Sunt gata să mediez deblocarea programului de cooperare româno-maghiară

P027261000202-187842

Discutând cu Excelența Sa Bogdan Lucian Aurescu posibile soluții pentru deblocarea programului de cooperare transfrontalieră româno-maghiară

Săptămâna aceasta am încercat să rezolv o problemă sensibilă: programul de cooperare transfrontalieră româno-maghiară este blocat. Din această neînțelegere dintre guverne, cei care pierd sunt cetățenii de ambele părți ale graniței. Sunt fonduri importante care așteaptă să poată fi accesate pentru îmbunătățirea vieții acestor oameni. Acest program există și funcționează din 2007 iar scopul său este întărirea coeziunii sociale şi economice în zona de frontieră româno-maghiară.

M-am întâlnit săptămâna trecută cu d-nul János Lázár, Ministrul Fondurilor Europene din Ungaria, care a ridicat problema acestui program de cooperare aflat momentan în impas din cauza neînțelegerilor dintre cele două state membre. Iar ieri, pe 19 ianuarie, am primit vizita Excelenței Sale, d-l Bogdan Aurescu, Ministrul Afacerilor Externe din România. Ambilor le-am transmis dorința Comisiei de a vedea acest program deplin funcțional din nou.

Acest program a fost creat să vindece răni, nu să le adâncească.

La solicitarea mea, Directorul General Walter Deffa le va cere celor două state membre un calendar al activităților propuse de fiecare pentru depășirea impasului. Le-am sugerat celor două guverne să se întâlnească la nivel de miniștri pentru rezolvarea acestei probleme și m-am oferit să mediez, dacă va fi nevoie, această întâlnire.

Cred cu tărie că rivalitățile ,,istorice’’ pot fi depășite prin bunăstarea adusă de proiecte reușite, gândite și duse până la capăt împreună, români și maghiari, europeni înainte de toate!

2 gânduri despre “Sunt gata să mediez deblocarea programului de cooperare româno-maghiară

Lasă un comentariu