Tata

Astazi, tata ar fi implinit 71 de ani. A murit tanar, la 58 de ani.  A muncit toata viata, dar a stiut mereu sa fie aproape de noi. As fi fost fericita daca le-ar fi vazut pe nepoatele mele – fetele surorii mele – cum cresc, daca ar fi avut si timp sa se bucure de viata cu adevarat.

Nu vreau si nu pot sa spun nimic mai mult in afara de faptul ca mi-e foarte dor de tata, omul care a fost si va ramane cel mai apropiat sufletului meu. Dumnezeu sa il odihneasca!

Ieri a fost ziua mamei mele, a implinit 66 de ani. Imi pare rau ca nu am fost in Bucuresti, dar o sa ma revansez. Ii transmit insa si prin intermediul blogului La Multi Ani!, impreuna cu multumirile mele pentru tot ceea ce face pentru noi.    

 

watch?v=-ES2CvbDMfI&feature=related

41 de gânduri despre “Tata

  1. La Multi Ani mamei dumneavoastra. O amintire pioasa, desi indirecta, pentru tatal dumneavoastra, ale carui culegeri de probleme le-am folosit in liceu.

  2. Ne reamintim cu mult drag de cei ce ne-au dat viata, ce-au pus suflet in cresterea si educarea noastra,ce ne-au tinut pe genunchi alintandu-ne parinteste,doar cum ei stiau s-o faca. Au ramas in gradina sufletului nostru si in amintirea lor aprindem o lumanare semn al recunostiintei noastre vesnice rugandu-L pe cel ce vegheaza asupra sufletelor lor sa-i ierte si sa-i odihneasca. Dumnezeu sa-l odihneasca in Imparatia Cerurilor!
    In acelasi timp nu uitam de cei ce au ramas alaturi de noi, imbratisindu-i cu iubirea fireasca a unor copii ce frunte-asi inalta spre buzele lor fierbinti asteptandu-le Binecuvantarea!… iar lacrima fierbinte ce ne brazdeaza obrazul,in egala masura spre EI se-ntinde!La Multi Ani mamei,draga Corina!

  3. Deşi profesorii m-au terorizat cu acea culegere albastră, căreia îi spuneau „Culegerea Creţu”, gândurile mele se îndreaptă spre fizicianul autentic, capabil, nedispus la compromisuri. Mamei: o viaţă lungă şi amintiri frumoase! La Mulţi Ani!

  4. Darnică zodia Racului cu familia Creţu! Ştiam eu că zodia mi-e bună, şi că problema ţine de ea, oiţa neagră ce-i sunt… 😉
    Să vă trăiască mama, doamnă Corina, şi să vă bucuraţi de dânsa cât puteţi, pentru că atâta dreptate are Poetul dintâi al tinereţilor noastre recitând…
    http://www.trilulilu.ro/an22ro/402e45f66bd149
    Eu, în oglindă, am o mamă pe post de înger care cam la aceeaşi tânără vârstă a ales să mă vegheze de acolo, de sus din Ceruri.
    Să vă dea Dumnezeu mulţi ani în care să vă bucuraţi de o mamă alături şi de atingerea de înger a unui tată care, poate, vă poate veghea mai bine paşii prin larga Europă de acolo, de sus.
    La mulţi ani mamei!

  5. Şi eu am câteva din cărţile acelea, şi chiar mi-au folosit. Nici nu ştiu ce să spun, şi eu trăiesc dramele nefiinţei, mi-e durerea prea puternică ca să vorbesc despre astfel de lucruri… am să-l las să vorbească pe maestrul Adrian Paunescu

    Repetabila Povara

    Cine are părinţi, pe pământ nu în gând
    Mai aude şi-n somn ochii lumii plângând
    Că am fost, că n-am fost, ori că suntem cuminţi,
    Astăzi îmbătrânind ne e dor de părinţi.

    Ce părinţi? Nişte oameni ce nu mai au loc
    De atâţia copii şi de-atât nenoroc
    Nişte cruci, încă vii, respirând tot mai greu,
    Sunt părinţii aceştia ce oftează mereu.

