Primavara se numara lazaristii

Sub acest generic generos s-a desfasurat, in aceasta dupa-amiaza, intalnirea actualilor elevi ai Colegiului National „Gheorghe Lazar” cu absolventii din promotiile anterioare si cu profesorii de acum si din vremurile mai de demult. Reuniunea – de fapt un spectacol in toata regula, sustinut atat de lazaristii de azi, cat si de nume consacrate, precum Zoia Alecu si Mircea Vintila – a fost precedata de un sondaj efectuat pe blogul liceului. M-a bucurat faptul ca m-am clasat pe locul II in topul politicienilor ce s-au format pe bancile de la „Gh. Lazar” si le multumesc tuturor celor care m-au votat.

Cu marele regret ca nu am putut participa la aceasta manifestare, transmit initiatorilor multumirile si felicitarile mele. Sper ca data viitoare voi spune „prezenta” la intalnirea lazaristilor din toate generatiile, pentru ca ma leaga atatea amintiri frumoase de anii de liceu, de fostii colegi si de profesorii carora le datorez atat de mult din ceea ce sunt si carora nu voi reusi niciodata sa le exprim in cuvinte recunostinta pe care le-o port. Anii de liceu sunt, pentru fiecare dintre noi, un timp al conturarii personalitatii, in care credem din tot sufletul in vise si in puterea noastra de a le transforma in realitate. Pentru mine a fost in acelasi timp si un timp al incercarii, prilej cu care am descoperit ce inseamna cu adevarat prietenia si solidaritatea umana. Multumesc, „Gheorghe Lazar”!

17 gânduri despre “Primavara se numara lazaristii

  1. Stimata doamna,
    Va multumesc pentru felicitarile trimise barbatilor cu ocazia zilei lor (?!). Aici in Germania unde locuiesc demult, nu am vazut inca amintita aceasta sarbatoare, ci doar pe cea a „Zilei tatalui” (Vatertag) ce se sarbatoreste de 1 mai. Dar sunt emotionat mai mult de informatia ca astazi la Bucuresti a avut loc intalnirea lazaristilor, in randul carora – cu umilinta – ma numar si eu. Am intrat in acest liceu in 1935 si l-am parasit in 1943, pastrand pana astazi cele mai bune amintiri despre profesorii, dar si colegii pe care i-am avut. Oare cati dintre acestia din urma vor mai fi inca in viata ? Ma bucur deasemenea sa aflu ca si dvs., om politic proeminent al stangii, v-ati format tot intre zidurile acestei scoli. Va urez in continuare succes in cariera pe care ati ales-o !
    P.S. Cine este pe locul 1 in topul amintit ?

  2. Felicitări, Lăzăristo!
    Uite cum îmi aduci tu aminte de „Cişmigiu&Comp.”
    Corina, să le trimiţi o felicitare. Să vezi tu că se vor bucura.
    (Uite cum urlă protocolul în mine.:D )

  3. Ma bucur sa aud ca si dvs ati fost Lazarist, dle Raducanu! Imi pare atat de rau ca nu am ajuns azi la intalnire, chiar trebuia sa fiu la Bruxelles. Am inteles ca eu am fost pe locul 2 in optiunile elevilor, iar pe locul 1 a fost Mariuca Talpes, fondatoarea Softwin, o firma puternica de calculatoare, care lucreaza si cu Microsoft si care a dotat gratuit Liceul Lazar cu calculatoare. Cred ca merita cu adevarat acest loc! Va multumesc si va urez numai bine!

  4. Pe vremea mea era mai ceva ca in Cismigiu et company, desi Victor – care a fost la Balcescu – nu o sa ma creada. O sa merg pe la ei, Isabela. Intr-adevar, trebuie sa le multumesc. Si iti multumesc si tie pentru tot.

  5. M-am razgandit. 🙂

    Politicieni celebri absolventi Sf. Sava :

    Adrian Nastase – prof, dr., fost prim-ministru al Romaniei

    Alecu Constantinescu – ministru de mai multe ori la Agricultura
    Barbu Paltineanu – ministru
    C.A. Rosetti (1816-1885) – om politic revolutionar, unul dintre conducatorii revolutiei de la 1848 si ai luptei pentru unirea Principatelor
    Christian Tell (1807-1884) – participant la Revolutia din 1848, general
    Constantin Esarcu – istoric, profesor de zoologie si botanica la Universitatea Bucuresti, fondatorul Ateneului Roman
    Constantin I.C. Bratianu – conducatorul Partidului Liberal
    Constantin Lahovari – ministru
    Constantin Sarateanu – regent in timpul minoritatii M.S. Regelui Mihai I
    Corneliu Vadim Tudor – senator
    Costache Aristia (1810-1880) – om politic, participant la rascoala lui T. Vladimirescu, actor, scriitor
    Cristian Niculescu – prof. dr. ing., secretar de stat, editor
    Datcu Ion – diplomat
    Dimitrie C. Bratianu (1818-1892) – revolutionar, diplomatul revolutiei de la 1848 si al Unirii din 1859
    Dumitru Breazu – Prefect la Romanati, profesor la Sf. Sava
    Gheorghe Tatarascu (1886-1957) – om politic, prim-ministru, unul dintre conducatorii Partidului National Liberal
    Ilie Bujui – prim-ministru
    Ion Gh. Duca – prim-ministru, fruntas al Partidului National Liberal

