Prioritatea zero pentru 2015

În 2015, vom face tot posibilul pentru a ajuta statele membre să investească fondurile regionale deja contractate.

Corina Cretu Walter Deffa

Cu Walter Deffa, Director General al Direcției Generale Politici Regionale

Am început săptămâna aceasta, și anul de muncă 2015, cu o întâlnire a grupului de lucru pe care l-am creat anul trecut pentru a ajuta țările cu o rată de absorbție scăzută a fondurilor europene: Bulgaria, Cehia, Croația, Italia, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria.

La sfârșitul anului trecut, un număr considerabil de state membre au fost dezamăgite de decizia Consiliului European de a nu prelungi termenul-limită de eligibilitate pentru perioada 2007-2013 dincolo de sfârșitul lui 2015.

Ca român, cunosc foarte bine dificultățile pe care aceste țări le întâmpină în managementul fondurilor și, sufletește, le înțeleg dezamăgirea. Dar responsabilitatea mea principală este față de Politica de Coeziune.

Sunt convinsă că decizia Consiliul European este cea mai bună decizie care putea fi luată, atât pentru prezent, cât și pentru viitor. Așa cum am spus și în Parlamentul European, aici nu este vorba de acțiuni de caritate, de sprijin bugetar pentru regiunile mai sărace, ci de o politică de dezvoltare economică în toată regula, al cărei scop este să genereze creștere economică și să creeze locuri de muncă. Politica de coeziune oferă oportunități, dar cere în schimb multă responsabilitate.

Dar asta nu înseamnă că discuția se încheie aici. Din contră, mi-am asumat în scris promisiunea față de statele membre că voi face tot posibilul pentru a le ajuta să investească în 2015 restul de fonduri deja contractate și este o promisiune pe care țin să o onorez.

Le-am spus colegilor din Direcția Generală Politică Regională și Urbană că mă bazez pe ei pentru a-mi ține promisiunea. Le-am cerut să facă tot ceea ce ține de ei pentru rezolvarea acestei probleme și i-am atenționat că nu mă voi mulțumi cu un simplu diagnostic general.

Acest grup de lucru nu va fi unul de complezență. Nu va veni cu soluții de tipul „aceeași Mărie cu altă pălărie”.

Am de gând să nu las nicio posibilitate neexplorată, să examinez fiecare posibilă opțiune pentru a accelera finalizarea investițiilor din 2007-2013 în aceste opt țări.

Am scris deja guvernelor acestor opt state membre cerându-le părerea despre cum îi putem ajuta mai eficient. I-am solicitat directorului general să aducă oameni noi și bine pregătiți în unitățile geografice care se ocupă de aceste țări, să trimită echipe de experți pe teren și să îmi raporteze direct rezultatele la întoarcere.

Știu că acolo unde este voință, vom găsi și calea de a reuși. Vreau să asigur guvernele statelor membre că aceasta este prioritatea zero pentru mine în 2015 și mai vreau să le cer să mă sprijine în acest efort cu tot ce le stă în putință. Împreună putem contribui la bunăstarea a milioane de cetățeni europeni.

Aceasta este promisiunea mea pentru noul an. La mulți ani tuturor!

meeting

Un gând despre “Prioritatea zero pentru 2015

  1. O buna absorbție a fondurilor europene se va face când va dispare sau măcar diminua corupția. Cu atâția parlamentari corupți condamnați, dar și cercetați de DNA nu putem avea eficienta în investirea fondurilor regionale deja contractate.

Lasă un comentariu