    Ce părinţi? Nişte oameni, acolo şi ei,
    Care ştiu dureros ce e suta de lei.
    De sunt tineri sau nu, după actele lor,
    Nu contează deloc, ei albiră de dor
    Să le fie copilul c-o treaptă mai domn,
    Câtă muncă în plus, şi ce chin, cât nesomn!

    Chiar acuma, când scriu, ca şi când aş urla,
    Eu îi ştiu şi îi simt, pătimind undeva.
    Ne-amintim, şi de ei, după lungi săptămâni
    Fii bătrâni ce suntem, cu părinţii bătrâni
    Dacă lemne şi-au luat, dacă oasele-i dor,
    Dacă nu au murit trişti în casele lor…
    Între ei şi copii e-o prăsilă de câini,
    Şi e umbra de plumb a preazilnicei pâini.

    Cine are părinţi, pe pământ nu în gând,
    Mai aude şi-n somn ochii lumii plângând.
    Că din toate ce sunt, cel mai greu e să fii
    Nu copil de părinţi, ci părinte de fii.

    Ochii lumii plângând, lacrimi multe s-au plâns
    Însă pentru potop, încă nu-i de ajuns.
    Mai avem noi părinţi? Mai au dânşii copii?
    Pe pământul de cruci, numai om să nu fii,

    Umiliţi de nevoi şi cu capul plecat,
    Într-un biet orăşel, într-o zare de sat,
    Mai aşteaptă şi-acum, semne de la strămoşi
    Sau scrisori de la fii cum c-ar fi norocoşi,
    Şi ca nişte stafii, ies arare la porţi
    Despre noi povestind, ca de moşii lor morţi.

    Cine are părinţi, încă nu e pierdut,
    Cine are părinţi are încă trecut.
    Ne-au făcut, ne-au crescut, ne-au adus până-aci,
    Unde-avem şi noi însine ai noştri copii.
    Enervanţi pot părea, când n-ai ce să-i mai rogi,
    Şi în genere sunt şi niţel pisălogi.
    Ba nu văd, ba n-aud, ba fac paşii prea mici,
    Ba-i nevoie prea mult să le spui şi explici,
    Cocoşaţi, cocârjaţi, într-un ritm infernal,
    Te întreabă de ştii pe vre-un şef de spital.
    Nu-i aşa că te-apucă o milă de tot,
    Mai cu seamă de faptul că ei nu mai pot?
    Că povară îi simţi şi ei ştiu că-i aşa
    Şi se uită la tine ca şi când te-ar ruga…

    Mai avem, mai avem scurtă vreme de dus
    Pe conştiinţă povara acestui apus
    Şi pe urmă vom fi foarte liberi sub cer,
    Se vor împutina cei ce n-au şi ne cer.
    Iar când vom începe şi noi a simţi
    Că povară suntem, pentru-ai noştri copii,
    Şi abia într-un trist şi departe târziu,
    Când vom şti disperaţi veşti, ce azi nu se ştiu,
    Vom pricepe de ce fiii uită curând,
    Şi nu văd nici un ochi de pe lume plângând,
    Şi de ce încă nu e potop pe cuprins,
    Deşi plouă mereu, deşi pururi a nins,
    Deşi lumea în care părinţi am ajuns
    De-o vecie-i mereu zguduită de plâns.

  6. Corina,
    Atunci cand ne-am cunoscut te-am intrebat daca esti fiica regretatului prof.univ.Traian Cretu.Mi-ai raspuns afirmativ.Eu am varsta mamei tale si-mi permit a-i transmite prin tine toata pretuirea si respectul cuvenit si La Multi Ani cu sanatate.
    Zilele trecute mi-am facut ordine prin biblioteca de fizica si acum cand postezi lucrarile stiintifice si culegerile de probleme trudite de prof.univ.dr,
    Traian Cretu imi dau seama cat sunt de bogat.Doua treimi din lucrerile de referinta ale tatalui tau sunt in biblioteca mea.Parte le-am transmis unei nepoate ,tot prof,de fizica.
    Numai amintirea copiilor care au studiat si invatat dupa Culegerile de Probleme pentru admitere in facultati poate fi o consolare ca si daca a trait putin fizic,traieste,este viu in memoria noastra si a multor generatii de absolventi de liceu si politehnica.
    Referinta Traian Cretu,ca om,ca dascal,ca om de stiinta si deschizator de drumuri in viata noastra treibuie sa te intereasca si sa te bucure ca a lasat o urma adanca pe Pamant.Dumnezeu sa-l odihnesca! Cu pios respect,prof.Ion Borgovan.