    Ion Iliescu – presedinte al Romaniei

    Ion I.C. Bratianu – participant la Infaptuirea independentei de stat infaptuitorul Unirii tuturor romanilor, prim-ministru
    Ion Maiorescu (1870-1917) – om politic, prim-ministru, critic, esterician, profesor universitar de filozofie si logica, membru al Academiei Romane
    Ion Petrovici – Ministrul Culturii Nationale, filosof idealist
    Mihai I – Regele Romaniei
    Mihail Antonescu – prim-ministru si minsitru al Afacerilor Externe
    Mihial Oromolu – Ministru si guvernator al Bancii Nationale

    Mircea Geoana – fost ministru al Afacerilor externa

    Nicolae Balcescu (1819-1852) – revolutionar, istoric
    Nicolae Gonescu (1810-1878) – general, prim-ministru, participant la revolutia de la 1848
    Nicolae Muzicescu – secretar general al Ministrului de Interne, profesor la Sf. Sava
    Scarlat Lahovari – om politic
    Take Ionescu – prim-ministru, lupatator pentru infaptuirea unitatii nationale
    Valentin Bratianu – ministru de finante

    Aici ai fi fost cam a 4 a Corinus 😉

  6. In plus fara suparare dar acestia la un loc :

    Alexandru Athanasiu
    Valeriu Stoica
    Rovana Plumb
    Mariuca Talpes
    Doru Viorel Ursu
    Dan Darabont
    Radu Mircea Popescu

    nu fac nici cat un sfert din Ion Iliescu.

  7. Mai, Victor, hai ca ma dai gata.
    Stiu ca am fost a 4a la calculator, dar la preferintele elevilor am fost a 2-a. Asa mi-au transmis cei care au fost in seara asta la intalnire. Dar eu nu am orgolii, Victoras, daca vrei tu sa ma pui pe locul 4, pune-ma. Chiar nu ma supar. Dar ma asteptam sa ma fii votat si tu, ca prietenul la nevoie se cunoaste.
    Stii ca dl Presedinte a fost doar un an la Sava, in rest a facut la Spiru Haret. Da` Balcescu era bun, eu sunt obiectiva, recunosc cand e ceva de recunoscut.. In rest, nu compar. Lazarul a fost liceul meu si cred ca nicaieri nu ar fi fost mai frumos. Poate ca nu as fi avut accidentul, care s-a petrecut in liceu, in pauza, desi cred ca oricum ar fi fost altceva sa ma incerce. Pentru ca ce e scris, se intampla oricum…

  8. PPS Nu am votat ca nu ma bag in ciorba voastra a lazaristilor. Fiecare le stie pe ale lui. Daca ma pui intr-o situatie de-asta imposibila sa aleg intre lazaristi…nu mai stiu ce sa fac. 🙂

  9. Draga Corina, doresc sa ma altur si eu emotiilor tale prilejuite de proaspata intalnire a lazaristilor, de unde s-au ridicat atatia oameni valorosi, nume sonore pentru societatea romaneasca, si ma bucur nespus ca printre ei te numeri si tu 🙂
    Desi eu am apartenenta „sincaista”, pe care o declar oricand cu mandrie, te felicit calduros pentru onorantul loc II pe care l-ai ocupat in preferintele tinerei generatii de elevi. Acest lucru spune multe despre afinitatea si apropierea comunicarii tale cu cei tineri, aflati la inceput de drum si in pragul maturitatii.
    Ai amintit mai sus, in dialogul purtat cu Victor, prietenul nostru drag, despre un anumit accident petrecut in anii de liceu, dintr-o pauza si m-a impresionat mult seninatatea ta inteleapta, exprimata atat de emotionant in final…
    „Ce e scris, se intampla oricum”, idee pe care o impartesesc si eu, tradusa si prin faptul ca nu putem fugi de propriul destin.
    Sibilla pe blogul ei amintea in acelasi sens, de cateva reflectii ale lui Paul Coelho: ” Există clipe magice care trec neobservate şi – brusc – mâna destinului ne schimbă universul.”
    Eu iti dedic versurile regretatului poet George Tarnea, ale poeziei „E totul randuit sa se intample”:

    „Cum să trăieşti frumos fără iubire,

    Cum să visezi, să umbli ori să zbori,

    Cum să cuprinzi neliniştea din zori

    Şi pacea din amurg dintr-o privire?

    Cum să înoţi prin mările de flori,

    Cum să te bucuri de întreaga fire

    Şi viaţa ta să-şi afle împlinire

    Fără minunea care dă fiori?

    E totul rânduit să se întâmple –

    Cu simplitatea unei adieri –

    Când de lumină sufletul se umple,

    Dar dacă-n schimbul sterpei mângâieri

    Gheţarii urii se ivesc la tâmple,

    Nu-ţi vei afla iertarea nicăieri.”

    Sa ai o seara minunata, pe masura fiintei cu suflet minunat care esti ! 🙂

  10. Iti mult foarte mult, Pescarusul Argintiu. Postarea ta m-a impresionat foarte tare si aproape ca nu mai am cuvinte sa iti raspund. Iar poezia lui George Tarnea e foarte frumoasa, iti multumesc, chiar nu o stiam.
    Legat de accident, ce sa spun, a fost o intamplare care m-a lovit din plin tocmai cand credeam ca toata lumea e a mea dar pe care o iau ca atare si o privesc acum cu detasare. Dar am amintit de el pentru ca nu pot – atunci cand vorbesc de liceu – sa uit sau sa ignor solidaritatea colegilor mei si a profesorilor din Lazar, care m-au ajutat enorm atunci – in clasa a ix a – dar si in anii care au urmat.
    Si mie imi place Paulo Coehlo, tocmai am cumparat ultimul sau roman „Brida”, dar nu am apucat sa citesc cartea.
    Iti doresc si eu o seara minunata si numai bine.

Lasă un comentariu