţire a absorbţiei

O nouă vizită oficială în România, o altă ocazie de a impulsiona absorbţia fondurilor europene şi de a strânge relaţia dintre autorităţile române şi Comisia Europeană.

Cele patru zile pe care le-am petrecut în România au fost o bună ocazie de a discuta cu autorităţile române, dar şi o deosebită plăcere de a-mi revedea ţara şi foştii colegi. Consider această vizită ca fiind o misiune îndeplinită în dorinţa de a întări legăturile dintre Comisie şi autorităţile române, cât şi de a impulsiona efortul celor din urmă în găsirea de soluţii la problemele cu care se confruntă România în absorbţia fondurilor europene.

Am întreprins vizita în România cu dorinţa de a transmite un mesaj clar autorităţilor în acest an electoral. Pentru România este important ca investiţiile să continue, ca ţara să îşi îndeplinească obiectivele asumate în faţa Comisiei Europene şi să nu existe blocaje în plăţi. Cred că acestea sunt obiective pe care atât Comisia, cât şi autorităţile de la Bucureşti, le împărtăşesc. Fondurile structurale și de coeziune sprijină creșterea economică și crearea de locuri de muncă pentru români, acestea jucând un rol capital în dezvoltarea economică și socială sustenabilă a României.

România trebuie să accelereze ritmul absorbției fondurilor europene, iar aici niciun minut nu e de pierdut. Pentru că orice întârziere generează un risc important asupra propriei economii. Am mers în România cu convingerea că aceste idei sunt împărtăşite de autorităţile române.

Am avut o agendă încărcată, plină de întâlniri şi evenimente interesante, la care mi-a făcut plăcere să particip. Joi, 5 mai, am participat la seminarul ,,Simplificarea Fondurilor structurale şi de investiţii europene”, organizat la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. Seminarul a fost dedicat, aşa cum sugerează şi numele, eforturilor de a elimina complicaţiile întâlnite în procedurile şi formalităţile aplicaţiilor pentru fonduri europene. Există o dorinţă din partea beneficiarilor de a avea mai puţină birocraţie şi mai multă eficienţă, o dorinţă pe care şi eu o împărtăşesc. De aceea am înfiinţat un Grup de experţi independenţi care să realizeze procesul de simplificare. Desigur, acesta nu a fost decât un prim pas şi munca trebuie continuată. De asemenea, avem nevoie de un acord politic la nivelul instituţiilor UE şi mă bucură faptul că simplificarea este un punct important pe agenda Parlamentului European. Desigur, aceasta nu înseamnă că autorităţile naţionale trebuie să rămână în expectativă. Am încurajat, şi de aceasta data, eforturile susţinute pentru a îmbunătăţi absorbţia fondurilor puse la dispoziţie.

ROMANIA CRETU

Prânz de lucru cu Vasile Dîncu, vice prim-ministru şi ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în Bistriţa, România, 6 mai 2016.

Mă bucură întotdeauna să văd rezultatele proiectelor pe care autorităţile române, fie ele de orice nivel, împreună cu actorii locali şi regionali, le obţin cu sprijinul acestor fonduri. În cadrul vizitei de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa Năsăud am fost martora beneficiilor finanţării într-un sector de mare importanţă pentru toţi românii. O clădire ce a fost dată în folosinţă în 1969, Centrul de îngrijire ambulatorie integrată din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bistriţa Năsăud, a fost recent modernizată. Un astfel de proiect ne arată pe ce trebuie să punem accent în continuare. Cred că investiţia în sănătate şi în grija pentru copii reprezintă decizii corecte, înţelepte, de care o Românie solidară, o Românie europeană are nevoie. Proiecte de acest tip sunt esenţiale pentru a le da românilor mai multă demnitate şi a le asigura o anumită calitate a vieţii.

ROMANIA CRETU

Vizită la un proiect finanţat de UE, Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa, 6 mai 2016.

Vizita mea în România a coincis cu o zi importantă pentru Europa – 9 mai. Aceasta este o aniversare a Uniunii Europene, o sărbătoare a păcii şi unităţii ce a devenit, din fericire, şi o sărbătoare pentru România. Am participat la recepţiile organizate de Administraţia Prezidenţială şi de Reprezentanța Comisiei Europene în România cu ocazia Zilei Europei. Contează foarte mult pentru mine faptul că românii sunt ataşaţi proiectului european, că înţeleg care sunt beneficiile şi responsabilităţile apartenenţei noastre la UE.

Recepţia organizată de Reprezentanţa CE în România

Recepţia organizată de Reprezentanţa CE în România cu ocazia Zilei Europei, 9 mai 2016, Bucureşti.

Uniunea Europeană a creat un climat de siguranţă pentru toţi cetăţenii europeni şi acesta rămâne un deziderat la baza căruia continuăm să construim. Am subliniat în discursul meu faptul că lupta împotriva inegalităților, eforturile de a reduce polarizarea în Europa, de a oferi șanse concrete de dezvoltare regiunilor sărace rămân obiective cruciale. Iar România, ca țară membră cu drepturi depline a Uniunii Europene, merită sprijin total pentru a merge într-o direcție de prosperitate pentru cetățenii săi.

Dezideratul prosperităţii este unul care se află la baza fondurilor făcute disponibile de Uniunea Europeană. Din păcate, în România ne confruntăm cu probleme în absoarbţia acestor fonduri. Le-am transmis din nou autorităţilor române, premierului, noului ministru al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, îngrijorarea mea cu privire la întârzierile înregistrate în implementarea noii perioade de programare. România are nevoie de fondurile europene pentru a genera creștere economică și pentru a crea noi locuri de muncă, iar autoritățile române trebuie să depună eforturi mai susţinute pentru a dinamiza absorbția fondurilor europene. În pofida întârzierilor și a sincopelor, România are în continuare mari șanse să recupereze decalajele de dezvoltare, iar Comisia Europeană rămâne alături de România în acest efort.

Lasă un răspuns