  7. La multi ani fericiti si plini de bucurii mamei.
    Sincere regrete pentru tatal tau…am recunoscut cateva dintre cartile si manualele de pe care am invat si eu, atat pentru examele de treapta, bac si examen la Politehnica (liceu de mate fizica apoi Energetica, deh, matematica si fizica…cat cuprinde!) – acum imi dau seama cat de utile si folositoare au fost culegerile alea! la vremea respectiva le uram cu sinceritate!

    Intr-adevar, un gand bun dlui profesor, acolo sus, unde se afla! Cred ca este mandru de ambele fiice si de nepoate si de sotia dansului care le-a crescut…

    Petrecere frumoasa mamei si imbratisari din partea noastra!

  8. Toţi murim. Un gând de bine pentru tatăl, care nu a trăit degeaba şi felicitări mamei, care se poate bucura de cele două fiice, care duc cu cinste crucea familei mai departe. Nu uitaţi, singurul sens al vieţii este lupta pentru cei mulţi. Restul e vânare de vânt. Curaj şi mult calm. Lupul alb vă sprijină.

  9. Dumnezeu sa-l odihneasca!
    N-am stiut pana acum ca esti fiica dumnealui.Ma intrebam atunci cand trebuia sa rezolv diverse probleme daca are copii si ii pune si pe ei sa le rezolve…
    La Multi Ani pentru mama ta.
    S-o tina Dumnezeu sanatoasa.
    Bafta multa si tie in tot ceea ce vrei sa faci.

  10. Multi ani fericiti si tone de sanatate mamei tale Corina, ma inclin cu respect si condescendenta in memoria tatalui tau , culegerile de probleme scrise de el m-au ajutat enorm …D-zeu sa-l odihneasca in pace alaturi de cei drepti acolo unde-si are locul bine stabilit.

  11. La multi ani pentru mama ta. Sa fie sanatoasa si se bucure din plin de fete si nepoate. In privinta legaturii cu tata, te inteleg perfect. Asa sunt fetele…Sunt sigura ca ar fi fost mandru de tot ceea ce faci. Te pup cu mult drag.

  12. Corina, draga prietena de suflet, parintii tai, sunt tare mandrii de tine, da, mama ta care inteleg ca va este alaturi, inca suras, si careia prin intermediul tau, iata ii uram un sincer si din toata inima ” La Multi Ani ! ” si multa sanatate, impliniri si sa se bucure cat mai mult de voi, vlastarele familiei … tatal tau, despre care numai cuvinte de lauda si ganduri frumoase am auzit, zambeste acolo ” in steaua in care s-a mutat „, multumit si implinit prin copiii pe care frumos i-a educat, ma refer la ai sai, mandru de tine, bucuros la fiecare reusita , la fel cred, zambeste nepotelelor sale. Profesorul Traian Cretu a lasat mostenire pentru generatii intregi, toata stradania si cununa muncii sale de-o viata, Dumnezeu sa-l hodineasca-n pace !
    Sincer omagiu amintirii si memoriei tatalui tau ! Inca o data un calduros La Multi Ani ! mamei tale, cu multe bucurii .
    O seara minunata iti doresc prietena draga si toate cele bune.
    Sibilla

  13. La multi ani si sanatate memei tale, Corina! Sa pretuiti fiecare clipa petrecuta impreuna.
    Pentru tatal tau am multa recunostinta, cartile dumnealui mi-au fost bune prietene. Dumnezeu sa-l odihneasca in lumina!

  14. La multi ani, mamei tale !….am tot respectul din lume pentru astfel de parinti extraordinari si care au stiut sa creasca copii minunati.

    Mult succes in cariera, distinsa Corina Cretu !

  15. Dumnezeu să îl odihnească în pace pe tatăl tău, Corina.
    Şi fii fericită că l-ai avut aproape, atât cât a fost să fie.
    .
    La mulţi ani mamei tale, multă sănătate şi să se bucure în linişte de voi.

  16. Va multumesc din tot sufletul meu pentru aceste comentarii. Toata dupa-amiaza am fost pe drum, venind de la Strasbourg, si de abia acum, tarziu, am ajuns la Bucuresti. Sunt extraordinar de miscata pentru cuvintele de apreciere la adresa tatalui meu si pentru urarile la adresa mamei, care a plans in seara asta – bucurandu-se insa ca tata e inca viu in amintirea multora dintre colegii si studentii sai. Va transmit, asadar, si din partea ei multumiri din inima, ca si urarile sale de sanatate, bucurie si noroc.

    Va marturisesc ca am stat pe ganduri daca sa fac aceasta postare sau nu. Tata a fost un om extraordinar de decent si modest, caruia nu ii placea sa faca parada in nici un fel. Dar am incercat sa gasesc o cale de a vorbi de el si de munca lui. Pentru ca, asa cum am scris, imi lipseste extraordinar de tare; si sunt convinsa ca ma intelegeti.
    Astazi, in pauza de pranz, inainte de a pleca spre aeroport, m-am oprit la biserica si am aprins o lumanare pentru el. A plecat mult prea devreme dintre noi si imi este foarte, foarte dor de el.
    Va multumesc inca o data din tot sufletul.

  17. La multi ani mamei tale, Corina! Multa sanatate si tot ce isi doreste. Dumnezeu sa il odihneasca pe tatal tau! Mi-a povestit mama ca atunci cand eram pe clasa a cincea, cineva i-a spus ca daca vreau sa invat fizica, numai din cartile tatalui tau o pot invata. Desigur, eu nu am invatat fizica, ma rog, nu la acel nivel, dar am cartile dansului in biblioteca inca. Pentru ca mama s-a amitionat sa invat.
    Multa liniste, Corina!

  18. Tot binele din lume mamei tale si cinste educatiei si felului in care v-a format, crescut, si ei ii lipseste tatal tau, cred ca e o mama minunata si a fost o partenera de viata exraordinra. E firesc gestul tau, acela de a-ti pretui parintele de care-ti e atat de dor, de a-i cinsti memoria, toti facem asta, Am povestit cat mi-e de dor de bunica mea, cea care m-a crescut, ne-au ramas nu doar amintirile ci si sapatate zic adanc in suflet, toate povetele, pildele, zambetul celor dragi si care s-au dus mult prea devreme.
    Inainte de toate draga prietena, tu ai fost si ai ramas mereu om, noi iti multumim pentru ca ai gasit puterea sa impartasesti cu noi acest moment din viata, si dorul….acest cuvant romanesc incarcat de atat de multe trairi. Cum am spus, munca tatalui tau a ramas vie noua multi ani de aci inainte, iar zambetul tau catre oameni, zambetul sufletului tau frumos e cel mai minunat dar pe care parintii tai ti l-au rasarit, tu, la randu-ti il infloresti si-l darui cu modestie mai departe. Iata ca acum stim pe cine mostenesti in modestie .
    Calde imbratisari Corina Cretu, din partea noastra a tuturor !
    Sibilla

  19. Multumesc Sfinx, multumesc Oana, multumesc tuturor. M-au miscat cuvintele voastre, ale tuturor, ale dlui profesor Borgo, ale Ancai Alexandrescu, Ancai Chiser, Instalatorului, Bibliotecaturului, Isabelei, Casandrei, Mordechai, Marius Mina, Krudus, Lupul Alb, Jhon Doe, Georgescu Radu, Diaporeanului, cele alei lui Agnosticus si cuvintele atat de frumoase ale lui Paul si Leo. Sa ma scuze cei pe care nu i-am pomenit.
    Noapte buna tuturor si va doresc numai bucurii si fericire, pe masura syfletelor voastre mari.

  20. Corina dragă,
    La mulţi ani mamei tale! Sănătate şi bucurii îi urez.
    Îmi pare nespus de rău pentru că nu îl mai ai pe tatăl tău. Ştiu şi eu ce înseamnă asta. L-am pierdut pe tata, din copilărie. Dor ne va fi mereu de ei. Dumnezeu să-i odihnească!

  21. Draga Corina,
    M-a impresionat mult insemnarea ta. Pentru mama ta, iti urez sa fie sanatoasa si sa te bucuri de ea, in fiecare zi. Sunt convinsa ca sunteti foarte apropiate, chiar daca uneori va despart distante mari.

    Pentru tatal tau, un gand frumos, am ramas uimita ce mult a publicat intr-o viata asa de scurta.
    Dumnezeu sa-l odihneasca.
    Numai bine, Corina.

  22. La multi ani mamei tale Corina. Imi cer scuze pentru intarzierea cu care scriu. Regret sincer moartea tatalui tau care face parte din istoria noastra a multora care am studiat fizica folosind culegerile sale.

  23. Fara voia ta,mi-ai adus lacrimi in ochi prin aceasta postare.Te inteleg si tata a lucrat la Institutul Politehnic si a murit la 54 de ani cu 2 saptamani inainte de revolutie, spunandu-mi ca se va face schimbarea si va veni Ion Iliescu.Am ramas cu cea mai mare durere in suflet pt toata viata ca nu a apucat sa isi vada visul cu ochii, desi putem spune ca a incercat prin mine atunci cand am intrat in PSD.Toata viata tatal tau va fi langa tine si se va bucura pt tine.

  24. Dumnezeu să îl ierte şi să îl odihnească! L – am cunoscut pe vremuri, la o conferinţă naţională de fizică. Doamne, câţi dintre cei buni, şi care atingeau excelenţa, au murit!

  25. Roxana, Mara, Forever Green, Ina, Victor, SIP – va multumesc din suflet. Cum spunea si Roxana, si Sfinx, ne va fi mereu dor de cei pe care i-am pierdut… Ma uitam ca una din pozele de la cursuri de la Politehnica e facuta cu cateva zile inainte ca tata sa moara. Suntem atat de vulnerabili pana la urma..

    Imi pare rau pentru toti ce au spus aici ca si-au pierdut unii din parinti. Este un gol imens, pe care nimeni, niciodata nu il poate compensa. Dar cum au spus cei mai multi aici, si eu sunt convinsa ca, de fapt, ei sunt in continuare cu noi..
    Va urez o zi frumoasa!

  26. Corina,
    Tocmai pentru discretia ,modestia, probitatea stiintifica si omenia de care a dat dovada tatal tau pe intreg parcursul vietii,merita aceasta pagina de comemorare de catre familia ta, alaturi de prieteni ,fosti studenti,colegi de bransa si admiratori.Un spirit adevarat nu trece in neant ,el ramane viu in amintirea colectiva.Cu respect,IonBorgo.

  27. Draga Corina, m-a emotionant mult aceasta frumoasa evocare a parintilor tai.
    LA MULTI ANI luminosi, linistiti, in pace si sanatate, dragei tale mame !
    Pe cand eram eleva de liceu am studiat cu sarg pentru scoala si in particular din culegerile tatalui tau, care mi-au folosit imens la treapta a II-a de liceu, la examenul de bacalaureat si apoi, mai tarziu, la admiterea in facultate.
    Imi amintesc cu cat elan si pasiune ma straduiam sa rezolv problemele de electricitate si de termodinamica, primite ca tema la meditatii din culegerile profesorului Cretu !
    Ma inclin cu multa recunostinta si consideratie in fata omului deosebit care a fost tatal tau si care acum priveste impacat vietile celor dragi, veghind de pe o stea.
    Am simtit nevoia sa-ti aduc un dar de versuri, in semn de sincera prietenie si pretuire fata de tine si sufletul tau ales, dar si ca omagiu adus parintilor nostri, carora le datoram devenirea noastra prezenta si viitoare.

    „De ce nu stim sa ne iubim parintii?
    De ce nu stim copii cuminti sa fim?
    Parintii nostri luminosi ca sfintii,
    coboratori din dor si suferinte…
    De ce nu stim, copii, sa-i pretuim?

    Ei seamana cu pomii din campie
    ce cresc in timp neobosit si demn,
    sa adumbreasca pui de ciocarlie
    si gura de izvor cu apa vie
    la radacina unei cruci de lemn.

    …Si astazi mama vine ca o mama
    la fiul ei cel mult risipitor
    si ii aduce strugure de poama,
    paine si nuci legata in naframa
    din sarbatoarea grea a anilor.

    ..Si astazi tata vine ca un tata
    din camp, de la cosit, de la arat,
    copila cea plecata sa si-o vada…
    Si o gaseste iar inlacrimata,
    nebun indragostita de-un soldat…

    Batrana toamna, iarna mai batrana,
    cu spulber, cu padure in framant…
    Si intra-ncet parintii in tarana,
    pana la brau si mai departe pana
    la suflet, la oftat si la cuvant.

    Dea Domnul pace si dea Domnul ploaie,
    auru-n spic sa fie cu noroc
    si ramul, doldora de rod, sa se indoaie,
    si niciodata sa traiti razboaie
    cu toata lumea asta la un loc!

    Dea Domnul casa sa va fie casa,
    nicicand straina, tanara in veac:
    cu frate asezat in cap de masa,
    cu prunc langa povestea cea frumoasa
    despre-un cioban in tundra, cu toiag.

    Dea Domnul sa-aveti parte de-o iubire
    mereu senina cum e lacrima,
    spre ratacire si spre regasire
    in vorba nerostita, in privire,
    in fir de iarba si in fir de stea.

    Intoarcere din lut in soarta nu e!
    Am fost copii, dar n-am ramas copii…
    Si ei, parintii, catre ceruri suie,
    si cerurile portile-si descuie,
    si clopotele bat din vesnicii…

    O iarba verde si o coasa noua,
    un strop de apa si un nesfarsit…
    La miez de noapre luna pietre ploua…
    Cad picaturi de sange, nu de roua…
    Si rasaritul curge-n asfintit…

    De ce nu stim sa ne iubim parintii?
    De ce nu stim copii cuminti sa fim?
    Parintii nostri luminosi ca sfintii,
    coboratori din dor si suferinte…
    De ce nu stim cinstit sa-i pretuim?

    Batrani parintii, patimiti, impovarati
    de ani; si de copii demult uitati.
    Batrani parintii… Si coboara in pamant,
    si parca-au fost candva, si nu mai sant…

    Batrani parinti. Ca doi mosi, ca doi stramosi.
    Frumosi ca sfintii si ca sfintii inimosi.
    Batrani parintii. Ca parintii, ca ai mei.
    Si-atat de singuri, si atat de putintei!

    Batrani parintii. Si ca fulgii de usori.
    Si fulgii cad incet-incet, luminatori:
    din ceruri cad, din nesfarsire, din namiezi…
    Si eu raman, si eu astept alte zapezi.
    Se duc parintii, duc-se-duc… Nu la arat.

    Nu la cosit. Si nu la treierat!
    Incet se duc, batrani se duc de langa noi:
    se duc de tot, se duc la ultimul razboi.
    Dincolo de este, dincolo de-a fost
    canta cucuvaiul ragusit, anost.

    Dincolo de cantec si de paradis
    ingerul meu doarme cu un ochi deschis.
    Dincolo de toate grijile lumesti
    nu mai spune nimeni pruncilor povesti.”

    („Parintii” – Dumitru Matcovschi)

    O seara binecuvantata si plina de daruri pentru suflet, alaturi de cei dragi !

  28. Cu cat inaintam in varsta ne simtim parca mai apropiati de parintii nostri pe care nu ii prea puteam intelege sau nu aveam rabdarea necerara sa ii intelegem la varsta tineretii.
    Celor disparuti dintre noi sa le pastram o amintire frumoasa pentru ca ei inca mai traiesc in constiinta noastra .
    La multi ani mamei tale

  29. La multi ani,mamei ! Multă sănătate vă doresc!

    Cărţile pe care le-am văzut aici, mi-ai stârnit amintiri…
    Şi eu, am rămas numai cu mama şi ştiu ce înseamnă pierderea unui părinte, cu atât mai mult, cu cât a fost un om deosebit şi pentru alţii, iar pentru mine, pentru noi, căci, suntem şi noi, tot două, a fost şi va rămâne mereu: TATA.
    Numai bine vă doresc. La multi ani, cu multe bucurii!

Lasă un comentariu